کد خبر : 191557
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 11:38
-

ناظم الشریعه: فوتسال نسبت به فوتبال از نظر اقتصادی کم هزینه‌تر است/ ایران پتانسیل قرار گرفتن روی سکوی جام جهانی را دارد

ناظم الشریعه: فوتسال نسبت به فوتبال از نظر اقتصادی کم هزینه‌تر است/ ایران پتانسیل قرار گرفتن روی سکوی جام جهانی را دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره آخرین وضعیت تیم ملی و همچنین رقابت‌های لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درباره موفقیت‌های ملی پوشان کشورمان در عرصه‌های آسیایی و جهانی اظهار داشت: تیم ملی در ۱۲ دوره جام ملت‌های آسیا موفق شده به مقام قهرمانی دست پیدا کند. فوتسال نسبت به فوتبال یک رشته نوپایی است که نزدیک به ۲۰ سال از تاسیس آن در کشورمان می‌گذرد.  یک زمانی بچه‌ها در کوچه و بازار گل کوچیک بازی می‌کردند و از بین آن‌ها کلی بازیکن با استعداد پیدا می‌شد، اما الان شرایط تغییر کرده و بچه ها درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند و همین مسئله باعث شده فعالیت آن‌ها کم شود.

فوتسال نسبت به فوتبال از نظر اقتصادی کم هزینه تر است

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: بازی‌هایی مثل گل کوچیک رفته رفته در حال نابود شدن است. نوع زندگی‌ها تغییر کرده و آپارتمان نشینی یکی از دلایل کم شدن این فعالیت‌ها است. همین کار ما را برای استعدادیابی سخت می‌کند. فوتسال نسبت به فوتبال از نظر اقتصادی بسیار متفاوت و کم هزینه تر است. کشور‌هایی مثل اندونزی و ویتنام که نمی‌توانند در فوتبال موفقیتی کسب کنند، در رشته‌ای مثل فوتسال سرمایه گذاری می کنند. به هر حال ما باید تمام سعی و تلاش خودمان را به کار بگیریم تا از عنوان قهرمانی خود در آسیا به خوبی دفاع کنیم.

مرحله اول لیگ دهم اسفند به پایان می‌رسد

ناظم الشریعه بیان داشت: کرونا ورزش کشور را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به اینکه دیگر لیگ‌های رشته ورزشی به موقع آغاز شدند، اما بنا به دلایلی لیگ فوتسال خیلی دیر شروع شد، به طوری که مسئولان کمیته فوتسال و سازمان لیگ مجبور شدند بازی‌ها را برای اولین بار در ۲ گروه و به صورت فشرده برگزار کنند. اگر مشکلی پیش نیاید به احتمال زیاد مرحله اول مسابقات لیگ دهم اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

قرار بود با تیم ملی فوتسال جمهوری آذربایجان بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: بعد از مدت‌ها AFC اعلام کرد که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا قرار است تیر ماه در امارات برگزار شود و با توجه به اینکه مسابقات جام ملت‌ها هم لغو شده، ما باید برای جام جهانی برنامه ریزی کنیم که شهریور ماه در لیتوانی برگزار خواهد شد. اردوی تیم ملی بعد از مدت‌ها از پنجشنبه هفته گذشته شروع شد. تیم ملی جمهوری آذربایجان ابراز آمادگی کرده بود که با ما ۲ بازی دوستانه انجام دهد، اما بنا به دلایلی از بازی با ما انصراف داد و همین موضوع به ما خیلی ضربه زد.

احتمالا فیفادی اسفند ماه لغو خواهد شد

ناظم الشریعه خاطر نشان کرد: از همین رو تصمیم گرفتیم بدون انجام بازی دوستانه اردوی تیم ملی را آغاز کرده و بازیکنان را دور هم جمع کنیم. در هر صورت با این شرایطی که به وجود آمده است، احتمالا تصمیم بگیریم فیفادی اسفند ماه را کنار گذاشته و مسابقات لیگ را ادامه دهیم.

حیدریان قابل قیاس با کسی نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره حضور محمدرضا حیدریان در کادر فنی تیم ملی بیان کرد: حیدریان از افتخارات فوتسال و ورزش کشور است. او هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ فنی الگو است. حیدریان با دیگران قابل قیاس نیست. بعد از ۲ سال پیگری توانستیم حیدریان را به کادر فنی تیم ملی بیاوریم.

برزیلی‌ها به دنبال بازی با ما هستند

ناظم الشریعه درباره اینکه آیا تیم ملی فوتسال کشورمان می‌تواند در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی به مقام قهرمانی دست پیدا کند گفت: قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم که فوتسال ایران الان به جایی رسیده که تیم‌های بزرگ دنیا حاضر هستند با ما بازی کنند. ما یک زمانی وقتی می‌خواستیم با برزیل بازی دوستانه انجام دهیم باید کلی هزینه می‌کردیم، اما امروز برزیلی‌ها به دنبال این هستند تا به هر شکلی که شده با ایران بازی کنند و این اتفاقی است که بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ افتاد. در هر صورت برای موفقیت در جام جهانی باید پشتوانه محکمی داشته باشیم.

فوتسال ایران پتانسل قرار گرفتن روی سکوی جام جهانی را دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: از بازی‌های تدارکاتی گرفته تا به موقع برگزار شدن اردو‌ها می‌تواند به موفقیت ما در جام جهانی کمک کند. تیم ملی فوتسال ایران این پتانسیل را دارد که دوباره در جام جهانی روی سکو قرار بگیرد. امیدوارم که در بازی‌های جام جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم و بتوانیم دوباره دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام شنبه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

آقاى چوپان دروغگو؟!!! زمان استاد شمس تیم ملى ایران با هزینه برزیل از ایران بِه برزیل سفر کرد و با برزیل بازى کرد تو چرا اینقدر اصرار به دروغ گفتن دارى ناظم الشریعه؟؟؟!!!! دروغگو بالاخره رسوا خواهد شد و خیلى زشت هست که تو تازه وارد دارى به شعور اهالى فوتسال با دروغ گفتن توهین میکنى !!!