کد خبر : 191193
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 15:00
-

مدیر تیم فوتسال بازارهای کوثر اصفهان:

مسئولان راگا جو سالن را مسموم کردند!

مسئولان راگا جو سالن را مسموم کردند!

مدیر تیم فوتسال بازارهای کوثر اصفهان با انتقاد از شرایط میزبانی تیم راگا تهران گفت: بیش از ۵۰ هوادار تیم راگا را تحت عناوین گوناگون به سالن راه داده بودند که با هر سوت داور به ضرر این تیم، داور را مورد هجمه قرار می‌دادند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمدرضا نیکویی درباره حواشی دیدار روز گذشته تیمش برابر راگا تهران در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: ناظر بازی و ناظر داوری در جلسه‌ای که پیش از هر مسابقه برگزار می‌شود نکاتی تکراری درباره رعایت پروتکل‌ها مطرح می‌کنند که متأسفانه طرح این مسائل در حد حرف بوده و در برخی مسابقات هرکسی را به هر عنوانی به سالن راه می‌دهند.

وی افزود: در جلسه هماهنگی پیش از دیدار روز گذشته با راگا در تهران از ناظران درخواست کردیم این موارد در حد حرف نباشد و پروتکل‌ها واقعاً رعایت شود. حتی رئیس هیئت فوتبال شهرستان شهرری و مسئولان باشگاه راگا قول دادند پروتکل‌ها رعایت شود و شاهد بازی شرافتمندانه‌ای باشیم، اما روز بازی بیش از ۵۰ هوادار تیم راگا را تحت عناوین گوناگون مانند خبرنگار، مسئول و عکاس به سالن راه داده بودند که با هر سوت داور به ضرر این تیم، داور را مورد هجمه قرار می‌دادند و بازی برای چند دقیقه متوقف می‌شد و ناظر بازی در چند مورد چند نفر از جمله سرپرست تیم راگا را از سالن اخراج کرد که البته از سالن بیرون نمی‌رفتند و برای ناظر بازی خط و نشان می‌کشیدند.

داور تحت تأثیر نام و سوابق سرمربی حریف قرار گرفت

مدیر تیم فوتسال بازارهای کوثر اصفهان با بیان اینکه این جو مسموم به بازیکنان سرایت کرد، ادامه داد: در دو مورد یکی از بازیکنان تیم راگا به عوامل تیم ما فحاشی کرد که داور شنید اما این بازیکن با جریمه درخوری مواجه نشد. اینکه داور تحت‌تأثیر بزرگی نام و سوابق سرمربی حریف قرار گیرد و کارت قرمزی که از جیبش خارج کرده را به بازیکن حریف نشان ندهد چه توجیهی دارد؟ باشگاه پیگیر شکایت کیفری از این بازیکن است اما داوران نباید تحت‌تأثیر بزرگی نام سرمربی یک تیم قرار گیرند. از بازیکنی مانند محمد کشاورز که بازیکن-سرمربی راگا است در درجه اول توقع اخلاق و ادب داریم و سپس بازی و جالب بود که داور در چند مورد قصد داشت به بازیکنان راگا کارت نشان دهد که با پادرمیانی کشاورز منصرف شد.

نیکویی با طرح این سوال که پروتکل‌های تعیین‌شده برای برگزاری مسابقات چه ضمانت اجرایی دارد، گفت: متأسفانه در هر بازی شاهد تضییع حقوق تیم خود هستیم و اگر سازمان لیگ در اجرای عدالت متزلزل باشد، اصلاً لیگ را ادامه ندهد. هر زمان میزبان بوده‌ایم بهترین شرایط را برای تیم‌های مهمان فراهم کرده و از ورود افراد اضافه جلوگیری کرده‌ایم اما در بازی روز گذشته شاید نزدیک به ۶۰ نفر در سالن نشسته بودند که اعتراض و هجمه آنها در تصمیمات بعدی داور تأثیر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه چرا تنها از تیم ما انتظار رعایت پروتکل‌ها می‌رود، بیان کرد: در دیدار قبلی‌مان با حفاری در اصفهان رئیس یک دانشگاه به‌عنوان مهمان ما در جایگاه ویژه نشسته بود که ناظر ویژه سازمان لیگ عنوان کرد این فرد نمی‌تواند در سالن باشد و ما هم تمکین کردیم، در حالی که چند نفر از مسئولان هر استان می‌توانند به‌عنوان مهمان در جایگاه ویژه سالن حضور داشته باشند.

کشاورز به حواشی دامن می‌زد

مدیر تیم فوتسال بازارهای کوثر اصفهان گفت: محمد کشاورز سال‌ها بازیکن تیم ملی بوده و بازیکنان ما عکس او را در اتاق‌شان نصب می‌کنند و دوست دارند شبیه او باشند و از او انتظار دیگری داشتیم. خود کشاورز به برخی حواشی دامن می‌زد در حالی که او را اصفهانی می‌دانیم چون سال‌ها در اصفهان بازی کرده و مردم اصفهان به گردن او حق دارند.

نیکویی در پاسخ به اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر فوتسال بر عهده چه کسی است، اضافه کرد: در بازی رو گذشته یک پمپ دستی به افراد می‌دادند تا پیش از ورود به سالن کف کفش خود را ضدعفونی کنند و خبری هم از دستگاه تب‌سنج نبود. وضعیت بهداشتی سالن تیم راگا بسیار بد بود. رعایت موارد بهداشتی بر نتیجه بازی اولویت دارد و هر نتیجه‌ای رقم بخورد، می‌خواهیم بازیکنان خود را سالم به شهر خود برگردانیم نه اینکه با چند بازیکن کرونایی به اصفهان بازگردیم.

وی ادامه داد: متأسفانه فدراسیون چک کردن رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده ناظر بازی گذاشته و ناظران هم تنها پلمب بودن رختکن‌ها را چک می‌کنند و نظارتی بر نحوه ضدعفونی شدن رختکن‌ها ندارند. در دیدارهای خانگی خود تلاش می‌کنیم بر اساس موارد اخلاقی و حرفه‌ای، تمام پروتکل‌ها را حتی فراتر رعایت کنیم. در بازی با حفاری بازیکنان این تیم به‌خاطر بوی مواد ضدعفونی‌کننده‌ای که استفاده کرده بودیم وارد رختکن نشدند که نشان می‌دهد چقدر حساسیت به خرج دادیم اما هر جا مهمان بوده‌ایم نظارتی بر رعایت پروتکل‌ها ندیدیم. اگر سازمان لیگ برای رعایت قوانین و پروتکل‌های خود ضمانت اجرایی ندارد بهتر است لیگ فوتسال را برگزار نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.