کد خبر : 190748
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 13:16
-

اعتدادی: فکر نمی کردم در بین بهترین های جهان باشم / استعدادهای زیادی در فوتسال ایران وجود دارد

اعتدادی: فکر نمی کردم در بین بهترین های جهان باشم / استعدادهای زیادی در فوتسال ایران وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حدود ۱۴ سال است که فوتسال بازی می‌کند، چندین سال در تیم حجاب قزوین، دو سال در تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حالا هم سومین سال حضورش در تیم مس رفسنجان را تجربه می‌کند. دو بار جزء ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفته و اعتقاد دارد عنوان فردی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حدود ۱۴ سال است که فوتسال بازی می‌کند، چندین سال در تیم حجاب قزوین، دو سال در تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حالا هم سومین سال حضورش در تیم مس رفسنجان را تجربه می‌کند. دو بار جزء ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفته و اعتقاد دارد عنوان فردی از دل همدلی با تیم به‌دست می‌آید. فاطمه اعتدادی بی‌حاشیه است و رویای شخصی‌اش، موفقیت تیمش است. حواسش به جوان‌ترهاست و دوست دارد روزبه‌روز شاهد پیشرفت جوان‌تر‌هایی باشد که هنوز استعدادشان آن‌گونه که باید کشف نشده است. او که امسال هم کاندیدای بهترین بازیکن دنیا شده است، آینده تیم ملی و فوتسال ایران برایش مهم‌تر از عنوان فردی‌اش است. اعتدادی درباره تکرار افتخار و مشکلات فوتسال بانوان گفت‌وگو کنیم. ماحصل این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

با تیم مس رفسنجان قهرمان لیگ سال گذشته شدی و امسال میان ۱۰ بازیکن برتر دنیا قرار گرفتی، به کسب این عنوان فکر می‌کردی؟

از این اتفاق خوشحالم ولی واقعیتش این است که به این موضوع فکر نمی‌کردم و بیشتر نتیجه گرفتن تیم برایم مهم بود و مطمئنا وقتی این موضوع اتفاق افتاده کار من به تنهایی نبوده و یک کادر بسیار پرانرژی و بازیکنان خوب و مدیریت کامل پشتش بوده و این برای من و تمام تیم باعث افتخار است و خدا را شکر می‌کنم.

این دومین باری است که کاندیدای ۱۰ نفر برتر جهان می‌شوی.

بله، من برای دومین بار است که جزء ۱۰ بازیکن برتر دنیا قرار گرفتم. اولین بار در طول فصلی که در دانشگاه آزاد اسلامی بودم این عنوان را به‌دست آوردم و با تیم مس رفسنجان تکرارش کردم.

به نظرت قهرمانی و درخشش سال گذشته‌ات با تیم باعث این انتخاب شد یا فاکتورهای دیگری هم در این انتخاب سهیم بود؟

به‌طور حتم برتری و موفقیت یک تیم صددرصد باعث دیده شدن بازیکنان می‌شود تا عناوین را به‌دست آورند. در مورد بقیه فاکتورها نمی‌دانم ولی مهم‌ترین فاکتور قهرمانی با تیم بود.

امسال تیم و اعضای مس رفسنجان تنها نماینده ایران در برترین‌های دنیا بود، به نظرت این موضوع تاثیری در مسیر فوتسال خودت و باشگاه مس دارد؟

بله، تیم ما تنها نماینده ایران بود که بین ۱۰ تیم برتر قرار گرفت. خودمان می‌دانیم که در این دو سال سختی‌های بسیار زیادی را از سر گذراندیم تا بتوانیم به‌عنوان یک تیم برتر و یک تیم باشخصیت خودمان را نشان بدهیم و خدا را شکر هم توانستیم این را ثابت کنیم که یکی از تیم‌هایی در ایران هستیم که حرفی برای گفتن داریم و صددرصد تاثیر زیادی در فوتسال رفسنجان خواهد داشت و به‌طور حتم از این به بعد رسیدگی‌ها و پشتیبانی‌ها بیشتر خواهد شد.

بازی‌ها شروع شده، تمرین‌ها چطور پیش می‌رود؟

بیشتر از یک ماه است که تمرینات‌مان را شروع کردیم و در اولین بازی لیگ برتر استراحت داشتیم.

کرونا روی تمرین‌ها تاثیر می‌گذارد؟

کرونا امسال خیلی باعث چالش برای تمام تیم‌ها شد و امیدوارم خیلی زودتر از بین برود.

رویایت در فوتسال چیست؟

رویای فوتسالی‌ام این است که این رشد ادامه داشته باشد و بتوانیم باز هم برای اسم و رسم مس رفسنجان در ایران و در دنیا تلاش کنیم و به امید خدا بازیکن‌های بسیار جوان و خوش‌آتیه‌ای در آینده به تیم ملی‌مان شناسانده بشوند.

به لژیونر شدن هم فکر می‌کنی؟

هر بازیکنی دوست دارد لژیونر شود ولی من فعلا در تیم مس رفسنجان بازی می‌کنم و به این تیم هم علاقه‌مند هستم و اگر قسمت باشد لژیونر می‌شوم و اگر هم نباشد به کارم در ایران ادامه خواهم داد.

قراردادهای مالی فوتسال برای خانم‌ها چطور است؟ برای امرار معاش کافی است؟

قراردادهای فوتسال نسبت به قبل از قهرمانی آسیا سخت بود و بسیار پایین بود ولی بعد از قهرمانی آسیا یک در طلایی روبه‌روی فوتسال‌دوستان باز و شرایط یک مقدار بهتر شد ولی هنوز هم برای این لیگ که خیلی فشرده است، احساس می‌کنم قراردادهای مالی پایین است و امیدوارم اسپانسرهایی به فوتسال بانوان بیایند که علاقه‌مند و کاربلد باشند و حمایت کنند.

تلخ و شیرین دوران فوتسالت؟

خاطرات تلخ و شیرین زیاد بود، شیرین‌ترین خاطره قهرمانی در آسیا با تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و امسال در مس رفسنجان بود. روزهای تلخ هم زیاد داشتیم ولی من در تمام تیم‌هایی که بازی کردم روزهای خوبی داشتم و برایم شیرین بود.

برای موفقیتت چقدر تیم، باشگاه و فدراسیون تاثیر داشت؟

به‌طور حتم در این مسیری که قدم گذاشتم خانواده‌ام نقش مهمی داشتند و صددرصد باشگاه نیز با حمایت‌هایش کمک زیادی کرده و اگر این حمایت‌ها نبود موفقیتم به تنهایی امکان‌پذیر نبود.

هدف بعدی فاطمه اعتدادی؟

هدف بعدی من افتخار‌آفرینی دوباره با مس رفسنجان است و ادامه دادن رشدی که تا الان داشتیم.

مشکلات فوتسال بانوان از نگاه شما چه چیزهایی است؟

مشکلات فوتسال بانوان خیلی زیاد است اما مهم‌ترین مشکل این است که از لحاظ پایه‌ای چه در تیم ملی و چه باشگاهی باید یک تیم جوان داشته باشیم که از رده سنی پایین‌تر با آنها کار شود و کم‌کم بازیکن‌های جوان را به تیم بزرگسال و باتجربه‌ها اضافه کنیم تا به امید خدا در سال‌های آینده از مقام‌مان در آسیا دفاع کنیم چون حیف است این استعدادها دیده نشوند، بازیکن‌های مستعد و جوانی در ایران وجود دارند که باید به آنها بها داد و طبعا این کار را باید فدراسیون انجام دهد و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که این اتفاق بیفتد.

امسال هم به خانم‌گل شدن در لیگ فکر می‌کنید؟

وقتی رشد تیم روزبه‌روز بیشتر شود به‌طور حتم عنوان‌های فردی هم در دل این تیم به‌وجود می‌آید و امیدوارم امسال هم حرفی برای گفتن در ایران داشته باشیم و بتوانیم به رشد فوتسالیست‌های جوان کمک کنیم.

حرف آخر؟

از خانواده و همسرم و عاطفه رضایی سرمربی تیم، مجید زین‌الدینی مدیرعامل، علی علیزاده معاون، مجتبی کرمی مدیر تیم و ندا فتح‌اللهی سرپرست تیم تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانند از این تیم که توان بسیار بالایی دارد حمایت کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.