کد خبر : 193857
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 21:15
-

کشاورز: سال موفقی با راگا داشتم/ رییس فدراسیون به فوتسال توجه کند

کشاورز: سال موفقی با راگا داشتم/ رییس فدراسیون به فوتسال توجه کند

سرمربی تیم فوتسال راگا تهران، گفت: همه چیز را که کنار هم می‌گذارم، از انتخاب خود راضی هستم چرا که فصل بسیار موفقی را با راگا تجربه کرده و نکات زیادی در اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر آموختم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال راگا تهران سال گذشته توانست از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند. این تیم قبل از شروع لیگ موفق شد کار بزرگی کرده و با یکی از بازیکنان مطرح و با سابقه فوتسال کشورمان که قصد داشت اولین سال سرمربیگری خود را پشت سر بگذارد، به توافق دست یابد. «محمد کشاورز» کاپیتان با اخلاق و پیشین تیم ملی فوتسال پس از قبول هدایت تیم راگا از همان ابتدای فصل عنوان کرده بود که هدف تیمش در این فصل ماندن در لیگ برتر است.

دو هفته پیش تیم راگا با نتایجی که بدست آورد توانست ماندنش در لیگ را قطعی کند و حتی نیم‌نگاهی به صعود به جمع ۶ تیم برتر لیگ را داشته باشد. نتایجی که کشاورز در اولین سال سرمربیگری خود در لیگ برتر توانست بدست آورد، نتایجی قابل قبول برای باشگاه راگا بود، چرا که این تیم از همان ابتدای فصل هدف خود را ماندن در لیگ ترسیم کرده بود.

سرمربی تیم فوتسال راگا در خصوص این فصل از لیگ برتر، صحبت‌های مختلفی را مطرح کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

چگونه هدایت تیم راگا را بر عهده گرفتید؟

در سال جدید چند پیشنهاد مختلف از تیم‌های لیگ برتری داشتم اما در نهایت راگا را انتخاب کردم چرا که راگا تیم شهرم است و حس می‌کردم که باید به آن کمک کنم. قبل از قبول این سمت، با یک سری از دوستان در این خصوص مشورت کردم. یک سری موافق این موضوع بودند و سرمربیگری راگا را تجربه بسیار خوبی برای من می‌دانستند اما برخی دیگر نیز مخالف بودند زیرا هدایت این تیم را ریسک بزرگی می‌دانستند.

حالا از انتخاب خود راضی هستید؟

این تیم تازه به لیگ آمده بود و کار بسیار سختی در پیش داشت. ما در این فصل مسیر دشواری را طی کردیم اما حالا که همه چیز را که کنار هم می‌گذارم، از انتخاب خود راضی هستم چرا که فصل بسیار موفقی را با راگا تجربه کرده و نکات زیادی آموختم.

 

شما توانستید به قول خود برای ماندن تیم راگا در لیگ برتر عمل کنید…

ما جلساتی در ابتدای فصل با مسوولان باشگاه داشتیم و آن‌ها نیز هدف‌گذاری هوشمندی برای این تیم که سال اول حضور خود در لیگ را تجربه می‌کرد، داشتند. اهل فن فوتسال می‌دانند که اگر تیمی که تازه به لیگ آمده در آخر فصل سقوط کند، چندین سال زمان می‌برد تا دوباره بتواند به لیگ برگردد.

در مقطعی از فصل حتی می‌توانستید به جمع ۶ تیم برتر لیگ راه پیدا کنید…

خدارا شکر ما توانستیم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. تجربه تیمی ما برای صعود به مرحله بعد کافی نبود. تیم راگا در حال حاضر ۱۰ بازی در لیگ انجام داده و تجربه‌اش در همان حد است. این تیم اگر پنجاه یا ۱۰۰ بازی در لیگ داشته باشد به پختگی کافی خواهد رسید. ما می‌توانستیم به دور بعد هم برویم اما گروه ما بسیار دشوار بود و این کار را سخت می‌کرد.

شما اولین تجربه مربیگری را در فوتسال پشت سر گذاشتید. آن را چگونه دیدید؟

جا دارد در همینجا به همه مربیان خسته نباشید بگویم زیرا این کار واقعا کار سختی است. شما وقتی بازی می‌کنید، تمرکز خود را تنها بر روی بازی کردن می‌گذارید اما وقتی مربی می‌شوید باید حواستان به ۲۰ نفر با خلق و خوهای متفاوت باشد. شما باید همه بازیکنان را به خوبی مدیریت کنید. بازیگری و مربیگری دو فضای بسیار متفاوتی است.

 

تیم راگا از حضور در دیدار آخر خود با سن ایچ انصراف داد. دلیل آن چه بود؟

این بازی هیچ تاثیری در نتیجه لیگ و جدول نداشت. باشگاه راگا با توجه به شرایط کرونایی و اینکه نتیجه این دیدار بی‌تاثیر در جدول است به کمیته فوتسال نامه زدند و از آن‌ها خواستند که این دیدار برگزار نشود. فکر می‌کنم که کمیته فوتسال نیز با این موضوع موافقت کرده است. ما نیز در این خصوص از دستورات باشگاه تبعیت می‌کنیم

در مورد فصل آینده چه تصمیمی دارید؟

قرارداد من در حال حاضر با راگا به پایان رسیده و فعلا قصد دارم به استراحت بپردازم.

این موضوع دلیل خاصی دارد؟

امسال سال بسیار سخت و پرکاری را پشت سر گذاشتم. می خواهم از فضای فوتسال کمی دور باشم و استراحت کنم. البته الان همه تیم‌ها درگیر بازی خودشان هستند و یک مقدار زود است در مورد سال آینده صحبت کنیم.

رییس جدید فدراسیون هم مشخص شد. چه خواسته ای از او دارید؟

من به عنوان یک شخص کوچک در فوتسال در ابتدا به رییس جدید فدراسیون تبریک می‌گویم و بعد از او می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به فوتسال داشته باشند. این رشته باید در همه زمینه‌ها استقلال داشته باشد. پخش زنده تلویزیونی یکی دیگر از مسایل مهم است که باعث می‌شود اسپانسرها ترغیب به سرمایه گذاری شوند. تیم های شخصی زیادی مانند راگا در فوتسال کشورمان حضور دارند و برای آن زحمت می کشند که نیاز به حمایت فدراسیون نیز دارند.

حرف پایانی…

در ابتدا به سه تیمی که در گروهمان به مرحله بعد صعود کردند، تبریک می گویم زیرا آن ها بسیار خوب کار کرده و و عملکرد خوبی داشند.در آخر هم از تک تک بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم زیرا آن‌ها بسیار منظم بودند و بدون هیچ حاشیه‌ای به فکر تلاش برای تیم بودند. از کادر فنی، سرپرستی، پزشکی و پشتیبانی تیم نیز تشکر بسیار زیادی دارم که در این راه همراه من بودند. از مدیرعامل و مالک باشگاه راگا نیز که در این مدت، نهایت تلاش خود را برای موفقیت تیم داشتند، تشکر و قدردانی دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.