کد خبر : 190594
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 14:01
-

یک حق رای فوتسال ، در مجمع فدراسیون کم می شود؟

یک حق رای فوتسال ، در مجمع فدراسیون کم می شود؟

۴۰ روز دیگر قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود و در این میان اما هنوز سرنوشت دو رأی از ۸۹ عضو مجمع مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ۴۰ روز دیگر قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود و در این میان اما هنوز سرنوشت دو رأی از ۸۹ عضو مجمع مشخص نیست؛ در این میان دو عضو مطرح شده در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، فاقد شخصیت حقیقی بوده و به همین علت حق رأی سرمربی و کاپیتان تیم فوتبال ساحلی بانوان نیز کان لم یکن تلقی می‌شود تا تعداد اعضای مجمع به ۸۷ نفر برسد.

اما در میان رأی دهندگان از سوی فوتبال و فوتسال زنان، هنوز رأی مجهول وجود دارد؛ هم درباره سرمربی تیم ملی فوتبال و هم تیم ملی فوتسال زنان، چرا که درباره تیم ملی فوتبال زنان حذف از رنکینگ فیفا مطرح است و موضوع تیم ملی فوتسال زنان هم دوشغله بودن سرمربی جدید است که باعث شده قرارداد او با فدراسیون فوتبال نیز به صورت اتوماتیک منتفی شود.

دوشغله بودن رأی یاری را باطل می‌کند؟

موضوع تیم ملی فوتسال زنان متمایز از تیم ملی فوتبال است؛ چرا که در این‌باره بحث دوشغله بودن سرمربی تیم ملی فوتسال زنان مطرح است، البته از حیث عدم برگزاری اردو و شرکت در تورنمنت نیز، تقریبا تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان، در شرایط مشابهی به سر می‌برند. موضوعی که باعث شد تا شهناز یاری برای فصل جدید سکان هدایت سایپا را برعهده بگیرد و حالا آن‌طور که مفاد قرارداد او با فدراسیون فوتبال مطرح شده، یاری حق انعقاد قرارداد باشگاهی نداشته و در این‌صورت، قرارداد ملی او نیز به صورت اتوماتیک کان لم یکن می‌شود.

هر چند استدلال شهناز یاری در این‌باره مربوط به دوران حضور همزمان شهرزاد مظفر در تیم ملی و تیم دانشگاه آزاد است اما دقیقا در همان برهه این موضوع بررسی و لغو شد تا دیگر سرمربیان ملی به صورت همزمان فعالیت باشگاهی نیز نداشته باشند؛ اتفاق مشابه آن هم برای فوتسال آقایان رخ داد که قوانین فدراسیون مانع از حضور همزمان محمد هاشم زاده در تیم گیتی‌پسند و تیم ملی فوتسال شد.

تصمیم کمیته بدوی و استیناف چیست؟

هنوز مسئولان برگزار کننده انتخابات پاسخ شفاف و روشنی درباره سرنوشت این دو رأی در مجمع انتخاباتی نداده‌اند اما آنطور که از شواهد و قرائن پیداست حضور این دو عضو در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال می‌تواند به محل مناقشه میان کاندیداها بدل شود؛ ضمن آن‌که با توجه به قوانین و شرایط پیش آمده برای این دو سرمربی، پیش‌بینی می‌شود که حضور آن‌ها در جمع اعضای مجمع نیز غیرقانونی باشد.

البته که در این‌باره تصمیم‌گیرنده نهایی مسئولان کمیته بدوی و استیناف هستند که در واقع در نقش مجری انتخابات فعالیت می‌کنند و باید دید نظر نهایی آن‌ها درباره این دو عضو مجمع چگونه خواهد بود و ۱۰ اسفندماه، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به حضور چند نفر از اعضای مجمع برگزار خواهد شد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.