کد خبر : 196986
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 13:01
-

شرایط تلخ داوران فوتسال بانوان؛ دستمزد ۱۰۰هزار تومانی بدون هزینه ایاب و ذهاب!

شرایط تلخ داوران فوتسال بانوان؛ دستمزد ۱۰۰هزار تومانی بدون هزینه ایاب و ذهاب!

داوران فوتسال در حالی این روزها در مسابقات سوت می‌زنند که تست کرونا از آنها گرفته نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داوران به عنوان رکن اصلی نقش مهمی در برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال بانوان دارند اما به نظر می‌رسد در این یکی دو سال اخیر کسانی که مورد توجه و اهمیت قرار نگرفته‌اند همین داوران هستند.

با وجود اینکه داورانی در سطح جهانی داریم که در مهمترین رقابت‌ها سوت زده‌اند اما در داخل کشور از کمترین توجه هم بی‌بهره بوده‌اند. آنها مشکلاتی دارند که هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته و در فدراسیون فوتبال نیز ارزشی برای آن قائل نشده‌اند.

عدم نمونه‌گیری تست کرونا، حقوق بسیار پایین برای قضاوت در لیگ، سفرهای زمینی به سراسر کشور و … کمترین مشکلاتی است که داوران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

* تبعیض برای تست کرونا

در این مدت که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات فوتسال و فوتبال بانوان با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت‌کننده موظف هستند قبل از بازی نمونه‌های منفی را ارائه کنند، در این بین نمونه‌ای از داوران حاضر در مسابقات گرفته نمی‌شود.

با توجه به اینکه مسابقات فوتسال در فضای بسته برگزار می‌شود و داوران با بازیکنان ارتباط زیادی دارند اما کمیته داوران هیچ نمونه‌ای را از قاضیان زمین مسابقات نمی‌گیرد تا خطر همچنان در کمین شرکت کنندگان در لیگ باشد.

مشخص نیست چرا سازمان لیگ تیم‌ها و بازیکنان را موظف به انجام تست کرونا کرده اما کمیته داوران در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداده و در واقع تبعیض قائل شده است؟

 

* از جیب خودت هزینه کن و داور باش

نکته دیگری که داوران بارها نسبت به آن گلایه داشته‌اند و حتی مصاحبه‌های مختلف نیز در این باره صورت گرفته مربوط به حقوق آنهاست. داوران برای یک بازی معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند که بسیار ناچیز است. از طرفی این داوران مجبور شده‌اند بیشتر سفرهای خود را به صورت زمینی انجام دهند چرا که فدراسیون از پس هزینه‌های ایاب و ذهاب داوران برنمی‌آید.

نکته قابل تامل اینکه معمولا بعد از گذشت یکی دو سال کمیته داوران هزینه‌ها را تسویه می‌کند. در واقع با افزایش تورم و هزینه‌های رفت و آمد داوران شاید مجبور شوند برای یک قضاوت ۱۲۰ هزار تومانی از جیب خودشان هم هزینه کنند تا به یک شهر برای قضاوت بروند. هزینه داوری به قدری ناچیز است که خیلی از داوران فقط به خاطر عشق و علاقه خود در این حرفه گام برمی‌دارند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

از طرفی در این شرایط کرونا فدراسیون حتی این کار را انجام نداده که برای داوران اتاق جداگانه بگیرد. با این شرایط که از داوران هم تستی گرفته نمی‌شود، هم اتاقی چند داور خطر افزایش ویروس کرونا را به دنبال خواهد داشت.

باید دید در این روزها که کرونا جان صدها نفر را می‌گیرد، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برای نجات جان کارمندان خود برنامه‌ای خواهد داشت یا خیر؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.