کد خبر : 198527
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 12:14
-

گیتی پسند را به عنوان برند قهرمان می‌شناسند

صادقی:مس‌ با مربیان اصفهانی دو سال به قهرمانی رسیده است/تیم تحت هدایت شمسایی خوب کار می کرد / اضافه کردن پوریا جنتی به هیات مدیره گیتی پسند را به سمت قهرمانی می برد

صادقی:مس‌ با مربیان اصفهانی دو سال به قهرمانی رسیده است/تیم تحت هدایت شمسایی خوب کار می کرد / اضافه کردن پوریا جنتی به هیات مدیره گیتی پسند را به سمت قهرمانی می برد

یک مدرس فوتسال به مدیران باشگاه گیتی‌پسند توصیه کرد تا تیم فوتسال گیتی‌پسند نوین را در راستای تجربه‌اندوزی و فرصت بیشتر برای سرمایه‌های بومی که در رده‌های پایه این باشگاه و فوتسال اصفهان رشد می‌کنند دوباره احیا و در یکی از لیگ‌های کشوری شرکت دهند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یک مدرس فوتسال به مدیران باشگاه گیتی‌پسند توصیه کرد تا تیم فوتسال گیتی‌پسند نوین را در راستای تجربه‌اندوزی و فرصت بیشتر برای سرمایه‌های بومی که در رده‌های پایه این باشگاه و فوتسال اصفهان رشد می‌کنند دوباره احیا و در یکی از لیگ‌های کشوری شرکت دهند.

رضا صادقی در خصوص علل ناکامی‌های فوتسال اصفهان در چند سال اخیر در لیگ برتر، اظهار کرد: زمانی که موفقیت یا شکست در یک رشته ورزشی رخ می‌دهد اگر بخواهیم عوامل تاثیرگذار را امتیازبندی کنیم، امتیاز بالایی را مدیریت و عوامل اجرایی باشگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهند. مربیان بسیار خوبی در اصفهان داریم که بنا به دلایلی خارج از اصفهان در حال فعالیت هستند، مس‌سونگون با مربیان اصفهانی دو سال است به قهرمانی رسیده است. متاسفانه برخی از مدیران ما توجهی به مربیان بومی اصفهان ندارند و در برابر عملکرد مربیان بومی کم‌طاقت هستند.

وی افزود: مدیران اصفهانی رویکردی برای استفاده از مربیان بومی ندارند، مربیان بزرگی در استان اصفهان به ویژه در فوتسال داریم که همگی صاحب سبک و ایده هستند، اما متاسفانه مدیران طرف این مربیان نمی‌روند که باید این علت را از خود مدیران پرسید. مدیران اصفهانی در مورد مربیان بومی آستانه تحمل کمی دارند، متاسفانه در کل کشور احترام می‌بینیم به غیر از شهر خودمان، می‌گویند از روز اول باید برنده باشی تا روز آخر، برای هر مربی بومی یا غیربومی روز بد بازیکن وجود دارد و مشکل مصدومیت بازیکنان نیز پا برجا است. چرا در مورد مربیان بومی صبوری نمی‌کنیم؟

صادقی درباره وضعیت بازیکنان فوتسال اصفهان گفت: از نظر فنی بازیکنان خوبی در اصفهان داریم، نفراتی که در تیم گیتی پسند حضور داشتند بازیکنان بسیار باکیفیتی هستند، تیم تحت هدایت وحید شمسایی خوب کار می کرد، وحید شمسایی نیز که جایگاهش مشخصی بوده و جزء مفاخر فوتسال کشور و جهان است.

مدرس فوتسال کنفدراسیون آسیا با اشاره به مصاحبه سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند، خاطرنشان کرد: در این مصاحبه شمسایی گفته بود که جایگاه دومی را قبول نداشت و کادرفنی و باشگاه پذیرفتند که نتیجه خوبی نگرفته‌اند، گیتی‌پسند تیم خوبی بسته بود و باید کادر فنی و مدیران باشگاه این جایگاه و نتیجه را واکاوی کنند. مسائل فنی زیادی که در این موضوع دخیل بود، عواملی مثل مصدومیت، شرایط شیوع ویروس کرونا و اشتباهات داوری کار را سخت کرد و زمانی که تیمی بسته می‌شود معمولا در ذهن کادر فنی این شرایط در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در خصوص گیتی‌پسند گفته می‌شود و به شدت اعتقاد دارم این مسئله درست نیست، در خصوص هزینه‌های تیم است که در بسیاری محافل گفته می‌شود و من هرجایی که شنیدم آن را رد کرده‌ام و از مدیران باشگاه گیتی پسند می‌خواهم این موضوع را شفاف‌سازی کنند، عدد و رقم‌هایی می‌گویند که فکر می‌کنم هزینه یکی دو فصل این تیم است و غیر ممکن است که برای یک فصل این هزینه‌ها باشد.

صادقی که هدایت تیم صبای یزد را در اختیار دارد، اظهار کرد: در کنار ایرادات همیشه باید خوبی‌ها را هم گفت، امیدوارم تیم گیتی‌پسند در سال‌های آینده در بُعد قهرمانی با توجه به نگرش علیرضا جنتی که باید بگویم همه ما فوتسالی‌ها همیشه باید قدردان زحمات و خدمات این شخص باشیم، تیمی در حد قهرمانی تشکیل داده که  امیدوارم مالک باشگاه رویکردی جدیدی داشته باشد، همان گونه که برای اداره کردن باشگاه و مدیریت رویکرد تازه‌ای گرفتند و با اضافه کردن پوریا جنتی به هیئت مدیره نشان دادند نگاه جوانگرایی داشته و این نکته بسیار حائز اهمیت است، امیدوارم این اتفاق باعث شود گیتی پسند به سمت قهرمانی برود.

وی در خصوص اینکه چرا فوتسال اصفهان در فصل گذشته لیگ برتر نتوانست موفقیتی کسب کند و یک سهمیه استان از بین رفت، گفت: سقوط تیم بازارهای روزکوثر به دسته یک و سهمیه لیگ برتری که از دست رفت اتفاق ناخوشایندی بود، در وهله اول باید بگویم این تیم خیلی دیر بسته شد، نظر من این بود که این تیم باید نیم فصل اول را بر روی آماده‌سازی خود کار کند، اما متاسفانه این رویکرد اعمال نشد و از همان روز اول به دنبال نتیجه‌گرایی رفتند، تیمی که دیر بسته شد سریع به دنبال نتیجه‌گرایی رفت و این درست نبود، هرچند باید از مالکان و سهامداران این باشگاه به دلیل قبول مسئولیت در شرایط حساسی که تیم قرار داشت و حمایت از بازیکنان بومی اصفهان، تشکر کرد.

این کارشناس فوتسال اضافه کرد: اعتقاد دارم رویکرد و مطالعه‌ای در جهت رشد و پیشرفت تیم و حرکت خوب در لیگ انجام نشد و متاسفانه اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد و باید علل این موضوع و سقوط تیم را بررسی کنیم. همانطور که اشاره کردم در بروز این اتفاقات از مدیریت باشگاه تا پایین‌ترین فرد فعال در باشگاه مقصر هستند که باید بررسی شود، گاهی مواقع مسائل و سلایق شخصی باعث می‌شود که یک تیم درگیر این اتفاقات شود.

صادقی با اشاره به بازی تیم بازارهای‌ روز کوثر در مقابل اهورای بهبهان گفت: اعتقاد دارم سقوط تیم کوثر از این بازی در بهبهان آغاز شد، خواهش من این است که کارشناسان و مسئولان این بازی را دوباره دیده و نظر بدهند، اهورا با شکست کوثر اصفهان و اختلافی نسبتا خوب میزبان ایمان شیراز شد، معتقدم برخی از عوامل تصمیماتی در آن بازی گرفتند درست نبود، تیمی که سوار بر بازی و مدیریت خوبی روی بازی داشت با از دست دادن تمرکز در برخی از دقایق شکست خورد، شکستی که به هیچ عنوان مستحق آن نبود.

این مدرس فوتسال با گلایه از رفتارهای غیرحرفه‌ای و خودخواهانه برخی از باشگاه ها در فرایند بازیکن‌سازی، تصریح کرد: متاسفانه به غیر از گیتی‌پسند که در رده‌های پایه نیز بسیار خوب و حرفه‌ای رفتار می‌کند، در باشگاه‌ها به فرایند بازیکن‌سازی و تربیت آن‌ها نگاه مدرسه‌ای و درآمدزایی می‌شود، بسیاری از این باشگاه‌ها با قراردادهایی که با بازیکنان بسته‌اند و به دنبال درآمدزایی خود هستند اجازه نمی‌دهند بازیکنانی که کیفیت خوبی دارند با رفتن به باشگاه‌های حرفه‌ای‌تر در مسیر درست و یک گام به سمت بازیکن حرفه‌ای شدن بردارند و شاید بتوان گفت بازیکن سوزی می‌کنند و بازیکن خود را در انحصار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: تیم‌های پایه‌ای گیتی‌پسند بازیکنان بسیار خوبی دارند، بازیکنانی که می‌توانند آینده فوتسال اصفهان را تامین کنند و نیاز است که باشگاه‌ها در رده بزرگسالان به آن‌ها توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشد که به نظر من یکی از نواقص فوتسال اصفهان است. به نظر می‌رسد باید مدیران باشگاه‌ها و هیئت فوتبال تعاملات بیشتری داشته تا اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد و بتوانیم بازیکنان زیادی را به تیم‌های ملی معرفی کرده و موجبات رشد و پیشرفت فوتسال اصفهان را فراهم کنیم.

این کارشناس فوتسال خطاب به مدیران باشگاه گیتی پسند، گفت: سال ۸۹ در فیروز صفه مربی بودم. در آن زمان فولادماهان و گیتی پسند هر دو تیم‌های نوین خود را داشتند تا به نوعی برای تزریق به تیم اصلی در لیگ برتر تجربه‌اندوزی کنند، خواهشی که از باشگاه بزرگ گیتی پسند و شخص جنتی مالک این باشگاه دارم این است که گیتی پسند نوین را با رویکرد توجه و استفاده از بازیکنان جوانان و امید و بومی برای حضور در لیگ دسته دوم کشور با هزینه کم احیا کنند تا برای اضافه شدن به لیگ برتری و همچنین رده‌های مختلف تیم ملی دوباره زنده کنند که البته در کنار این موضوع آینده نگری و هدفی که برای پرورش بازیکنان بومی اصفهان داریم نیز تامین شود.

صادقی اضافه کرد: رویکرد گیتی پسند در فوتسال رویکرد قهرمانی است. مدیران گیتی پسند به هیچ عنوان نمی‌توانند در این وهله به فکر کار دیگری باشند، چراکه کل فوتسال ایران و آسیا برند گیتی پسند را به عنوان برند قهرمان می‌شناسند که امیدوارم این اتفاق در فصل جدید برای این تیم رخ دهد.

وی تاکید کرد: در نهایت امیدوارم روزی فرا برسد که هم به مدیران ورزشی اصفهانی و هم مربیان اصفهانی که تعصب بیشتری نسبت به تیم‌های شهر خود دارند اعتماد کنیم. این افراد می توانند با عملکرد خود به رشد و پیشرفت ورزش استان کمک کنند. همچنین باید از سرمایه گذارانی که از ورزش به ویژه فوتسال استان حمایت می کنند تشکر کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

میثم چهارشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

کارنامه مربیان موفق اصفهان بر کسی پوشیده نیست ولی دیگه ایشون رسما با همچین چیزی کری خونده!!!
فقط همین نوید کیا رو که سرمربی و اسطوره ابدی و ازلی سپاهانتون هست رو بدونی که مرندیه برات کافیه