کد خبر : 190789
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 14:06
-

طیبی:‌ای کاش جام ملت‌های فوتسال برگزار می‌شد تا هیچ تیمی ضرر نمی‌کرد/ بدون انجام بازی دوستانه باید به جام جهانی برویم

طیبی:‌ای کاش جام ملت‌های فوتسال برگزار می‌شد تا هیچ تیمی ضرر نمی‌کرد/ بدون انجام بازی دوستانه باید به جام جهانی برویم

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت:‌ای کاش مسابقات جام ملت‌ها برگزار می‌شدند تا هر ۵ کشور آسیایی به صورت عادلانه به رقابت‌های جام جهانی می‌رفتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه بنفیکای پرتغال ، درباره لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا و این که آیا این اتفاق به نفع تیم ملی ما شد یا به ضررمان، اظهار کرد: به شخصه خیلی دوست داشتم که مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شوند تا هر تیمی که شایسته حضور در مسابقات جام جهانی است به آن دست پیدا کند؛ زیرا در آن صورت دیگر مسابقه بود و هر اتفاقی که قرار بود رخ دهد در زمین مسابقه میفتاد. الان خیلی از تیم‌های آسیایی برای حضور در مسابقات جام ملت‌ها سرمایه گذاری‌های سنگینی انجام داده اند و چندین سال است که تلاش و تمرین می‌کنند تا در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. حالا با لغو مسابقات جام ملت‌ها قطعا این تیم‌ها دلسرد خواهند شد و این اصلا برای فوتسال آسیا خوب نیست.

‌ای کاش جام ملت‌ها برگزار می‌شد تا هیچ تیمی ضرر نمی‌کرد

ملی پوش تیم فوتسال افزود: ‌ای کاش AFC همان گونه که مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کرد، شرایطی فراهم می کرد تا مسابقات فوتسال جام ملت‌ها هم انجام شده و تیم‌های صعود کننده به جام جهانی می‌توانستند سرنوشت خودشان را در زمین مسابقه رقم بزنند. در هر صورت همان طور که گفتم اگر مسابقات جام ملت‌ها برگزار می‌شدند؛ تیم‌هایی که شایسته حضور در جام جهانی بودند، می‌توانستند این سهمیه را به دست آورند. به هر حال این تصمیمی است که گرفته شده و قطعا وقتی AFC تصمیم به لغو مسابقات جام ملت‌ها گرفته است، در کنار آن معیار‌های تیم‌ها برای حضور در جام جهانی هم در نظر دارد. باید ببینیم در نهایت کدام تیم‌ها به مسابقات جام جهانی اعزام می‌شوند. به هر حال من خیلی دوست داشتم مسابقات جام ملت‌ها برگزار می‌شدند تا هیچ تیمی ضرر نمی‌کرد و هر ۵ کشور آسیایی به صورت عادلانه به رقابت‌های جام جهانی صعود می‌کردند.

لغو جام ملت‌ها، قطعا به ضرر تیم ملی شده است

طیبی ادامه داد: لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا قطعا به ضرر تیم ملی ما شده است؛ زیرا اگر این بازی‌ها انجام می‌شدند ما می‌توانستیم قبل از آن چند اردو و بازی دوستانه خوب برگزار کنیم و هم این که می‌توانستیم بازی‌های جام ملت‌ها را به چشم دیدار‌های تدارکاتی ببینیم. از طرفی دیگر، اگر می‌خواستیم به رقابت‌های جام ملت‌ها برویم قطعا آن جا کار بسیار سختی ‌داشتیم؛ چون نه اردوی تدارکاتی خوبی برگزار کرده‌ایم و نه بازی‌های دوستانه مناسبی داشتیم.

بدون انجام بازی دوستانه باید به جام جهانی برویم

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان خاطرنشان کرد: به هر حال همان طور که گفتم اگر جام ملت‌ها برگزار می‌شد، قطعا به نفع ایران بود و به بهانه این مسابقات مسئولان مجبور بودند برای تیم ملی هم که شده اردو و بازی‌های دوستانه خوب تدارک ببینند؛ اما متاسفانه این مسابقات لغو شدند و ما عملا این فرصت را از دست دادیم. تازه اگر مسابقات جام جهانی هم برگزار شوند و بخواهیم به این رقابت‌ها برویم؛ باید بدون انجام هیچ بازی دوستانه‌ای با رقبای خود رو به رو شویم که این قطعا کار ما را در آن مسابقات سخت خواهد کرد.

لیگ فوتسال پرتغال، بسیار پر فشار و سنگین است

طیبی درباره آخرین وضعیت تیم فوتسال بنفیکای پرتغال در رقابت‌های لیگ این کشور گفت: خدا را شکر تیم ما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و چند شب پیش موفق شدیم تیم خوب آزمیس را شکست داده و از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستیم. مسابقات در این جا بسیار پر فشار برگزار می‌شوند و تیم ما هم درگیر چند مسابقه است. به طوری که ۴ روز پیش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف نماینده سوئیس رفتیم و خدا را شکر توانستیم این تیم را شکست دهیم. بلافاصله بعد از این مسابقه به پرتغال برگشته و ۲ روز پیش هم به مصاف آزمیس رفتیم که من هم موفق شدم در این مسابقه گل پنجم تیمم را به ثمر برسانم.

فکر نمی‌کردم بازی‌های لیگ پرتغال این قدر فشرده باشند

بازیکن تیم فوتسال بنفیکا بیان کرد: واقعیت این است که من قبل از آن که به پرتغال بیایم؛ اصلا فکر نمی‌کردم که مسابقات، این قدر فشرده باشند. تیم ما الان درگیر چند مسابقه است و به همین خاطر بازی هایمان بسیار سنگین و پر فشار برگزار می‌شوند. تیم‌هایی که در لیگ فوتسال پرتغال بازی می‌کنند، هر کدامشان در سطح خوبی قرار دارند. به طوری که نزدیک به ۱۰ تیم در یک سطح و نزدیک به هم بازی می‌کنند و نمی‌توان هیچ تیمی را از قبل برنده دانست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.