کد خبر : 199167
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 8:24
-

بررسی وضعیت حریفان تیم ملی فوتسال در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی

بررسی وضعیت حریفان تیم ملی فوتسال در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی

تیم ملی فوتسال ایران در گروه ششم جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی با تیم‌های آمریکا، صربستان و آرژنتین همگروه است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هفته گذشته قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی برگزار شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه ششم با تیم‌های ملی آرژانتین، صربستان و آمریکا همگروه شد.

 

جام جهانی فوتسال قرار بود در سال ۲۰۲۰ در لیتوانی برگزار شود، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات یک سال به تعویق افتاد که با تصمیم FIFA قرار شد این مسابقات روز بیست و یکم شهریور ۱۴۰۰ در لیتوانی برگزار شود.

 

قدرتمندترین حریف ما در مرحله گروهی آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی است. البته آمریکا و صربستان را نمی‌توان دست کم گرفت این دو تیم هم از لحاظ فیزیکی و جنگنده‌ای، می‌توانند حریفان سرسختی برای ایران باشند.

 

البته این تیم همواره در برابر ایران کار سختی را در پیش داشته و سال ۲۰۱۶ هم که به عنوان قهرمان جهان شناخته شد به دلیل خوش شانسی با تیم ملی کشورمان رودرو نشد. این تیم با شکست دادن اوکراین، مصر، پرتغال و روسیه توانست قهرمان این رقابت‌ها شود البته امسال هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد آنها اخیرا هم در آمریکای جنوبی، قهرمان شده‌اند.

 

البته تمام گروه‌های شش‌گانه رقابت‌های جهانی لیتوانی متعادل هستند و با توجه به نظر کارشناسان، تیم ملی کشورمان برای رسیدن به مرحله بعدکار چندان سختی را در پیش رو ندارد فقط انتظارات از این تیم بالا رفته است و تنها مشکل ما در این رقابت‌ها میانگین سنی بازیکنان‌مان است.

 

تیم ملی فوتسال کشورمان در حال حاضر در رده ششم رنکینگ دنیا قرار دارد. ما در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا توانستیم به عنوان تیم سوم به همراه اسپانیا و آذربایجان راهی مرحله یک هشتم نهایی شویم و در نخستین گام، این مرحله در ضربات پنالتی برزیل، پُرافتخارترین تیم جهان و پاراگوئه را از پیش رو برداشتیم و در نهایت در مرحله نیمه نهایی پرتغال را شکست دادیم و در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گرفتیم.

 

 

 

*ایران-صربستان

 

 تیم ملی کشورمان باید روز ۲۳ شهریور در شهر ویلنیوس اولین بازی خود را مقابل صربستان یا یوگسلاوی سابق برگزار کند.

 

صربها برای چهارمین بار است که مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردند و تاکنون دو بار در این مسابقات به میدان رفتند. این تیم در اولین دور جام جهانی ۱۹۸۹ با عنوان یوگسلاوی وارد مسابقات شد؛ اما در دومین حضور خود به دلیل جنگ‌های داخلی باوجود شایستگی نتوانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند و دومین حضور خود را در سال ۲۰۱۲ در تایلند تجربه کردند، البته نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت آنها همیشه در دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی کشورمان نشان دادند که از قدرت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.

 

*ایران -آمریکا

 

دومین بازی ملی پوشان روز ۲۶ شهریور در شهر ویلنیوس مقابل آمریکا برگزار می‌شود. این تیم سابقه شش دوره از مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد که عنوان دومی ۱۹۹۲ و سومی ۱۹۸۹ بهترین عناوینی بوده که تاکنون توانستند در مسابقات جهانی بدست آوردند و در دو جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند و ۲۰۱۶ کلمبیا موفق به راه یابی به این مسابقات نشدند و بیش از یک دهه ناکامی مجددا موفق به صعود به جام جهانی لیتوانی شدند.

 

 از نظر کارشناسان این تیم در سطح بالایی از فوتسال قرار ندارد و به نظر حریف قدرتمندی برای ایران نیست. البته آن‌ها به تازگی در این رشته قدرت‌نمایی کردند و به‌ دنبال کسب نتیجه‌ای خوب در جام جهانی لیتوانی هستند.

 

*ایران- آرژانتین

 

شاگردان ناظم الشریعه باید در آخرین بازی از مرحله گروهی روز ۲۹ شهریور به مصاف تیم ملی آرژانتین بروند. این تیم قهرمان دوره قبل این مسابقات است و بدون تردید حریفی قدرتمندی برای تیم ملی محسوب می‌شود. این تیم چند ماه پیش مقابل ازبکستان به میدان رفت که در دو دیدار با نتیجه نه چندان قاطع یک بر صفر حریف آسیایی خود را شکست داد.

 

بررسی‌ها نشان داده که آرژانتین یکی از پرسابقه‌ترین تیم‌هایی است که در جام جهانی بوده و در تمام ادوار این مسابقات حضور داشته است. به جز قهرمانی دوره گذشته این رقابت‌ها عنوان چهارمی جام جهانی ۲۰۰۴ بهترین نتیجهای بوده که تاکنون این تیم بدست آورده است و بدترین نتیجه آنها در جام جهانی سال ۱۹۹۶ رقم خورد که در رتبه نهم این مسابقات قرار گرفتند.

 

تیم ملی فوتسال کشورمان در صورت صدرنشینی در گروه خود، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم دوم جدول گروه E که به احتمال زیاد، پاراگوئه خواهد بود، برود و در صورتیکه ایران در رتبه دوم جدول قرار گیرد، مقابل تیم اول جدول گروه B که می‌تواند تیم ملی مصر یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌ها است، می‌رود.

 

شاگردان ناظم الشریعه در صورتی که در رتبه سوم جدول گروه خود قرار گیرند باید امیدوار باشند جزو چهار تیم برتر رده سومی گروه‌های شش‌گانه باشند اما اینبار کارمان خیلی سخت می‌شود و در صورت جای‌گیری در میان برترین تیم‌های رتبه سومی گروه‌های مختلف، ما باید به مصاف صدرنشینان یکی از گروه‌های C یا D برویم که به احتمال زیاد پرتغال و برزیل به ترتیب صدرنشینی این دو گروه خواهند بود.

 

طبق برنامه، دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی روزهای ۴ و ۵ مهر برگزار می‌شود و بازی‌های نیمه‌نهایی، ۷ و ۸ مهر انجام خواهد شد. روز ۱۱ مهر هم روز برگزاری مسابقه‌های فینال و رده‌بندی و روز پایانی مسابقات خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.