کد خبر : 197083
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 2:45
-

شمسایی:جامعه فوتسال هوای همدیگر را ندارند/ باید ساختار مدون و مستقل داشته باشیم

شمسایی:جامعه فوتسال هوای همدیگر را ندارند/ باید ساختار مدون و مستقل داشته باشیم

سرمربی فوتسال کشورمان گفت: جامعه فوتسال همه به ظاهر با هم خوب هستند اما هوای یکدیگر را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی ، درباره انتخاب مهرداد سراجی به عنوان سرپرست کمیته فوتسال گفت: ماهیت میز و صندلی ریاست همین است که به هیچ‌کس وفا ندارد و نباید به آن دل بست. از زمانی که رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد، تغییراتی در کمیته‌ها به وجود آمد و این انتظار می‌رفت که در کمیته فوتسال هم این تغییرات به وجود بیاید. به هر حال تصمیم‌گیری نهایی بر عهده رئیس فدراسیون است و او افرادی را در کنار خود قرار می‌دهد که به تفکراتش نزدیک باشند. در حال حاضر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پست‌های مختلف در کمیته‌ها مشغول به فعالیت شدند و انتظار این جابه‌جایی می‌رفت.

وی افزود: شعار جامعه فوتسال همیشه این بوده که فوتسال از هر نامی بزرگ‌تر است. بنابراین نباید به نام اشخاصی که ریاست کمیته فوتسال را بر عهده دارند توجه کنیم بلکه باید به این رشته یک نگاه ویژه شود. من شناختی از سراجی ندارم اما می‌دانم که او عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه فوتبال سایپا هم هست. قطعاً حضورش در این سِمت می‌تواند کارساز باشد در صورتی که فوتسال اولویت او باشد. تیم ملی فوتسال ایران در جایگاه سوم دنیاست و در سطح بین‌المللی چهره قابل قبولی دارد. امیدوارم که بتواند از این ظرفیت استفاده کند و در نهایت تصمیمات درست برای فوتسالی‌ها بگیرد.

سرمربی فوتسال کشورمان در پاسخ به این سؤال که خواسته جامعه فوتسال استفاده از اهالی این خانواده است و حالا با ورود یک غیرفوتسالی شرایط به خوبی پیش می‌رود یا خیر اظهار کرد: همان‌طور که گفتم من در مورد افراد صحبت نمی‌کنم و اصلاً نمی‌خواهم بگویم چرا فلانی کنار گذاشته شد و حالا چرا این فرد به عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب شد. ما باید به این موضوع توجه کنیم که فوتسال نیازمند یک ساختار مدون و رو به جلو است. اگر کمیته مستقل عمل و تنها به پیشرفت این رشته فکر کند قطعاً موفق خواهد شد. کشور ژاپن برنامه‌ریزی کرد که در ۵۰ سال آینده فوتبال ژاپن جزء چهار تیم اول آسیا باشد. آیا کسی که این برنامه‌ریزی را کرد تا ۵۰ سال به عنوان رئیس حضور داشت؟ قطعاً خیر. موفقیت آنها به این خاطر بود که ساختار درست و مستقل داشتند و تنها به موفقیت این رشته ورزشی توجه کردند. بنابرایندر فوتسال ایران هم باید همین موضوع، مبنا و اصل باشد.

شمسایی با انتقاد از هم‌دل نبودن جامعه فوتسال عنوان کرد: متأسفانه یکی از معضلات فوتسال ایران، زنجیر نبودن خانواده این رشته در کنار هم است. فوتسالی‌ها همه پراکنده هستند در صورتی که ما افراد بزرگی در این رشته داریم. فوتسال در ایران صاحب کرسی‌های آسیایی و بین‌المللی بوده اما همه آنها از دست رفته است. در واقع جامعه فوتسال همه به ظاهر با هم خوب هستند اما هوای یکدیگر را ندارند. این اتفاق در زمان انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال رقم خورد که هیچ‌یک از فوتسالی‌ها به یکدیگر رأی ندادند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه فوتسال هر کاری که از دستش برمی‌آید باید برای سراجی انجام دهد. الان وقت سنگ‌اندازی نیست به این خاطر که فوتسال از همه چیز مهم‌تر است. من انتخاب او را به فال نیک می‌گیرم. سراجی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل یک باشگاه بزرگ است. فردی آشنا به فوتسال و فوتبال است و می‌تواند با کمک خانواده فوتسال و پیشکسوتان این رشته، تصمیمات مناسبی برای این رشته بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نادر پنجشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

شمسایی تو خودت از همه بدترى ضربه اى که تو با انحلال تیم هاى فوتسال به این فوتسال زدى هیچ کسى نزده بهتره شعار ندى