کد خبر : 197894
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 14:02
-

جنجال زمین فوتسال در مسابقات انتخابی جام‌جهانی قاره آسیا

جنجال زمین فوتسال در مسابقات انتخابی جام‌جهانی قاره آسیا

حضور چهار تیم آسیایی در مرحله انتخابی جام جهانی فوتسال در امارات باعث شد این چهار تیم هزینه پاک کردن خطوط اضافه سالن را هم پرداخت کنند!

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از روز ۳۰ اردیبهشت تا ۴ خرداد به میزبانی سالن خورفکان امارات برگزار می‌شود.

در این مرحله از مسابقات، تایلند به مصاف عراق می‌رود و ویتنام با لبنان بازی می‌کند. دو تیم برنده بازی رفت و برگشت این مسابقات، به تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان اضافه می‌شوند و سهمیه جام جهانی فوتسال را کسب می‌کنند.

تایلند، عراق، ویتنام و لبنان در حال حاضر اردوی آماده سازی خود را در امارات دنبال می‌کنند.

هزینه ۲ هزار دلاری برای پاک کردن خطوط زمین

یکی از مسائلی که اعتراض تیم فوتسال تایلند را در امارات در پی داشت، خطوط بسیار زیاد و در هم سالن خورفکان بود. این سالن چند منظوره علاوه بر فوتسال، پوشش دهنده مسابقات و تمرینات سایر رشته‌ها از جمله بسکتبال و والیبال هم می‌باشد.

درخواست تایلند باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا راهکاری را پیش پای هر چهار تیم بگذارد و از آنها بخواهد خودشان هزینه پاک کردن خطوط را پرداخت کنند. فدراسیون امارات هزینه پاک کردن خطوط و کشیدن مجدد آن بعد از اتمام مسابقات انتخابی را ۸ هزار دلار برآورد کرد و AFC تاکید کرد هر کدام از چهار تیم باید ۲ هزار دلار بپردازند.

جنجال زمین فوتسال در مسابقات انتخابی جام‌جهانی قاره آسیا

اعتراض رسانه‌های تایلند و هشدار امارات

این موضوع باعث اعتراض رسانه‌های تایلند به امارات شد. برخی از مطبوعات تایلند اعتقاد دارند که امارات مسئولیت خود را درست و کامل انجام نداده است و این سئوال را طرح کرده‌اند که چرا امارات هزینه‌های میزبانی را به درستی نمی‌پردازد. حتی بعضی از هواداران فوتسال در تایلند، امارات را «خسیس» معرفی کرده‌اند.

انتشار گسترده گزارش تایلندی‌ها، انتقاد اماراتی‌ها را در پی داشته است. به گزارش سایت «alothethao» ویتنام، به تایلندی‌ها بابت اطلاعات نادرست هشدار داده و از تیم فوتسال تایلند خواست تا اطلاعاتی که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است را اصلاح کند. بعضی از کانال‌های خبری تایلند مجبور شدند پست‌های مربوط به این ماجرا را حذف کنند.

هزینه برگزاری با خود کشورها است

نماینده فدراسیون فوتبال ویتنام که در امارات حضور دارد اعلام کرد امارات در واقع میزبان مرحله پلی آف جام جهانی فوتسال در آسیا نیست و این کشور صرفاً نقش حمایتی و پشتیبانی را دارد زیرا هیچکدام از چهار کشوری که در این مرحله به میدان می‌روند، شرایط میزبانی را نداشتند. امارات محدودیتی برای قرنطینه تیم‌ها ندارد و از نظر امکانات هم آماده بود.

AFC بعد از رایزنی با مارات تصمیم گرفت محل میزبانی این مسابقات را در امارات تعیین کند ولی تمام هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، خوراک، هتل و… بر عهده تیم‌ها است برای همین امارات تعهدی برای اصلاح زمین ندارد.

فیلمبرداری مخفیانه از بازی تایلند و فرار متهم!

دو روز پیش تیم ملی فوتسال تایلند در دیداری تدارکاتی در امارات به مصاف تیم این کشور رفت و با یک گل پیروز شد. طبق ادعای سایت alothethao، یک نفر در سالن، مشغول فیلمبرداری از بازی بوده است و پس از آنکه مسئولان سالن متوجه وی می‌شوند، از سالن متوالی می‌شود. عکسبرداری و فیلمبرداری به جز برای خبرنگاران داخل سالن برای فرد دیگری مجاز نیست.

 

جنجال زمین فوتسال در مسابقات انتخابی جام‌جهانی قاره آسیا
‌دیدار دوستانه عراق با ویتنام در امارات 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.