کد خبر : 198460
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 15:37
-

اصفهان پناسیل دو تیم در لیگ برتر را دارد

باغبان‌باشی: گیتی پسند همیشه برای قهرمانی می جنگد / فرصتی برای به کارگیری بازیکنان بومی در این تیم فراهم نیست

باغبان‌باشی: گیتی پسند همیشه برای قهرمانی می جنگد / فرصتی برای به کارگیری بازیکنان بومی در این تیم فراهم نیست

تیم بازارهای روز کوثر که با خرید سهمیه هایپر شاهین شهر، در لیگ برتر حضور یافته بود، به دسته پایین تر سقوط کرد تا ناخوش احوالی فوتسال اصفهان تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال اصفهان در فصل پایان یافته لیگ برتر فوتسال، عملکرد قابل قبولی نداشت و علاوه بر تیم گیتی پسند که یک فصل دیگر از قهرمانی دور ماند، تیم بازارهای روز کوثر که با خرید سهمیه هایپر شاهین شهر، در لیگ برتر حضور یافته بود، به دسته پایین تر سقوط کرد تا ناخوش احوالی فوتسال استان تکمیل شود.

برای بررسی وضعیت فنی تیم بازارهای روز کوثر و سقوط این تیم گفت وگویی با احمد باغبان‌باشی، مربی اصفهانی داشتیم که در این فصل نیز به همراه علی افضل، هدیت تیم مس سونگون را برعهده داشته و با قهرمانی به کارشان پایان دادند. با ما در این گفت وگو همراه شوید.
 تیمداری بازارهای روز کوثر در لیگ امسال را اقدام درستی می دانید؟
به نظر من اصفهان این پتانسیل را داشت که بتواند تیم دیگری در لیگ برتر داشته باشد. نفرات خوب و زبده ای بودند که تجربه در کنار هم بودن را هم داشتند  و به نظرم تیمداری بازارهای روز کوثر در آن مقطع اقدام درستی بود که اصفهان دو نماینده در لیگ برتر داشته باشد و بتواند یک تیم تقریبا بومی در این رقابت ها حاضر کند، مطمئنا می توانستند خیلی بهتر از این ها شرایط را به وجود آورند  تا این تیم در لیگ برتر ماندگار شود.
دیر بسته شدن تیم در عملکرد بازارهای روز کوثر در این دوره از رقابت ها تاثیر گذار بود ؟
دیر بسته شدن که قطعا در عملکرد این تیم تاثیر گذار بوده ولی با این وجود زمان و وقت کافی در اختیار این تیم بود که بتواند هفته به هفته شکل و شمایل تیمی بهتری پیدا کند؛ اما ندیدیم در روند تیمی بازارهای روز کوثر اتفاقی بیفتد و تفاوتی بین اول فصل و آخر فصل ایجاد شود و یکنواخت جلو رفتند، متاسفانه واضح این مسئله را دیدیم که در جریان دیدارهای تیم کوثر هیچ اتفاقی نیفتاد و در دیدارهای پایانی هم مثل هفته های اول لیگ بودند. تنوعی در کارشان نبود و نتوانستند به شرایط آرمانی برسند و تغییری در روش بازی تیم کوثر ایجاد نشد تا سرنوشت سقوط در انتظار این تیم باشد و  این رویداد تلخ هم در آخر اتفاق افتاد.
عملکرد سعید رستمی را چطور ارزیابی کردید؟
جایگاه  تیم بازارهای روز کوثر از لحاظ نفرات اصلا نمی توانست این باشد و باید عملکرد این تیم خیلی بهتر از این ها می بود. متاسفانه روندی که باید در این تیم شکل می گرفت ایجاد نشد و این موضوع بر می گردد به مدیریت فنی تیم که بتواند تغییراتی در روند این تیم به وجود آورد ولی این تغییرات در تیم کوثر شکل نگرفت، فرصت داشتن یک تیم دیگر در رقابت‌های لیگ ویژگی مثبتی بود که از دست شهرما خارج شد. برای ما که در فوتسال اصفهان بوده ایم و بالا و پایین این فوتسال را دیده ایم، چه زمانی که بازی می کردیم و چه اکنون که در عرصه مربیگری مشغول فعالیت هستیم، این نتیجه گیری قابل قبول نبود. مسئولان تیم بازارهای روز کوثر باید تصمیم خیلی جدی تری می گرفتند و  موقعیت حضور در لیگ برتر را به خوبی درک می کردند که حضور در لیگ برتر جای اشتباه و فرصت سوزی نیست ولی متاسفانه دیدگاه های درستی نداشتند. با چه ذوق و شوقی پا به این رقابت ها گذاشتند ولی در پایان با تلخی و ناراحتی با این مسابقات خداحافظی کردند و این مسائل در کنار هم موجب شد که تیم کوثر از لیگ کنار برود. به عنوان یک اصفهانی از این موضوع بسیار ناراحت شدم چون همان طور که گفتم اصفهان پتانسیل داشتن دو تیم در لیگ برتر را داشت. اصفهان زمانی برند فوتسال ایران بود و این برای اولین بار بود که یک تیم از اصفهان سقوط می کرد و این خوب نبود.
بازارهای روز کوثر برای بقا در لیگ باید چه استراتژی را دنبال می کرد؟
این تیم باید از شروع لیگ به دنبال کادر قوی و استفاده از مربیان با تجربه می رفت و مربیانی که تجربه حضور در لیگ برتر را داشتند را باید به کار می گرفت تا با به کارگیری یک استراتژی موفق این تیم را در لیگ برتر نگه می داشت. باز هم می گویم که تیم بازارهای روز بازیکنانی را داشت که تجربه لیگ برتر را هم داشتند و بازیکنان این تیم نسبت به برخی دیگر از تیم های لیگ برتری خیلی بهتر بودند و باید خیلی بهتر از این ها از این بازیکنان استفاده می شد تا تیم بازارهای روز کوثر در لیگ برتر ماندگار شود.
حذف این تیم برای فوتسال اصفهان چه نتایجی را به دنبال دارد؟
 مطمئنا حذف این تیم از فوتسال اصفهان عقب گرد به گذشته است. ما می توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که از این فرصت حضور دو تیم در رقابت های لیگ برتر بهترین استفاده صورت بگیرد. حضور این تیم جایگاهی برای جوانان اصفهانی بود که بتوانند در لیگ خود را نشان بدهند، چون همان طور که می دانید تیم گیتی پسند، تیمی است که همیشه برای قهرمانی می جنگد و مسئولان این باشگاه به دنبال به کارگیری ستاره های فوتسال کشور هستند تا بتوانند به اهداف شان دست یابند و فرصتی برای به کارگیری بازیکنان بومی در این تیم فراهم نیست و تیم بازارهای روز می توانست این فرصت را فراهم کند که متاسفانه از دست رفت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۳:۳۷

تو خودت کدوم کارنامه رو داری که نظر میدی
به تنهایی هیچی نبودی و نیستی.
دمت رو به دم افضل گره زدی توی فوتسال
همه میدونن هیچی از خودت نداری و از سقوط کثر چقدر خوشحال شدی
هر وقت به تنهایی کاری کردی بعد بیا نظر بده

ناشناس دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

باغبانباشی هیچی حالیش نیست
خدا پدر افضل رو بیامرزه
هیچی بارش نیست