کد خبر : 191615
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 8:18
-

سکوت AFC در اعلام تیم‌های صعود کننده به جام جهانی فوتسال

سکوت AFC در اعلام تیم‌های صعود کننده به جام جهانی فوتسال

کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و جنجال، تا جایی که ممکن باشد در اعلام اسامی تیم‌های صعود کننده به جام جهانی فوتسال سکوت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، معادلات برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال را هم تحت تاثیر قرار داده است. جام جهانی فوتسال با یک سال وقفه قرار شد شهریور ۱۴۰۰ به میزبانی لیتوانی برگزار شود.
رقابت‌های قهرمانی آسیا هم به منزله تعیین پنج سهمیه این قاره در جام جهانی فوتسال محسوب می‌شد که با لغو این بازی‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد روش‌های دیگری را برای انتخاب نمایندگان قاره و حضورشان در لیتوانی تعیین کند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با در نظر گرفتن نتایج سه دوره اخیر جام ملت‌های فوتسال آسیا، حضور پنج تیم ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و ویتنام در جام جهانی قطعی است. هیچ رده بندی رسمی برای تعیین جایگاه جهانی تیم‌های فوتسال وجود ندارد و AFC ناچار است به نتایج چند دوره گذشته تیم‌های آسیایی استناد کند.
از سوی دیگر AFC فعلاً سیاست سکوت در پیش گرفته است و از اعلام اسامی تیم‌هایی که در نظر دارد به جام جهانی اعزام کند، تا جایی که امکان داشته باشد خودداری خواهد کرد.
یک منبع آگاه در این خصوص  گفت: این امکان وجود دارد که فیفا مسابقات جام جهانی فوتسال را لغو کند و یا آن را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق اندازد. به این ترتیب AFC فعلاً صبر می‌کند تا تکلیف بازی‌های جام جهانی مشخص شود و سپس نمایندگانش را معرفی خواهد کرد.
به این ترتیب AFC ایجاد تنش و جنجال با دیگر کشورهای مدعی حضور در جام جهانی از جمله لبنان، کویت، اندونزی و چین را تا حد امکان کاهش می‌دهد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین بیانیه خود اعلام کرد جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۰ لغو شده و دوره بعدی این مسابقات با حفظ میزبانی کشور کویت، در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.
تیم ملی فوتسال ایران که از ۱۵ دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، ۱۲ بار به عنوان قهرمانی رسیده است، در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا موفق شد عنوان سوم را از آن خود کند.
چندی پیش فیفا با اعلام اسامی داورانی که کاندیدای قضاوت در جام جهانی فوتسال هستند، این امیدواری را ایجاد کرده که این رقابت‌ها را تحت هر شرایطی برگزار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.