کد خبر : 190074
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 12:47
-

پرهیزکار:تیم ملی ایران قطعا در جام جهانی حضور خواهد داشت/ بازی دوستانه با کویت لغو نشده است

پرهیزکار:تیم ملی ایران قطعا در جام جهانی حضور خواهد داشت/ بازی دوستانه با کویت لغو نشده است

رئیس کمیته فوتسال آخرین وضعیت تیم ملی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داوود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال ، درباره لغو مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بعد از جلسه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه برگزار کرد، در آنجا درباره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیایی که قرار بود فروردین ماه در کویت برگزار شود صحبت‌هایی انجام دادند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی  وجود داشت در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا لغو شود. با توجه به نامه‌ای که روز گذشته مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ارسال کردند، شرایط تیم‌ها بر اساس رنکینگ جهانی  و با توجه به وضعیتی که در آسیا دارند برای اعزام به مسابقات جام جهانی مشخص خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ شروع جام ملت‌های فوتسال را ۶ بار تغییر داد

رئیس کمیته فوتسال درباره اینکه چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانست تاریخ مشخصی را برای برگزاری مسابقات جام ملت‌ها مشخص کند بیان داشت: بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال جام ملت‌ها را از اسفند ماه سال ۹۸ لغو کرد از آن زمان به بعد ۶ بار این بازی‌ها لغو شد. اول که قرار بود مسابقات جام ملت‌ها اسفند ماه ۹۸ در ترکمنستان برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو و قرار شد در مرداد برگزار شود که آن هم لغو شد و دوباره گفتند که این بازی‌ها به آبان موکول شده است و به همین دلیل ما قبل از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم ملی را به ازبکستان اعزام کردیم اما باز هم مسابقات جام ملت‌ها لغو شد و در نهایت قرار شد این بازی‌ها در فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.  روز گذشته اعلام کردند که این مسابقات برای همیشه لغو شده است.

شرایط ایده آل یعنی ملی پوشان با انجام بازی به جام جهانی بروند

پرهیزگار ادامه داد: در هر صورت ما برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی بسیار خوبی را انجام داده بودیم تا ملی پوشان بتوانند با آمادگی بالا و در شرایط ایده آل به مسابقات جام جهانی فوتسال صعود کنند. از نظر ما شرایط ایده آل یعنی اینکه بازیکنان با انجام مسابقه به جام جهانی بروند، نه اینکه بدون انجام یک مسابقه راهی این مسابقات شویم.

ایران در هر صورت به مسابقات جام جهانی صعود خواهد کرد

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که آیا لغو مسابقات جام ملت‌ها به نفع ما شد یا به ضررمان، عنوان کرد: ایران کشوری نیست که از این قضیه بخواهد خوشحال یا ناراحت شود. ما در هر صورت به مسابقات جام جهانی صعود می‌کنیم. زیرا AFC هر  فرمولی که بخواهد برای صعود به جام جهانی بگذارد، ایران شامل آن خواهد شد و همان طور که گفتم ایران قطعا به مسابقات جام جهانی صعود خواهد کرد. از طرفی ممکن است برای دیگر کشور‌های آسیایی سخت شود. زیرا تیم‌های آسیایی نسبت به تیم‌های اروپایی بازی کمتری انجام دادند و آن‌ها می‌خواستند با انجام بازی‌های دوستانه جایگاهشان را در رنکینگ بهبود ببخشند، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد که هماهنگ کردن بازی‌های دوستانه بسیار دشوار شود. ما اگر الان بخواهیم با یک تیمی در خارج از ایران بازی دوستانه‌ای انجام دهیم اول باید به مدت ۲ هفته در آن کشور قرنطینه شویم. برای ۲ بازی که جمعا ۴ روز زمان می‌برد باید ۲ هفته قرنطینه شویم و همین موضوع فرصت آمادگی را از ملی پوشان ما می‌گیرد و در هر صورت این مشکلاتی است که در راه آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی وجود دارد.

اروپایی‌ها با آمادگی بالا به مسابقات جام جهانی خواهند آمد

پرهیزگار تاکید کرد: به نظر من ۵ تیمی که از قاره آسیا قرار است به مسابقات جام جهانی بروند قطعا در آن رقابت‌ها با مشکل رو به رو خواهند شد، زیرا تیم‌های اروپایی بهمن و اسفند که همزمان با ایام فیفادی است باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کنند و قطعا با آمادگی بسیار بالایی به رقابت‌های جام جهانی خواهند آمد و این در حالی است که تیم‌های آسیایی بدون انجام بازی رسمی و دوستانه باید در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شوند. در هر صورت ما  تلاش می‌کنیم برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ که زمان بسیار کمی هم تا شروع جام جهانی خواهیم داشت، برنامه ریزی کرده و با تیم‌های مطرح جهان بازی دوستانه داشته باشیم.

تیم‌هایی که در جام جهانی نیستند، انگیزه‌ای برای بازی دوستانه نخواهند داشت

رئیس کمیته فوتسال خاطر نشان کرد: هر چند اگر بخواهیم با تیم‌های اروپایی هم بازی کنیم، آن‌ها درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی هستند و بازی کردن با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. اگر هم بخواهیم به خارج از ایران برویم باید ۲ هفته در آن کشور قرنطینه شویم که با این موضوع مخالف هستیم و می‌ماند بازی با آن تیم‌هایی که به مسابقات جام جهانی صعود نکردند که در آن صورت این تیم‌ها انگیزه‌ای در برابر ما نداشته و نمی‌توان با آن‌ها هم بازی کرد.

بازی دوستانه با کویت لغو نشده است

پرهیزگار درباره آخرین وضعیت بازی دوستانه تیم ملی فوتسال که قرار بود بهمن و اسفند برگزار شود و اینکه آیا بازی با کویت لغو شده است تصریح کرد: من ۲ روز قبل از جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان کشور کویت صحبت کردم و آن‌ها در آخرین اخباری که به ما اعلام کردند گفتند که بازی دوستانه با کویت به قوت خودش باقی است و تا امروز لغو نشده است. با توجه به اینکه کویتی‌ها امسال برای مسابقات جام ملت‌ها سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده بودند و حتی موفق شدند برای تیم ملی‌شان سرمربی برزیلی بیاورند و کاملا آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بودند. حالا ممکن است با لغو مسابقات جام ملت‌ها اسم این کشور جزو ۵ تیم آسیایی برای صعود به جام جهانی قرار نگیرد و در آن صورت کویت انگیزه‌ای برای بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان نخواهد داشت.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.