کد خبر : 198740
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 16:38
-

خوراکچی: آرژانتین پیشرفت چشمگیری داشته، صربستان هم کاملاً تاکتیکی است/ ایران تاریخ‌سازی را خوب بلد است

خوراکچی: آرژانتین پیشرفت چشمگیری داشته، صربستان هم کاملاً تاکتیکی است/ ایران تاریخ‌سازی را خوب بلد است

مربی فوتسال کشورمان اعتقاد دارد ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی جای دارد، اما قدرت ایران باعث می‌شود از این بابت نگرانی وجود نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، محمود خوراکچی مربی و کارشناس فوتسال با تبریک قهرمانی تیم بانوان پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بانوان، درباره همگروهی تیم ملی ایران با آرژانتین، آمریکا و صربستان در گروه F جام جهانی فوتسال، گفت: ایران همیشه جزو تیم‌های درجه یک فوتسال دنیاست و فیفا با ما ناملایمتی کرد که تیم ملی کشورمان را به سید دوم فرستاد. شاید یک سال و نیم بازی نکردن ایران مدنظر فیفا بوده است، اما برای ما که مدعی هستیم می‌توانیم به فینال جام جهانی صعود کنیم، سید اهمیت ندارد. ما در سخت‌ترین گروه مسابقات هستیم، اما هیچ نگرانی نداریم.

وی با بیان اینکه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی با ایران همگروه است، تصریح کرد: آرژانتین در چند سال اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. آمریکا در سال ۱۹۹۲ حدود ۱۵ میلیون فوتسالیست و لیگی حرفه‌ای داشت، اما دچار اُفتی چشمگیر شد و ۲۹ سال به جام جهانی نرسید. تنها رویارویی ما با فوتسال آمریکا در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۲ بود که مانع فینالیست شدن ما شدند و من هم آن زمان در تیم ملی بودم. باید این تیم را جدی بگیریم و انتقام آن شکست را هم بگیریم. همانند پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، می‌توانیم با شکست آمریکا در فوتسال هم تاریخ‌ساز شویم و فوتسال ایران، تاریخ‌سازی را خوب بلد است.

کارشناس فوتسال ایران راجع به دیگر تیم اروپایی همگروه کشورمان اظهار داشت: صربستان یک تیم درجه دوی اروپاست، اما مشابه اسپانیا بازی می‌کند و کاملاً تاکتیکی است. اگر بدشانسی نیاوریم و اتفاق خاصی رخ ندهد، از این گروه صعود خواهیم کرد. امیدوارم به‌عنوان تیم اول صعود کنیم، اما گروه سختی داریم و اگر به تیم‌های سرسخت برخورد نکنیم، می‌توانیم باز هم مدعی باشیم.

خوراکچی با اشاره به حضور موفق تیم ملی فوتسال ایران در دوره گذشته مسابقات بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ با شناختی که از فوتسال ایران و جهان داشتم، گفتم ایران می‌تواند جزو چهار تیم برتر جهان باشد. کار راحتی برای صعود نداریم، اما با اینکه برنامه کادر فنی تیم ملی پیاده نشد، به خوبی از گروه خود صعود خواهیم کرد و اگر بدشانسی نیاوریم، می‌توانیم مجدداً قدرت فوتسال ایران را به رخ جهانیان بکشیم. همه می‌گفتند فوتسال ایران تکنیکی است، اما حالا می‌گویند تکنیک و تاکتیک دارد و امیدوارم عدم وجود بازی تدارکاتی باعث نشود تیم ملی دچار چالش شود.

وی در مورد احتمال رویارویی با پاراگوئه یا مصر در مراحل حذفی خاطرنشان کرد: حریف ما در مرحله بعدی، به احتمال فراوان پاراگوئه است که تکنیکی بازی می‌کند و فیزیک هم چاشنی بازی آنهاست. پاراگوئه سرعت خوبی دارد و در چند سال اخیر تیمی باکیفیت بوده است، اما پتانسیل فوتسال ایران از پاراگوئه و مصر خیلی بیشتر است. اگر سوم شویم، با برزیل یا پرتغال روبه‌رو خواهیم شد که این دو تیم در ۲۰ سال گذشته، همیشه درجه یک بودند و جزو رده‌های اول تا سوم جهان بوده‌اند.

کارشناس فوتسال ایران با اشاره به کار سخت شاگردان ناظم‌الشریعه در صورت کسب جایگاه سوم جدول گروه F  گفت: کادر فنی از الان باید مسیر خودش را تا نیمه‌نهایی برنامه‌ریزی کند و اگر سوم شود، کار بسیار سختی دارد. در دوره گذشته به رتبه سوم جدول رسیدیم و برزیل را شکست دادیم تا این تیم برای اولین بار نتواند به مراحل پایانی جام برسد. اگر تمام بدشانسی‌ها برای ما رخ ندهد، تیم سوم جدول نخواهیم بود.

خوراکچی تصریح کرد: همه بازیکنان تیم ملی شاگرد من بوده‌اند و به آنها می‌گویم تا جام جهانی، زندگی کاملاً اردویی داشته باشند. بازیکنان باید خودشان را وقف تیم ملی کنند و از حاشیه‌ها دور باشند. آنها زودتر تیم خود را معرفی کنند تا تمرکز خود را روی نقل‌وانتقالات نگذارند. همه نگاه‌ها بر ساق پای بازیکنان تیم ملی است و کادر فنی باتجربه‌ای داریم که امیدوارم آنها را در این سه ماه، به شرایط آرمانی برسانند.

وی در پایان در مورد حضور سراجی در فوتسال گفت: با توجه به شناختی که از او دارد معتقدم مارش را بلد است و فوتسالی ها نباید بابت مدیریت او نگرانی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.