کد خبر : 198570
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 15:58
-

پنج سال پیش هشدار شکست فوتسال را دادم

شمسایی: شش بازیکن فعلی تیم ملی را در استعدادیابی کشف کردیم /خلا خیلی از بزرگان فوتسال در این رشته دیده می شود/بازیکنان تیم ملی سن بالایی دارند

شمسایی: شش بازیکن فعلی تیم ملی را در استعدادیابی کشف کردیم /خلا خیلی از بزرگان فوتسال در این رشته دیده می شود/بازیکنان تیم ملی سن بالایی دارند

پیشکسوت فوتسال کشورمان گفت: به نظرم سرمربی تیم ملی حق دارد که در مورد کمبود بازیکنان جوان گلایه کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پیشکسوت فوتسال کشورمان گفت: به نظرم سرمربی تیم ملی حق دارد که در مورد کمبود بازیکنان جوان گلایه کند و من چندین بار هشدار دادم که صدای شکستن فوتسال را می‌شنوم.

«امیر شمسایی» که به تازگی مدیر فنی تیم فوتسال پاس تهران شده، در این خصوص اظهار داشت: ما از اول فصل با مسوولان این باشگاه جلسه داشتیم و قرار شد تیم را با قدرت وارد رقابت های لیگ یک فوتسال کشور کنیم. همانطور که می دانید، تیم های نظامی همیشه مشکل مالی دارند اما به خاطر عرق به تیم پاس و دوستانی که از مسوولین ناجا به خصوص «حمید هاشمی» سرپرست تیم داشتم، قرار شد به این تیم کمک کنم. 

وی ادامه داد: قرار شد زمانی که احساس کردیم بازیکنان و تیم خلا دارند، وارد کار شوم و تجربیات خود را منتقل کنم. البته باید این را بگویم که نه حکمی برای من صادر شده نه چیزی اما کار من کاملا دلی است. الحمدالله تا کنون نیز تیم به خوبی نتیجه گرفته و به دور نهایی لیگ یک رسیده است. البته کار در ادامه بسیار سخت است و هر بازی در مرحله نهایی حکم یک فینال را دارد. هر تیمی که در این مسابقات با تجربه تر باشد، موفق خواهد شد.

پیشکسوت فوتسال کشورمان گفت: معتقدم که پاس باید نام بزرگ خود را بالاتر ببرد و ما به دنبال این هستیم تا این باشگاه را بل لیگ برتری شدن، احیا کنیم. امیدوارم به واسطه موفقیت تیم فوتسال، فوتبال پاس را نیز دوباره بالا بیاوریم. مدیران این باشگاه همه متفق القول شدند تا به این امر دست پیدا کنیم. البته این کار بسیار سخت است اما انشاالله به هدف خود خواهیم رسید. 

هشدار شکست فوتسال را دادم

شمسایی در مورد کمبود بازیکنان جوان با کیفیت در سطح بالای فوتسال کشورمان تصریح کرد: پنج سال پیش زمان حضور عباس ترابیان در فوتسال هشدار دادم که صدای شکستن فوتسال را می شنوم. ما پیشنهاد دادیم از همه شهرها تست بگیریم. چرا تیم جوانان سه تیم نداشته باشد؟ باید برای این تیم ها مربیان خوشنامی را قرار دهیم تا در آینده بازیکن داشته باشیم تا به تیم ملی تزریق شود. متاسفانه همه اهل شعار بودند و به این کار عمل نکردند. می گفتم که باید از این شرایط بترسیم. ما در خواب سومی جهان ماندیم.

ناظم‌الشریعه حق دارد که در مورد بازیکنان جوان گلایه کند

او افزود: دوسال پیش هم این موضوع را گفتم. یک ماه پیش هم برای سومین بار تاکید کردم. حالا به جایی رسیدیم که سید محمد ناظم الشریعه می گوید بازیکن جوان در لیگ نداریم. او درست می گوید و انصافا حق دارد. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی سن بالایی دارند و شاید بعضی از آنها آخرین باری باشد که در جام جهانی حضور دارند. برای پر شدن این خلا، چند سال زمان می برد. در حال حاضر در سطح اول فوتسال دنیا، قدرت جوانی حرف اول را می زند. در فوتسال اروپا بازیکنان جوان زیادی حضور دارند. اما با این حال امیدوارم تیم ملی فوتسال در جام جهانی لیتوانی نتیجه بگیرد.

بازیکنان بسیار خوبی در فوتسال کشف کردیم

پیشکسوت فوتسال اضافه کرد: یادم است در زمان اولین دوره حضور ترابیان، اولین تیم استعدادیابی تشکیل شد. مرحوم امیر عدالتخواه سرمربی تیم بود، سعید عبدالوند مربی و من نیز مدیر آن تیم بودم. ما به استان های مختلف کشور می رفتیم و از بازیکنان زیادی تست می گرفتیم. این تیم از ۴۰۰ نفر تست گرفت. در این تست گیری ها بازیکنانی مثل سپهر محمدی. علیرضا صمیمی، حمید احمدی. علی وفایی، ابوالقاسم عروجی و محمدرضا سنگ سفیدی را شناسایی و به فوتسال ایران معرفی کردیم.

شمسایی ادامه داد: بعد از این تیم نیز از این دست اتفاقات رخ داد اما به نظرم کفایت نکرد چرا که باید به صورت جدی تری ادامه پیدا می کرد. علی صانعی نیز بعد از ما زحمت زیادی برای این کار کشید. تهران با ۱۰ میلیون جمعیت چرا چند بازیکن خوب به فوتسال معرفی نکرده است. اصلا به من بگویید تهران چند تیم در سطح اول ایران دارد؟ به نظر من در این مورد بسیار کم کاری شده است. البته در حال حاضر صانعی به عنوان رییس کمیته فوتسال استان تهران انتخاب شده و امیدوارم با توجه به تجربه و کاربلد بودنش، به کشور کمک کند. البته ما در فوتبال هم از این مشکلات داریم. 

مدیران تیم‌های فوتسال باید مشاوران بهتری داشته باشند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از تیمی در لیگ برتر پیشنهاد دارد یا نه، گفت: هیچ تیمی هنوز پیشنهاد نداده است. واقعیت این است که لیگ باید در سال آینده بهتر شود. البته تیم های امسال رقابت سختی داشتند و به یکدیگر نزدیک بودند. به نظر من مدیران تیم های فوتسال باید مشاوران بهتری داشته باشند تا بفهمند چه کسانی به درد سرمربیگری می خورند. باید دنبال نفراتی باشند تا علاوه بر هدایت درست تیم، آن منطقه را نیز از نظر استعدادیابی کمک کند. 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال گفت: خلا خیلی از بزرگان فوتسال در این رشته دیده می شود. باید تحول خوبی در این خصوص ایجاد شود. تیم های باید از بزرگان فوتسال کمک بگیرند تا شادابی دوباره به این رشته برگردد.

مسوولان فوتسال باید از پیشکسوتان مشورت بگیرند

شمسایی در خصوص حضور مهرداد سراجی در فوتسال اظهار داشت: هیچ شناختی از او ندارم و نظری هم نمی توانم در مورد او داشته باشم. خب او در فوتسال نبوده و نمی دانم برنامه او چیست. کار سختی دارد و انشالله بتواند برای این رشته کاری کند. به نظر من او باید از نظران بزرگان فوتسال استفاده کند. این رشته کم بزرگتر ندارد. اگر مسوولان فوتسال کمی زرنگ باشند، می توانند با مشاوره گرفتن از پیشکسوتان این رشته، به مقصد خود برسند.

منبع:ایرنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.