کد خبر : 199691
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 12:51
-

آغاز اقدامات فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی فوتسال به تایلند

آغاز اقدامات فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی فوتسال به تایلند

بعد از لغو تورنمنت بین المللی فوتسال صدرا و لغو بازی‌های تدارکاتی ایران، فدراسیون فوتبال در تلاش است تا زمینه حضور تیم ملی فوتسال را در تورنمنت تایلند فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران از چند ماه پیش به تورنمنت فوتسال تایلند دعوت شد. هرچند تایلندی‌ها اطلاعات دقیقی از تیم‌های حاضر در این تورنمنت ارائه نکردند اما این‌طور به نظر می‌آمد که این رقابت‌ها با حضور تیم‌های خوبی از سراسر جهان برگزار می‌شود و می‌تواند محک خوبی قبل از شروع مسابقات جام جهانی باشد.

مسئولان تیم ملی فوتسال ایران همزمان بحث برگزاری تورنمنت صدرا در شیراز را پیش می‌بردند و در صدد بودند با دعوت از چند تیم، این تورنمنت را برقرار کنند و تیم ملی بتواند در خاک کشورمان چند مسابقه دوستانه داشته باشد.

تورنمنت صدرا در نهایت به هر دلیلی لغو شد و حتی کشوری مثل ارمنستان هم حاضر نشد برای این تورنمنت به ایران سفر کند. از سوی دیگر، دیدارهای تدارکاتی ایران با ژاپن که مقرر بود اواخر مرداد برگزار شود هم لغو شد تا به یکباره دست تیم ملی برای انجام بازی تدارکاتی در آستانه جام جهانی خالی بماند.

همین اتفاقات در نهایت فدراسیون فوتبال را مجاب کرد تا دوباره بحث تورنمنت تایلند را که قرار بود اواسط تیرماه برگزار شود، به میان بکشد و زمینه حضور تیم ملی ایران در این مسابقات را فراهم کند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که ارتباط نزدیکی با تایلندی‌ها دارد، با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه تورنمنت تایلند ۱۲ روز عقب افتاده است و روز ۲۲ جولای (۳۱ تیر) برگزار می‌شود. حدود یک ماه فرصت باقی مانده و فدراسیون فوتبال در صدد است حضور تیم ملی را در تایلند قطعی کند.

وی افزود: با لغو تورنمنت صدرا، حضور در تایلند و دیدار با تیم‌هایی که احتمالاً سطح بالا خواهند بود، قطعاً به سود تیم ملی است. آنطور که بنده شنیده‌ام، ۶ تیمی که به جام جهانی لیتوانی راه یافته‌اند، در تورنمنت تایلند حضور خواهند داشت. ترس از تورنمنت تایلند بی فایده است. اگر در مسابقات تایلند پیروز شویم که اعتماد به نفس بازیکنان بالا می‌رود. اگر هم ببازیم، نقاط ضعفمان را متوجه می‌شویم.

در صورتی که تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تایلند حاضر شود، احتمالاً برنامه شروع مسابقات لیگ برتر هم دستخوش تغییر خواهد شد.

طبق اعلام سازمان لیگ فوتسال، فصل آینده این مسابقات روز ۷ مرداد آغاز می‌شود و بعد از چهار هفته برگزاری، لیگ برای برپایی اردوهای تیم ملی تعطیل می‌شود.

با این حال حضور در تایلند می‌تواند برنامه لیگ و زمان شروع و تعطیلی موقت آن را هم تحت تاثیر خود قرار بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.