کد خبر : 198771
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 11:33
-

شمس: انصراف از مسابقات فوتسال تایلند کار اشتباهی بود/ دلمان را به بازی با عمان و ارمنستان خوش کرده‌ایم

شمس: انصراف از مسابقات فوتسال تایلند کار اشتباهی بود/ دلمان را به بازی با عمان و ارمنستان خوش کرده‌ایم

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره آخرین وضعیت ملی پوشان کشورمان برای حضور در مسابقات جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همگروهی ایران با کشور‌های آرژانتین، صربستان و آمریکا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: به نظر من گروهی که تیم ملی ایران در آن قرار گرفته بسیار آسان است و تنها رقیب اصلی ما در این گروه آرژانتین خواهد بود.

ما بار‌ها با آرژانتینی‌ها در مسابقات جام جهانی بازی کرده ایم و هر بار موفق شدیم این تیم را شکست دهیم. در دوره قبل که آرژانیتن به مقام قهرمانی رسید این تیم به تور ما نخورد در غیر این صورت بازیکنان ما می‌توانستند آن موقع هم آرژانتین را شکست دهند؛ بنابراین آخرین بازی ایران در مرحله گروهی برابر آرژانتین برگزار خواهد شد که این مسابقه برای تعیین سرگروهی بسیار حائز اهمیت است. صربستان برای دومین بار است که در جام جهانی حضور پیدا کرده و آمریکا هم مانند صربستان برای دومین مرتبه در جام جهانی حاضر شده است.

صربستان و آمریکا را به راحتی شکست می‌دهیم

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: آمریکایی‌ها در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار در مسابقات جام جهانی حاضر شدند و توانستند در آن دوره نایب قهرمان شوند و تیم ملی ما هم چهارم جهان شد. البته آمریکایی‌ها در آن زمان ۸ بازیکن برزیلی داشتند که در قالب تیم دوم برزیل در آن بازی‌ها شرکت کردند. در هر صورت من فکر می‌کنم تیم ملی فوتسال کشورمان برابر صربستان و آمریکا به راحتی پیروز خواهد شد. همچنین در بازی آخر هم اگر تمرکز کافی را داشته باشیم پیروزی بر آرژانتین دور از دست نخواهد بود.

اگر در گروهمان اول شویم مرحله بعد کارمان آسان خواهد بود

شمس ادامه داد: بازی ما در مرحله بعد بستگی به آن دارد که در گروهمان چه جایگاهی به دست بیاوریم. اگر تیم فوتسال کشورمان در گروهش اول شود قطعا کارمان در مرحله بعد آسان خواهد بود، اما اگر دوم شویم یک مقدار کارمان سخت می‌شود. خوشبختانه یکی از کار‌های خوبی که امسال در مسابقات جام جهانی صورت گرفته شده این است که ۴ تیم از برترین تیم‌هایی که در گروه خود سوم می‌شوند به مرحله بعد صعود می‌کنند و این خیلی به نفع تیم ملی ما شده است.

انصراف از تورنمنت تایلند بدترین کاری بود که برای تیم ملی صورت گرفت

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره اینکه وضعیت تیم ملی برای بازی‌های جام جهانی چگونه است و آیا می‌توانیم مانند دوره قبل موفق باشیم بیان کرد: متاسفانه ایران از تورنمنت جام جهانی کوچک تایلند که قرار بود تیر ماه برگزار شود، انصراف داده است. به نظر من بدترین کاری که می‌توانستند برای تیم ملی انجام دهند همین بود. شاید الان مشخص نشود که ما چه تورنمنتی را از دست دادیم، اما بعد‌ها قطعا حسرت شرکت در این بازی‌ها را خواهیم خورد و پیش خودمان می‌گوییم که چرا در تورنمنت جام جهانی کوچک تایلند شرکت نکردیم. جالب است ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی فوتسال) بار‌ها از برگزار نشدن بازی‌های دوستانه برای تیم ملی گلایه کرده است و حالا که تورنمنت تایلند فراهم بود تصمیم گرفتیم از حضور در این بازی‌ها انصراف دهیم.

تیم ملی فوتسال در تورنمنت تایلند می‌توانست ۶ بازی قوی انجام دهد

شمس ادامه داد:‌ای کاش از تورنمنت تایلند انصراف نمی‌دادیم تا بازیکنانمان می‌توانستند با تیم‌های قدرتمند دنیا ۶ بازی خوب انجام دهند. سرمربی تیم ملی بار‌ها اعلام کرده است که نمی‌تواند بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کند، زیرا تعداد بازی هایشان در لیگ کم بوده است. قطعا تورنمنت تایلند و انجام ۶ مسابقه قوی می‌توانست به ناظم الشریعه بسیار کمک کند تا از بین بازیکنان جوان بهترین‌ها را با خودش به جام جهانی ببرد. به هر حال از مسئولان کمیته فوتسال باید پرسید که چرا تورنمنت تایلند را از دست دادیم.

دلمان را به بازی با عمان و ارمنستان خوش کرده ایم

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال افزود: گویا آقایان به بازی با عمان و ارمنستان که در شیراز قرار است برگزار شود بسنده کرده اند. این ۲ تیم در دنیای فوتسال شناخته شده نیستند و نمی‌توانند حریفان خوبی برای تیم ملی ما باشند. مسئولان کمیته فوتسال ما دلشان را به تورنمنت شیراز خوش کرده اند که گویا می‌توانند در آنجا قهرمان شده و با یک غرور کاذب به مسابقات جام جهانی بروند. در هر صورت بازی در جام جهانی به هیچ عنوان آسان نیست. ای کاش قبل آنکه از تورنمنت تایلند انصراف دهیم آقایان با بزرگان فوتسال مشورت می‌کردند.

 

ارمنستان و عمان تیم‌های اول و دوم دنیا هستند

شمس درباره اینکه تیم ملی با همان تورنمنت شیراز و بازی دوستانه با ژاپن به جام جهانی خواهد رفت نیز گفت: ابتدا قرار بود تیم ملی با بلاروس هم بازی دوستانه انجام دهد، اما دیدار با این تیم هنوز قطعی نشده است و تنها بازی که تا الان قطعی به نظر می‌رسد بازی با ژاپن خواهد بود. همچنین در تورنمنت شیراز هم قرار است با تیم‌های اول و دوم دنیا یعنی ارمنستان و عمان بازی کنیم. چون ما هیچ آگاهی از تیم‌های بزرگ دنیا نداریم، ارمنستان در رده اول و عمان هم در رده دوم جهان قرار دارد.

ونزوئلاهم ترجیح داد به جای تورنمنت شیراز در تایلند بازی کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال تصریح کرد: در تورنمنت شیراز قرار بود ونروئلا هم حضور پیدا کند، اما این طور نشد. در هر صورت همه کشور‌ها تورنمنت تایلند را روی هوا می‌قاپند به جز ایران که به راحتی این بازی را از دست داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام پنجشنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

ناظم الشریعه ترسو ترین مربى تاریخ فوتسال ما هست و باعث شده تمام پشتوانه فوتسال ما از بین برود و بعدها مشخص خواهد شد چه ظلم بزرگى به فوتسال ما کرد این انسان ترسو

حسین پنجشنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

متاسفانه مربی ایران بسیار محافظه کار است و بدون بازی تدارکاتی تیم ایران به هیچ جا نمیرسد

اصفهان پنجشنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

جوانگرایى دانش مربیگرى و شجاعت میخواد که ناظم الشریعه هیچکدام را ندارد فقط دنبال این هست هر طور شده در تیّم ملى باشه