کد خبر : 189621
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 15:12
-

پرهیزکار: آمادگی میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا را داریم/کرونای انگلیسی باعث لغو بازی با هلند شد/ناظم الشریعه درخواستی برای اضافه شدن مربی نداشته است

پرهیزکار: آمادگی میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا را داریم/کرونای انگلیسی باعث لغو بازی با هلند شد/ناظم الشریعه درخواستی برای اضافه شدن مربی نداشته است

رییس کمیته فوتسال گفت: آمادگی میزبانی جام ملت‌های آسیا را در ایران داریم اما کویت در حال حاضر از میزبانی این مسابقات انصراف نداده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، «داود پرهیزکار» در خصوص احتمال میزبانی ایران برای جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار داشت: ما ۶ ماه پیش به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما نامه ارسال و اعلام کردیم که توانایی برگزاری جام ملت‌ها را داریم، همانطور که مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا را در ایران داشتیم که این رقابت‌ها به زعم مسوولان AFC به نحو احسن برگزار و میزبانی شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز ما توانایی میزبانی جام‌ ملت‌های فوتسال آسیا را با کمک فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش داریم. این رقابت‌ها در ابتدا قرار بود در ترکمنستان برگزار شود که آن‌ها انصراف دادند و این میزبانی به کویت رسید. من روز گذشته با کمیته فوتسال کویت تماس داشتم و آن‌ها گفتند که در حال حاضر به دنبال آماده‌سازی خود جهت میزبانی هستند و به نظر نمی‌رسد که آن‌ها انصراف دهند.

رییس کمیته فوتسال تصریح کرد: در هر صورت ما آمادگی میزبانی داریم و ادعا می‌کنیم که می‌توانیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار خوب و کارآمدی را ارائه دهیم تا این رقابت‌ها بدون مشکل برگزار شود. به هر حال بحث میزبانی ایران هم برای فوتسال ما آورده دارد و هم اینکه افتخار خوبی برای ما است. ما در ایران سالن‌های خوب و استاندارد زیادی در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و شیراز داریم که می‌توانند میزبان بازی‌های جام ملت‌ها شوند.

پرهیزکار در خصوص انصراف تیم آذربایجان جهت برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال ایران، گفت: ما یکبار با آن‌ها در این خصوص صحبت کردیم و آذربایجانی‌ها به طور شفاهی تایید کردند که با ما بازی کنند اما مشکل آن‌ها این است که هنوز نتوانسته‌اند مجوز برگزاری تمرین را اخذ کنند. در حال حاضر سالن‌های ورزشی در کشور آذربایجان به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند.

وی افزود: روز گذشته نیز با مسوولان تیم ملی فوتسال آذربایجان تماس داشتم و آن‌ها به من اعلام کردند که نمی‌توانند بدون تمرین برای انجام دیدار تدارکاتی حاضر شوند. آن‌ها حتی بازیکن‌های خارجی خود را به کشورهای خودشان فرستادند. البته ما نامه رسمی برای آن‌ها فرستادیم و امیدواریم که در فیفادیِ بهمن‌ماه به ایران بیایند و با تیم ایران بازی کنند.

رییس کمیته فوتسال در مورد برنامه تیم ملی در فیفادی اسفندماه، اظهار داشت: برای این فیفادی مکاتباتی با کویت داشتیم که در تاریخ ۱۸ اسفندماه به این کشور رفته و ۲ دیدار تدارکاتی برگزار کنیم که این اردو تا الان قطعی شده است. با هلندی‌ها نیز مکاتبه داشتیم که قبل از اعزام به کویت در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ بهمن‌ماه به هلند برویم اما متاسفانه کرونای انگلیسی موجب شد تا این اردو لغو شود. آن‌ها اعلام کرده بودند که هر تیمی بیاید باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شود و ما اصلا شرایط این کار را نداشتیم.

پرهیزکار درباره موضوع جانشین «محمد هاشم‌زاده» در کادر فنی تیم ملی فوتسال، تصریح کرد: بعد از رفتن هاشم‌زاده به گیتی پسند، «محمدرضا حیدریان» به کادرفنی تیم ملی آمد که به نظر من او مهره ارزشمندی برای فوتسال کشورمان به شمار می‌آید و بدون شک او از نظر اخلاقی و فنی جزو بهترین نفرات این رشته است. خدا را شکر ایران از نظر مربی در فوتسال کمبودی ندارد و در حال حاضر کادرفنی تیم ملی تکمیل است و «سید محمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم نیز درخواستی مبنی بر اضافه شدن نفر جدید نداشته است.

وی در پایان بیان داشت: جام ملت‌های آسیا تاکنون پنج مرتبه به تعویق افتاده و من امیدوار هستم که این رقابت‌ها در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شود چرا که لغو شدن آن می‌تواند ضربه بزرگی به تیم‌های آسیایی وارد کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.