کد خبر : 194963
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فروردین 1400 - 12:45
-

مظفر: نتوانستم به ایران بیایم/ بشر بحران‌های مهلک‌تر راپشت سرگذاشته است

مظفر: نتوانستم به ایران بیایم/ بشر بحران‌های مهلک‌تر راپشت سرگذاشته است

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت با تاکید بر اینکه باید با امید به آینده نگاه کنیم گفت: بشر بحران‌های مهلک‌تری را پشت سر گذاشته است و از این بحران نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهرزاد مظفر درباره سالی که گذشت گفت: سال ۹۹ سال خوبی نبود، متاسفانه از ابتدا تا انتهای سال مردم درگیر ویروس و بیماری کرونا بودند. ویروس کرونا مسائل، مشکلات و تبعات زیادی به دنبال داشت که سال گذشته را در کنار سایر مشکلات بسیار سخت و سنگین کرد. کرونا به آنها دام زد تا زندگی مردم سخت‌تر از قبل تجربه شود. هرچند که در کویت بودم اما اینجا نیز از این قاعده مستثنی نبود و مسائل و مشکلات منجر به بیماری وجود داشت. در نتیجه سال ۹۹ سال خوبی نبود و خوش نگذشت.

* به ثبات رفتاری رسیده‌ایم
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت ادامه داد: در یک سال گذشته بسیار بالا و پایین شدیم این اواخر با خود فکر می‌کردم چقدر اوایل امیدوار بودیم که ظرف دو یا سه ماه بیماری تمام می‌شود. الان که به گذشته فکر می‌کنم خنده‌ام می‌گیرد که چطور ممکن است باور کرده باشیم قرار است ویروس به طور کل از بین برود! ویروس همیشه هست از بین نمی‌رود، نمی‌دانم چه امید واهی بود که به مردم داده شد که در آن مقطع باور کردیم که بیماری تا اردیبهشت ۹۹ تمام می‌شود. بسیار بالا و پایین شدیم گاهی امیدوار و گاهی نا امید بودیم، مقاطعی مراقبت‌های افراطی انجام می‌دادیم و گاهی نیز همه چیز را رها می‌کردیم. در حال حاضر نیز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ثباتی در رفتارهای مان شکل گرفته است و دیگر افراط و تفریط نداریم.

* آگاهی‌مان از ویروس افزایش یافته است
وی ادامه داد: در مرحله‌ای قرار داریم که می‌دانیم چطور از خود و دیگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقبت کنیم، می‌دانیم چه طور با تمام این مراقبت‌ها نیز ممکن است ۱۰۰ درصد در امان نباشیم. من نیز مانند سایر مردم سعی می‌کنم در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنم، در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد مانند رستوران‌ها و دورهمی ها شرکت نمی‌کنم و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم.

* تیم ملی فوتسال بانوان کویت از کرونا آسیب دید
مظفر درباره تحت تاثیر قرار گرفتن ورزش توسط ویروس کرونا نیز گفت: ورزش از ویروس کرونا بسیار صدمه دید. در چند ماه ابتدایی سال یعنی حدود ۴ ماه تمرینات تیم ملی کویت را به صورت آنلاین انجام دادیم و در واقع بازیکنان تمرینات بدنسازی را در خانه انجام می‌دادند. شرایط سختی بود اما بازیکنان عادت کردند، سعی کردیم تا بدن‌هایشان نخوابد و آماده باشند. پس از آن نیز رقابت‌های لیگ آغاز شد، در واقع نقطه تاریک، تیم ملی بود که از ویروس کرونا بسیار لطمه دید.

* جان آدم‌ها مهم‌تر بود
سرمربی تیم ملی کویت افزود: تیم ملی تمرینات فیزیکی خود را تقریباً تعطیل کرده بود و هیچ تمرین سالنی نداشت. در واقع فقط حدود ۳ ماه تمرینات آنلاین بدنسازی را انجام دادیم. نه تنها فوتسال بلکه اکثر رشته‌های ورزشی سال خوبی را نداشتند و اکثر تورنمنت‌ها و مسابقات لغو شد. کویت نیز میزبان جام ملت‌های آسیا بود اما به دلیل بیماری کرونا مسابقات لغو شد حتی بازی‌های بزرگ المپیک نیز به تعویق افتاد در حقیقت بسیاری از برنامه‌ها به هم ریخت و برنامه‌ریزی‌ها به خوبی پیش نرفت. اما چاره‌ای نیست چرا که جان آدم‌ها مهمتر بود.

* بزرگ‌ترین لطمه روحی کرونا، روحی بود
وی تاکید کرد: به شرایط عادت کرده‌ایم، چاره‌ای نداریم انسان مجبور است گاهی خود را با شرایط وقف دهد. ویروس معاشرت‌ها، تنهایی‌ها و روابط اجتماعی را محدود کرد. بزرگ‌ترین معضل بیماری کرونا این بود که انسان‌ها از یکدیگر دور شدند و روابط و معاشرت‌های انسانی کم شد. این بزرگترین ضربه کرونا به روح و روان انسان‌ها بود، حتی خانواده‌ها از یکدیگر دور شدند، پدران و مادران نمی‌توانستند به راحتی فرزندان خود را در آغوش بگیرند این بزرگترین لطمه روحی کرونا بود اما به هر حال انسان‌ها خود را با شرایط تطبیق می‌دهند. خوشبختانه تا به امروز کرونا نگرفته‌ام و شاید هم گرفته باشم و از آن بی اطلاع بوده‌ام اما هیچ تست کرونایی‌ام مثبت نشد. امیدوارم تا زمان واکسن نیز به بیماری مبتلا نشوم.

* انسان‌ها در محدودیت‌ها راهکارهایی طراحی می‌کنند
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت اظهار داشت: از آنجایی که در سال ۹۹ رویداد ورزشی نداشته‌ایم طبیعتاً خاطره شیرینی هم به وجود نیامد. شاید تنها خاطره‌ای که بعدها در ذهن باقی بماند تمرینات از راه دور و آنلاین باشد. شیوه جدیدی بود و مدت زمان زیادی طول کشید تا بازیکنان و حتی مربیان به این موضوع عادت کنند اما نکته جالبی داشت و آن اینکه انسان‌ها چقدر در محدودیت‌ها می‌توانند راهکارهایی به دست آورند. شاید هیچ در مخیله من نمی گنجد که تمرینات ورزشی را از راه دور به بازیکنان آموزش دهیم اما این اتفاق رخ داد در واقع در بسیاری از نقاط دنیا شیوه تمرینات ورزشی این‌گونه بود.

وی ادامه داد: ارتباطات کاری تغییر کرد و بسیاری از جلسات به صورت وبینار برگزار می‌شد اما در ورزش تجربه‌ای جدید است که بخواهیم تمرینات بدنی را به صورت آنلاین انجام دهیم اینکه در محدودیت‌ها بتوانیم راه‌هایی را انجام دهیم که قبلاً ممکن نبوده است نکته جالبی می‌باشد که انسان در هر شرایطی راه حلی پیدا می‌کند. قسمت ناراحت‌کننده ورزش ۹۹ نیز لغو اکثر رویدادهای ورزشی بود.

* مرگ عزیزان تلخ‌ترین اتفاق سال بود
مظفر درباره تلخ‌ترین خاطره زندگی در سال ۹۹ نیز گفت: انسان‌های بسیاری در سال ۹۹ را در ایران و جهان از دست دادیم. این تلخ‌ترین اتفاق زندگی بود هر روز که از خواب بیدار می‌شدیم اخباری از مرگ و میر تعدادی از هم وطنان خود را می‌شنیدیم و این خبر تلخی بود که هر روز در سال ۹۹ آن را لمس کردیم. برایم تلخ‌ترین اتفاق همین حجم از مرگ و میر در دنیا بود که بسیار سنگین است اینکه هر روز چند هزار خانواده داغدارِ عزیزان خود شدند، هر روز این اتفاق تکرار می‌شد و روحیه همه را خراب می‌کرد.

* تولید واکسن خبر امیدوار کننده‌ای بود
او درباره خاطره شیرین زندگی‌اش در سال ۹۹ نیز گفت: نمی‌توان گفت خاطره شیرین در سال ۹۹ رخ داده باشد و با توجه به حجم زیادی از مرگ و میرها استفاده از کلمه شیرین کمی سخت است اما خبر امیدوار کننده سال ۹۹ این بود که در اواخر سال کشف ویروس کرونا به مردم امید داد و همه را امیدوار کرد تا به زودی از شر این ویروس راحت شویم. امیدوارم دیگر هیچ سالی با این حجم از اخبار تلخ و ناراحت کننده درباره مرگ و میر را تجربه نکنیم.

* برگزاری لیگ ایران نکته مثبتی بود
مظفر درباره لیگ برتر ایران نیز گفت: لیگ فوتسال بانوان ایران را دورادور دنبال می‌کردم. همین که رقابت‌ها برگزار شد جای شکر دارد از نظر فنی صحبت نمی‌کنم اما همین قدر که با فرمت جدید و در دو گروه رقابت‌ها را برگزار کردند نکته مثبتی بود.

* امیدوارم واکسیناسیون در اسرع وقت انجام شود
مظفر گفت: آرزویم در سال جدید این است که ویروس کرونا ریشه کن شود، مردم ایران و جهان به زندگی عادی خود بازگردند، واکسیناسیون در اسرع وقت انجام شود تا مردم از نظر روحی به آرامش دست یابند و مرگ و میرها بابت ویروس کرونا به صفر برسد.

* تعطیلات را به دور از وطن و با دلتنگی پشت سر خواهم گذاشت
شهرزاد مظفر درباره برنامه‌اش برای تعطیلات نوروز گفت: متاسفانه برنامه‌ای برای تعطیلات امسال ندارم، کویت مرزهای خود را بسته است و هیچکس به غیر از خود کویتی‌ها اجازه ورود به کویت را ندارند در نتیجه اگر از کشور خارج شوم مشخص نیست دیگر چه زمانی بتوانم وارد کویت شوم، به همین دلیل تعطیلات را به دور از وطن و با دلتنگی پشت سر خواهم گذاشت. باید شرایط را پذیرفت، هیچ برنامه خاصی برای تعطیلات ندارم چرا که نمی‌توانم در ایران باشم.

* بشر بحران‌های بدتری را در طول تاریخ پشت سر گذاشته است
مظفر در پایان گفت: مردم این را بدانند که بشر در طی تاریخ نشان داده است از تمام بحران‌ها عبور کرده است. بحران‌ها در طول تاریخ زندگی انسان‌ها وجود داشته و شاید حتی بدتر و مهلک‌تر از این را انسان تجربه کرده باشد اما بالاخره از پس آن برآمده و به بقای خود ادامه داده است. شاید الان شرایط ما نسبت به صد هزاران سال پیش از نظر امکانات، تکنولوژی و علم پزشکی بسیار بهتر باشد در نتیجه این طور به خودمان امیدواری بدهیم که بالاخره راهی پیدا خواهد شد که گذر از بحران را خواهیم داشت. خدا را شکر با وجود واکسن می‌توانیم امیدوار باشیم.

* با امید به آینده نگاه کنیم
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت در پایان گفت: هرچند مردم دنیا هزینه زیادی با مرگ و میر دادند اما به هر حال باید امیدوار بمانیم و به آینده نگاه کنیم که در آینده به زندگی عادی و نرمال خود باز خواهیم گشت. این را نیز در نظر داشته باشیم که زندگی انسان همیشه پر از پستی و بلندی بوده و فقط ما در این قرن با آن مواجه نشده‌ایم. قرعه به نام ما افتاد و با رفتار و مراقبتهای خود می‌توانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم. این بحران را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت. سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم کنار خانواده خود سالم و شاد لحظات را سپری کنند تا سال بهتری در پیش داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.