کد خبر : 198071
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 9:11
-

سنگ‌سفیدی: به بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند فوتسال نیاز داریم/ پتانسیل کسب موفقیت دوباره را داریم

سنگ‌سفیدی: به بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند فوتسال نیاز داریم/ پتانسیل کسب موفقیت دوباره را داریم

ستاره تیم‌ملی فوتسال ایران گفت: تدارکات و امکانات مناسب اگر در اختیار بچه‌ها و کادر فنی باشد، پتانسیل کسب موفقیت دوباره را داریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمدرضا سنگ‌سفیدی یکی از ستاره‌های تاثیرگذار فوتسال ایران در رده ملی و باشگاهی در سال‌های گذشته بوده است. این ملی‌پوش فوتسال، درباره آخرین وضعیت تیم ملی در فاصله نزدیک به ۹۵روز تا شروع جام جهانی فوتسال در کشور لیتوانی، توضیحاتی به سایت فدراسیون فوتبال ارائه داد.

سنگ‌سفیدی در آغاز جامعه فوتسال را دعوت به همدلی و آرامش در فضای فعلی کرد و گفت: در اواخر شهریور باید در جام جهانی شرکت کنیم. ما در دور قبلی رقابت‌ها مقامی رویایی کسب کردیم و برای اولین بار با سومی جام جهانی روی سکو رفتیم. الان هم انتظار از تیم ملی این است که این موفقیت یا تکرار شود یا حداقل به فینال جام جهانی با وجود اینکه کار بسیار سختی است صعود کنیم. در چنین فضایی فوتسال ایران نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر در بین اهالی خودش دارد. باید اختلافات را کنار گذاشت و اگر هم نقدی هست، منصفانه‌تر مطرح یا به خاطر در پیش بودن مسابقات جام جهانی در جلسات رودررو بیان شود.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در ادامه گفت: مدیریت فدراسیون در انتخابات دهم اسفند تغییر کرد و همه ما برای ایجاد تغییرات در جامعه فوتبال و فوتسال باید به تیم مدیریتی جدید و آقای عزیزی خادم کمک کنیم. حرف زدن و انتقاد کردن مداوم دردی را دوا نمی‌کند. همه می‌دانیم چه مشکلاتی از گذشته وجود داشته و در فاصله چند روز و چند هفته نمی‌توان انتظار معجزه و دگرگونی اساسی در سیستم داشت. باید زمان داد و هر کسی در هر جایگاهی به مدیران کمک کند. خود بنده به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش فوتسال قطعا ممکن است از سختی‌ها و مشکلاتی که از قبل داشته‌ایم و نیاز‌هایی که داریم حرف بزنم. اما اگر موضوع و دغدغه‌ای وجود داشته باشد که مطرح کردن آن در فضای مجازی و رسانه‌ای فقط حاشیه را بیشتر کند سعی می‌کنم در گفت‌وگو با اعضای کادرفنی و حتی اگر فرصت شد جلسه با خود مسوولان آن را بیان کنم. تجربه نشان داده بعد از تعیین هر سیاست و اتخاذ هر تصمیمی یک عده ممکن است موافق باشند و یک عده مخالف. ما بیشتر از بحث و دعوا و اعتراض به اتحاد و یک دلی نیاز داریم.

محمدرضا سنگ‌سفیدی درباره مدیریت فدراسیون هم نقطه نظرات جالب دارد و می‌گوید: خود من به شخصه در این مدت کوتاهی که از حضور آقای عزیزی‌خادم و همکارانشان در فدراسیون می‌گذرد دارم می‌بینم که اراده جدی برای ایجاد تغییرات مثبت وجود دارد. مشخص است که ایشان تمایل دارد به شخصیت تیم ملی فوتسال احترام بگذارد. پاداش‌های ما از چند سال قبل پرداخت نشده بود و ایشان حالا دستور پرداخت آن را داده‌اند. این نشان می‌دهد برای فوتسال دغدغه دارند. برای ما و پتانسیل فوتسال ایران احترام قائل می‌شوند. وگرنه کاری نداشت الان هم این دستور پرداخت را ندهند و بگویند قبلی‌ها باید پرداخت می‌کردند.

سنگ‌سفیدی افزود: شاید خیلی‌ها هم حساب و کتاب انجام بدهند و بگویند ارزش این پاداش سه سال قبل بیشتر از الان بود. ولی این تقصیر مدیریت فعلی نیست و کم کاری مدیران قبلی است. ما باید مثبت به قضایا نگاه کنیم. آقای عزیزی‌خادم به محض شروع به کار پاداش معوقه بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان را دادند و حالا برای تیم ملی بزرگسالان دستور پرداخت داده‌اند. این مبالغ اعدادی نیست که در زندگی بازیکنان تیم ملی تاثیر آن چنان زیادی بگذارد. ما به عنوان بازیکن تیم ملی و اعضای محترم کادر فنی به دنبال احترام هستیم و دوست نداریم تبعیض زیادی وجود داشته باشد. الان هم میبینیم که دارند به ما احترام می‌گذارند.

این بازیکن تیم ملی اضافه کرد: اینکه برای تیم ملی بزرگسالان واکسن تهیه می‌شود و در کنار آن هماهنگی واکسینه شدن تیم ملی زنان و فوتسال هم انجام می‌شود اتفاق بزرگی است. اینکه بودجه از سازمان برنامه برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال گرفته میشود یعنی برنامه دارند در فوتسال هم اتفاقات مثبتی رقم بزنند. ما این تغییر نگاه را باید ببینیم. اینکه اردو نداشته‌ایم و بازی تدارکاتی برگزار نکرده‌ایم و دوسالی است که تیم ملی رها شده مربوط به گذشته است. الان ما تغییر رویه را احساس می‌کنیم و امیدوارم با حمایت فدراسیون، اهالی فوتسال، مردم و رسانه‌ها بتوانیم باز هم در جام جهانی بدرخشیم و افتخار کسب کنیم. بازگرداندن احترام و اعتماد به نقس به تیم ملی فوتسال یکی از وظایف فدراسیون بود که دارند به خوبی انجامش میدهند. ما به خاطر تمام آن بی احترامی‌ها اعتماد به نفس خودمان را از دست داده بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به موفقیت دوباره تیم ملی فوتسال در جام جهانی امیدوار است گفت: کار واقعا سخت است. مشکلاتی از گذشته وجود داشت و حمایت خاصی از تیم ملی نشد. ولی در همین فرصت کم باقی مانده هم ما شاهد حمایت از برنامه‌های کادر فنی هستیم. از مدیران فدراسیون می‌خواهیم که شرایط را به شکلی فراهم کنند که اردو‌های آماده‌سازی تیم ملی قطع نشود. به بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند و صاحب نام فوتسال هم نیاز داریم. تدارکات و امکانات مناسب هم اگر در اختیار بچه‌ها و کادر فنی باشد ما پتانسیل کسب موفقیت دوباره را داریم. به قبل دیگر نباید کاری داشت. باید ار فرصت باقی مانده به بهترین شکل استفاده کنیم. باز هم می‌گویم باید با تیم‌های گردن کلفت دنیای فوتسال بازی داشته باشیم. با حمایت فدراسیون و احترام به تیم ملی فوتسال قطعا می‌توان انتظار روز‌های خوب را داشته باشیم.

این فوتسالیست البته در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تغییرات رخ داده در کمیته فوتسال و انتخاب مهرداد سراجی به عنوان سرپرست کمیته فوتسال هم گفت: اگر بدون زمان دادن به مدیران آن‌ها را نقد کنیم و بعضا شاهد حملات تند باشیم زیبنده فوتسال ایران نیست. با پیش داوری و قضاوت زودهنگام چیزی درست نمی‌شود. آقای سراجی هم در هیات رئیسه حضور دارند و قطعا با رئیس فدراسیون تعامل دارند. من خودم به جای اینکه بدون شناخت و زمان دادن نقدی انجام بدهم، سعی می‌کنم نیمه پر لیوان را ببینم که تیم مدیریتی فدراسیون تا به این لحظه نگاه خود برای حمایت از فوتسال را به همه ما نشان داده و آقای سراجی را هم بخشی از همین سیستم می‌دانم. آقای عزیزی خادم در بحث فراهم کردن امکانات و تزریق منابع مالی و واکسن و… در همین مدت کم خوب کار کرده‌اند و حالا امیدواریم آقای سراجی سیستم مدیریتی فوتسال ایران را با تحولاتی مثبت رو به رو کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

از ویفر و تی تاب چه خبر خخخخخخخخ تو اول ببین دعوت میشی بعد تز بده……