کد خبر : 190694
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 0:29
-

فخیم در گفتگو با Fut5al :

مس سونگون جوان شده ادعای قهرمانی ندارد/ چرخشی بودن گلرها، تاکتیکی مقابل کروناست/ افضل را ببخشند،نبودش تاثیر منفی دارد

مس سونگون جوان شده ادعای قهرمانی ندارد/ چرخشی بودن گلرها، تاکتیکی مقابل کروناست/ افضل را ببخشند،نبودش تاثیر منفی دارد

کاپیتان مس سونگون ورزقان گفت: مس سونگون این فصل واقعا جوان شده و بنابر این چنین تیمی نباید از الان ادعای تکرار قهرمانی داشته باشد.

فرهاد فخیم پس از پیروزی ۵ بر ۳ تیمش مقابل فرش آرا مشهد در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران گفت: بازی مقابل تیم با انگیزه مشهد یک بازی خیلی خوب بود به هر حال فرش‌آرا هم تیم جوانی بود که امسال با توجه به سابقه بازی بیشتر بازیکنانش در کنار هم، خیلی باتجربه‌تر از سالهای ظاهر شد و انصافا مقابل مس حرفه‌ای بازی کرد.

او با اشاره به اینکه این بازی برای هر یک از دو تیم شش امتیاز داشت، ادامه داد: شرایط جدولی دو تیم این بازی را خاص و حساس کرده بود چراکه دو تیم مدعی صعود هستند. ما ابتدای بازی را خوب شروع نکردیم اما در ادامه روند کار بازی را در دست گرفتیم و در نیمه اول به دو گل رسیدیم تا در نیمه‌دوم با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم و با نمایشی یکدست و یکدل توانستیم سه امتیاز ارزشمند بازی را به نام خود کنیم.

کاپیتان مس با اشاره به شرایط امسال تیمش و حضور بازیکنان جوان در ترکیب مس سونگون، تصریح کرد: طبیعتا امسال تیم ما جوانتر شده است و می‌بینید که در زمین دوندگی لازم را دارد. وقتی تیم‌های دیگر را نگاه می‌کنیم باید اذعان کنیم که در مقایسه با سایر تیم‌ها، دوندگی و مرور تاکتیک‌های بیشتری در جریان بازی دارد که به کار بدنی تیم و زحمات مربیان تیم از آقای افضل و باغبانباشی گرفته تا سایر دست اندرکاران کادر باز می‌گردد.

وی در پاسخ به اینکه همواره عملکرد مس سونگون در سال‌های اخیر ارتباط مستقیمی به عملکرد او در زمین داشته گفت: اینطور نیست و چنین نظری ناشی از علاقه فوتسال‌دوستان به من است. واقعیت این است که جوانترهای تیم بیشتر مرا نگاه می‌کنند و وقتی می‌بینند که من چطور به آب و آتش می‌زنم آنها هم با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند. ما یک تیم یکدست و خوب داریم که هر کدام از بازیکنان به اندازه خود تاثیرگذار هستند و موفقیت مس بستگی به زحمات همه تیم دارد.

فخیم با بیان اینکه مس سونگون در این فصل پله به پله جلو می‌رود، افزود: تیم ما امسال تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها است و نباید از آن توقعات غیرمعقول داشت. هدف ما اکنون حضور در جمع شش تیم پایانی است و بعد در آن مرحله تدابیر خاص به خود را خواهیم داشت. مس سونگون با تغییرات خود و جوانگرایی‌ای که اتفاق افتاده، هنوز در حال پیشرفت است و نمی‌توانیم خودمان را در شرایط کنونی مدعی قهرمانی بدانیم اما قطعا تمام تلاش تیم در همین راستا خواهد بود.

کاپیتان مس سونگون ورزقان لغو جام باشگاههای آسیا در سال۲۰۲۰ و همچنین عدم برگزاری این رقابتها در سال۲۰۲۱ را در انگیزه تیمش برای دستیابی به عنوان قهرمانی بی‌تاثیر دانست و گفت: هدف ما در این چند ساله تنها قهرمانی در لیگ ایران بوده و اگر شرایط مهیا بوده نیز به مسابقات آسیایی رفته‌ایم اما بدون این تورنمنت آسیایی هم چیزی عوض نمی‌شود.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص علت جابجایی زیاد گلرهای مس در این فصل نیز متذکر شد: این تاکتیک آقای افضل در فصل جاری است که گلرهای ما چرخشی درون دروازه قرار گیرند. به هر حال علی صمیمی یکی از بهترین گلرهای ایران است که جایگاهش در تیم‌ملی هم موید توانمندی او است اما سعید مومنی هم ذخیره یک گلر بزرگ است که باید در شرایط مسابقه باشد و همانطور که فینال پارسال کمک حال تیم در قهرمانی مس شد باید سعید هم در اوج باشد که این تاکتیک سرمربی ما برای غافلگیر نشدن و ضربه نخوردن تیم از ابتلای ناگهانی گلرها به کرونا است.

فرهاد فخیم همچنین به نبود افضل بر روی نیمکت مس در فصل جاری اشاره کرده و گفت: واقعا هفته‌های اول به این شرایط عادت نداشتیم و از بیرون زمین هم صدا به صدا نمی‌رسید اما الان باغبانبانشی دوران محرومیتش تمام شده و با آشنایی که با نظرات سرمربی دارد در کنار زمین نکات آقای افضل را پیاده می‌کند. انشاالله که علی افضل به نیمکت برگردد چون نبودشان در جریان بازی تاثیر منفی دارد هر چند که بچه‌های ما عادت کرده‌اند و قبل از شروع بازی نکات‌شان را به خوبی می‌گیرند و در زمین پیاده می‌کنند. امیدوارم رفته رفته محرومیتشان تمام شود و کمیته انضباطی هم ببخشد، چون تیم ما ضرر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.