کد خبر : 194860
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 17:26
-

بازیکنان ایرانی سرآمد آسیا هستند

صمیمی : برای چهارمین بار در جمع بهترین دروازه بانان جهان قرار گرفتم / ابراری نیا الگوی فنی من است

صمیمی : برای چهارمین بار در جمع بهترین دروازه بانان جهان قرار گرفتم / ابراری نیا الگوی فنی من است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، گفت و گو با علی رضا صمیمی گلر تیم ملی فوتسال کشورمان و باشگاه «مس سونگون ورزقان» را بخوانید. – جناب صمیمی با سلام و تبریک پیشاپیش عید نوروز. از خودتان برامون بگید… – به نام خدا؛‌ محمد حسین (علیرضا) صمیمی متولد ۸ تیرماه سال ۱۳۶۶ در شهر بوشهر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، گفت و گو با علی رضا صمیمی گلر تیم ملی فوتسال کشورمان و باشگاه «مس سونگون ورزقان» را بخوانید.

– جناب صمیمی با سلام و تبریک پیشاپیش عید نوروز. از خودتان برامون بگید…

– به نام خدا؛‌ محمد حسین (علیرضا) صمیمی متولد ۸ تیرماه سال ۱۳۶۶ در شهر بوشهر هستم. در ابتدا دروازه ‌بان هندبال بودم و تا سال ۸۴، ۸۵ در این رشته فعالیت داشتم. حتی در رده های ملی نوجوانان و جوانان هندبال هم حضور داشتم اما بعدها با توصیه پدرم به فوتسال روی آوردم و در بازی های جام رمضان شهر بوشهر بازی کردم که با پیشنهاد مربی فعلی ام علی آقای افضل به تیم «علم و ادب مشهد» پیوستم.

– در فوتسال در چه تیمهایی بازی کرده اید؟

– در تیم های دریانوردان بوشهر، علم و ادب مشهد، صدرای شیراز، ملی حفاری اهواز و در حال حاضر ششمین سال حضورم در مس سونگون ورزقان را سپری می کنم.

– از افتخارات متعددی که به دست آورده اید بگویید.

– من قهرمانی جام ملت های آسیا در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ ، نائب قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۴ ، سومی آسیا در سال ۲۰۱۲ قهرمانی بازی های المپیک داخل سالن آسیا در سال های ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ ، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹، نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۰ ، سومی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۷ و مقام سومی جام جهانی فوتسال سال ۲۰۱۶ و سه دوره قهرمانی لیگ برتر ایران در سال های ۹۷ الی ۹۹، نائب قهرمانی لیگ برتر در سال های ۹۵ و ۹۶، دو دوره نائب قهرمانی جام جایزه بزرگ برزیل در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را در کارنامه فوتسالی خود دارم که همه را مدیون خداوند متعال، مربیان، همبازیان و خانواده ام هستم.

– از موفقیت مجددتان بگویید. نام شما در میان ۱۰ دروازه‌بان برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ بود.

– بله ، برای چهارمین سال است که به عنوان ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا انتخاب می شوم. در سال های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ . افتخار بزرگی است هم برای خودم و هم کشورم. نماینده گلرهای ایران و حتی آسیا هستم. ایران همیشه گلرهای خوبی در فوتسال داشته و دارد. امیدوارم این عنوان را بتوانم در سال های آینده نیز تکرار کنم.

– نظرتان در خصوص برگزاری مسابقات و کیفیت لیگ برتر فوتسال کشورمان چیست؟

– خُب، لیگ ایران یکی از لیگ های معتبر دنیاست و قطعاً بهترین لیگ آسیاست. در لیگ برتر کشورمان بازیکنان خوب و با کیفیتی حضور دارند و همه ساله حداقل ۵ تیم مدعی قهرمانی هستند. در لیگ برتر اصلاً برنده بازی ها مشخص نیست و تمامی تیم ها قدرتمندانه برای قهرمانی می جنگند. بازی ها در سطح بسیار بالایی برگزار می شود. دانش مربیان به روز است و بخاطر همین لیگ با کیفیت است که تیم ملی قدرتمندی داریم.

– دلیل قهرمانی های پیاپی تیم ملی کشورمان در رقابتهای آسیایی چیست؟ بازیکنان با کیفیت، کادر فنی و مربیان یا عواملی مانند حمایت فدراسیون، رسانه ها و… نقش دارند؟

– همه ی این عوامل که نام بردید نقش دارند.‌ سطح فنی فوتسالیست های ایرانی خیلی بالاتر از آسیاست.‌ مربیان بسیار با کیفیت و با دانشی در تیم ملی داریم. در سال های اخیر تیم هایی مثل ژاپن، تایلند، ویتنام و حتی ازبکستان اردوها و امکانات بسیار خوبی در اختیار تیم ملی فوتسالشان گذاشتند که این کار را برای ما سخت می کند اما ما هم ایرانیم و شکست ناپذیر. به نظرم خیلی بهتر می شود از فوتسال حمایت کرد. رسانه ها و صدا و سیما نیز همیشه از فوتسال حمایت کرده اند که همین جا از همه ی کسانی که برای پیشرفت فوتسال تلاش می کنند تشکر می کنم.

– بعضی وقت ها یکی از عواملی که حاشیه های زیادی در فوتسال و حتا لیگ برتر کشورمان به دنبال دارد و باعث درگیری هایی نیز شده بحث داوری بازی هاست. چه نظری در این خصوص دارید؟

– داوری در فوتسال بسیار سخت و مشکل است. ‌درگیری ها بالاست. فضای کوچک و بسیار پر تنشی حکمفرماست و شاید همین موضوع برای بازیکنان، تیم ها و داوران سخت باشد. فشار زیادی وجود دارد و گاهاً باعث حاشیه هایی نیز می شود. البته از حق نباید گذشت که در لیگ ایران داوران بسیار خوب و توانمندی داریم که در جام ملت‌ها و جام جهانی حضور دارند و قضاوت می کنند. داوران ما در فوتسال قابل احترامند و ما قدردان جامعه داوری فوتسال کشورمان هستیم.

– آیا استان بوشهر مثل استان های دیگر در فوتسال به اندازه کافی رشد داشته است؟

– استان بوشهر از لحاظ بازیکن، مربی و امکانات فوتسالی جزو استان های فقیر کشور است. البته با تلاش هایی که روسای هیئت فوتبال و خصوصاً رئیس کمیته فوتسال انجام داده اند به امید خدا روز به روز شاهد پیشرفت فوتسال در استان هستیم که این موضوعی زمان بر است و ان شالله در آینده شاهد ارتقاء سطح فوتسال استان بوشهر خواهیم بود.

– در جایی گفته بودید بهترین تصمیم زندگی‌ام ترک هندبال و آمدن به فوتسال بود. آیا واقعا تصمیم خوبی گرفتید؟

– بله، فوتسال به من خیلی کمک کرد. احساس من این بود که در فوتسال بیشتر می توانم موفق باشم البته این را هم باید عنوان کنم که گلری هندبال خیلی در گلری فوتسال به من کمک کرد. یک سری حرکات از گلری هندبال را به ارث برده و در فوتسال از آنها استفاده می کنم. اما خوشحالم که در فوتسال نقش گلری دارم.

– در زندگی ورزشی و شخصی خود را مدیون چه کسانی می دانید؟

– در زندگی مدیون پدر و مادرم و همسرم هستم که خیلی به من در این مسیر سخت کمک کرده اند و همیشه خداوند را شاکرم که دستم را گرفته و کمک حالم بوده است.

– مطمئنا بازیکن با کیفیتی مانند شما به پیشنهادات خارجی نیز فکر می کند. آیا تا بحال پیشنهادی داشته اید؟

– بله، حضور در لیگ های معتبر خارجی در فوتسال هر شخص تاثیر می‌گذارد. من سال گذشته از کشور روسیه دو پیشنهاد داشتم که باشگاه مس رضایت نامه من را صادر نکرد و امکان لژیونر شدن پیدا نکردم.

– الگوی ورزشی تان کیست؟

– الگوی ورزشی من پدرم هستند که یکی از بهترین های فوتبال استان بوده ولی در گلری امید ابراری نیا را الگوی خودم می دانم.

– به نظر شما بهترین بازیکن فوتسال ایران کدام بازیکن بوده و هست؟

– از ابتدا بازیکنان شایسته ای داشته ایم. همین حالا نیز بازیکنان باکیفیتی در فوتسال کشورمان داریم که سرآمد آسیا هستند اما اصغر حسن زاده، حسین طیبی، وحید شمسایی، محمدرضا حیدریان، مصطفی نظری و امید ابراری نیا جمعی از بزرگان فوتسال ایران و آسیا بوده و هستند.

– چه آینده ای برای خود متصورید؟ برنامه هایتان برای آینده چیست؟

– تا جایی که بتوانم به تیمم کمک کنم فوتسال را ادامه می‌دهم و بعد از آن نیز به مربیگری در فوتسال فکر می کنم و علاقه مندم یک روز تجربیاتم را در اختیار جوانان مملکتم قرار دهم.

– از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنیم. اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

عید سعید نوروز را به همه ی هموطنان عزیزم تبریک و شادباش عرض میکنم و ان شالله که با دعای خیر مردم عزیز و عنایت خداوند متعال شر این ویروس کرونا از سر مردم ایران و جهان بشیریت کم شود و تمامی بیماران شفای عاجل نصیب شان شود. به کادر درمان، تمامی پزشکان و پرستاران خدا قوت می گویم و دعا میکنم سلامت و تندرست و عاقبت بخیر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.