کد خبر : 190575
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 10:57
-

ناظم الشریعه: برنامه‌های تیم ملی فوتسال تا شروع جام جهانی مشخص شده است/ تلاش جوانان امسال در لیگ زبانزد است

ناظم الشریعه: برنامه‌های تیم ملی فوتسال تا شروع جام جهانی مشخص شده است/ تلاش جوانان امسال در لیگ زبانزد است

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد شرایط این تیم صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درباره سطح کیفی مسابقات لیگ برتر بعد از گذشت ۷ هفته از این رقابت‌ها اظهار داشت: خدا را شکر شرایط مسابقات لیگ روز به روز در حال بهتر شدن است، اما باید قبول کرد هنوز سطح بازی‌ها خیلی خوب نیست و آن هم به خاطر این است که امسال برای اولین بار بازی‌ها به صورت فشرده در حال برگزاری است و یکی از دلایل آن هم بحث شروع شدن اردو‌های تیم ملی است که باعث شده مسابقات لیگ به صورت فشرده برگزار شود. ما هم در تیم ملی فوتسال تمام تلاشمان را انجام دادیم تا آنجا که امکان دارد سازمان لیگ دستش برای برنامه ریزی بازی‌ها باز باشد. در هر صورت واقعیت این است که هنوز زحمات دوستان ما در سازمان لیگ به بار ننشسته است.

AFC تکلیف ما را روشن و الان می‌دانیم چگونه باید برنامه ریزی کرد

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا و اینکه آیا این کار به فوتسال آسیا ضربه وارد نکرده است بیان داشت: صددرصد همینطور است، وقتی مسابقه‌ای برگزار نشود قطعا انگیزه‌ای هم برای بازی‌های دوستانه وجود نخواهد داشت. اینکه AFC هر ۲ ماه یک بار تاریخ مسابقات جام ملت‌ها را تغییر می‌داد اصلا درست نبود و باید از همان روز اول برنامه مدون داشت، مثل مسابقات جام جهانی که فیفا از همان اول اعلام کرد این بازی‌ها با تاخیر یک ساله در شهریور ماه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. به نظر من کنفدراسیون فوتبال آسیا باید زودتر تصمیم خودش را می‌گرفت و حالا تکلیف ما روشن شد و می‌دانیم که از الان به بعد باید چگونه برای تیم ملی برنامه ریزی کرد.

برنامه‌های تیم ملی تا شروع جام جهانی مشخص شده است

ناظم الشریعه افزود: در همین رابطه روز گذشته با مسئولان کمیته فوتسال جلسه بسیار خوبی داشتیم و در آنجا توانستیم برای تیم ملی برنامه ریزی خوبی انجام داده، به طوری که برنامه‌های ما تا آغاز مسابقات جام جهانی مشخص است. همچنین درباره مسابقات لیگ هم تصمیم گیری کردیم که چه زمانی بازی‌های این فصل به پایان برسد و هم اینکه چه زمانی مسابقات فصل بعد شروع شود، صحبت‌های خوبی شد. هر چند تمام این موارد بستگی به آن دارد، تیم‌هایی که می‌خواهند با ما بازی دوستانه انجام دهند در چه شرایطی قرار داشته باشند.

لبنان، کویت و عربستان در این چند سال سرمایه گذاری‌های خوبی انجام دادند

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره تعیین سهیمه جام جهانی که قرار است از سوی AFC اعلام شود و اینکه آیا ازبکستان و ویتنام می‌توانند به بازی‌های جام جهانی صعود کنند عنوان کرد: به نظر من ازبکستان با معیار‌هایی که AFC در نظر دارد همخوانی داشته و همچنین تیم ملی ویتنام هم در دوره قبل جام جهانی حضور داشت. از آن طرف هم تیم‌هایی مثل لبنان، کویت و عربستان در این چند سال اخیر سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی برای صعود به جام جهانی انجام داده و امیدوارند که به این رقابت‌ها راه پیدا کنند. تا آنجا که من اطلاع دارم، کنفدراسیون فوتبال آسیا به غیر از رنکینگ، معیار‌های دیگری هم دارد، از فعالیت تیم‌های باشگاهی گرفته تا تیم ملی که هر کدام برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار مهم است.

اردوی اسفند ماه بستگی به جلسه کمیته فنی دارد

ناظم الشریعه در پاسخ به این سوال که آیا اردوی تیم ملی در بهمن و اسفند با وجود لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد تاکید کرد: طبق برنامه ریزی که انجام دادیم قرار است اردوی تیم ملی در بهمن ماه برگزار شود و همچنین در تلاش هستیم که بتوانیم در این اردو یک بازی دوستانه هم برگزار کرده تا از این طریق چند بازیکن جوان را به اردو دعوت کنیم. همچنین اردوی اسفند ماه هم بستگی به جلسه کمیته فنی دارد. شاید به خاطر سازمان لیگ و مسابقات لیگ برتر اردوی اسفند ماه لغو شود و باید با مسئولان سازمان لیگ جلسه بگذاریم تا به یک تصمیم درستی برسیم.

همه باید کمک کنیم تا فوتسالی‌ها به هیئت رئیسه راه پیدا کنند

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره حضور افرادی، چون حسین شمس، حسین باجیوند، سعید نجاریان و صادق درودگر در ثبت نام هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: همه باید قبول کنند که فوتسال ایران برند فدراسیون فوتبال است. ما فوتسالی‌ها باید از هر شخصی که در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده حمایت کنیم تا بتوانیم در فدراسیون صاحب کرسی شویم. به هر حال همان طور که گفتم همه باید کمک کنیم تا فوتسالی‌ها به هیئت رئیسه راه پیدا کنند.

تلاش جوانان امسال در لیگ زبانزد است

ناظم الشریعه که در بازی روز گذشته بین تیم‌های راگای تهران و سن ایچ ساوه در سالن بازی حضور پیدا کرده بود درباره این مسابقه اظهار داشت: هر ۲ تیم راگا و سن ایچ از سرمربیان جوان بهره می‌برند. جواد اصغری مقدم در ۳ سال گذشته نشان داده که با بازیکنان جوان خیلی خوب کار می‌کند. از آن طرف هم محمد کشاورز به خاطر سابقه بازی در تیم ملی موفق شده امسال یک تیم بسیار خوبی را راهی رقابت‌های لیگ برتر کند. به نظر من چیزی که امسال در لیگ خیلی مهم بوده، تکاپو و تلاشی است که بازیکنان جوان از خودشان نشان داده اند. بازی روز گذشته بسیار پر برخورد و نزدیک به هم بود و به نظر من سن ایچ ساوه با تجربه‌تر بازی کرد و توانست ۳ امتیاز کامل این بازی را کسب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.