کد خبر : 199742
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 13:30
-

ابوالمشاغل فوتسال ایران به فکر تیم ملی نیست!

ابوالمشاغل فوتسال ایران به فکر تیم ملی نیست!

در حالی که تیم ملی فوتسال کشورمان کمتر از دو ماه دیگر باید در مسابقات جام جهانی لیتوانی حضور پیدا کند اما این روزها بازی‌های تدارکاتی یکی پس از دیگری لغو می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ایران حال و روز خوشی ندارد؛ در شرایطی که تیم ملی کمتر از دو ماه دیگر باید در مسابقات جام جهانی لیتوانی حضور پیدا کند، اما این روزها یکی پس از دیگری خبر لغو مسابقات تدارکاتی شنیده می‌شود. در ابتدا قرار بود در مردادماه جاری و پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی تیم ملی فوتسال کشورمان با ژاپن دیدار تدارکاتی داشته باشد، اما تردیدها برای برگزاری این مسابقات به یقین تبدیل و این رقابت‌ها لغو شد. در فروردین‌ماه سال جاری فدراسیون فوتبال خبر قطعی برگزاری بازی تیم ملی فوتسال ایران و ژاپن را منتشر کرد: «با توجه به برنامه‌ریزی‌های چند ماه اخیر کمیته فوتسال جهت هماهنگی دیدار و تورنمنت دوستانه برای تیم ملی، در شرایطی که شیوع کرونا همچنان وضعیت سختی را برای تیم‌های قاره ایجاد است، برگزاری دو بازی دوستانه ایران با ژاپن قطعی شد. نخستین دیدار تیم‌های ملی ژاپن و ایران مورخ ۲۸ مرداد در شهر شیزوئوکا برگزار خواهد شد. دومین مصاف دو تیم نیز مورخ ۳۱ مرداد در شهر اوئیتا خواهد بود.»

بازی با ژاپن دروغ یا واقعیت؟!

انتشار این خبر دل ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی را شاد کرد که قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی، دو بازی خوب تجربه کردند، هر چند که این شادی خیلی زود از بین رفت، در ابتدا پرهیزکار عنوان کرد کشور ژاپن اعلام کرده تا قرارداد بین دو فدراسیون برای بازی تدارکاتی نهایی نشده نباید خبری منتشر می‌شد و به درخواست کشور ژاپن خبر بازی تدارکاتی با این کشور از روی سایت فدراسیون حذف شد، اما او امیدواری داد که به زودی برنامه این بازی‌ها مشخص می‌شود اما عدم ثبت بازی با ایران در سایت فدراسیون ژاپن باعث شد تا امیدواری به برگزاری این بازی دوستانه به‌طور کامل از بین برود و در نهایت اخبار ضد و نقیضی مطرح شد، به طوری که عنوان کردند از ابتدا هم قرار نبود تیم ملی فوتسال کشورمان با ژاپن بازی داشته باشد!

بی‌خبری آقای رئیس از لغو بازی تدارکاتی!

در این میان بی‌خبری رئیس فدراسیون از لغو این بازی تدارکاتی هم در نوع خود جالب توجه است، عزیزی خادم که در اردوی تیم ملی فوتسال کشورمان حاضر شده بود گفت:« با برنامه‌هایی که در کمیته فوتسال در نظر گرفته شده، تیم ملی با بالاترین سطح آمادگی عازم مسابقات جام جهانی خواهد شد. فدراسیون فوتبال در حال پیگیری و برنامه‌ریزی جهت حضور تیم ملی فوتسال در ژاپن است. خودم نیز در ژاپن کنار شما هستم. مطمئنم تیم ملی فوتسال با راهبردی که فدراسیون فوتبال دارد، برنامه‌ریزی دقیقی در این راه انجام خواهد داد.» البته اعضای کمیته فوتسال معتقدند نامه‌نگاری‌ها با کشور ژاپن انجام شده و حتی آن‌ها موافقت خود را برای برگزاری این مسابقات اعلام کردند اما محدودیت‌های کشور ژاپن مانع برگزاری بازی تدارکاتی شده است. به هر حال اولین ترکش به سمت فوتسال ایران آمد و در شرایطی که همه فکر می‌کردند تیم ملی قبل از مسابقات جام جهانی با تیم قدرتمند ژاپن بازی می‌کند اما این اتفاق نیفتاد.

محرومیتم را ببخشند تا تورنمنت برگزار کنم!

در ادامه لغو تورنمنت صدرا هم یکی از مسائلی بود که فوتسال ایران با آن درگیر شد. در شرایطی که فدراسیون فوتبال به دنبال برگزاری تورنمنت تدارکاتی بود تا حداقل تیم‌ها به ایران بیایند و بازی تدارکاتی داشته باشند این مسابقات هم لغو شد. البته گفته می‌شود پای یکی از مدیران فوتسالی به میان است؛ مدیری که در سال ۹۸ از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به مدت ۵ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شده بود اما قرار بود در جذب اسپانسر و دعوت از تیم‌های خارجی همکاری کند اما او شرط عجیب و غریبی گذاشته بود، مبنی بر اینکه محرومیت‌اش باید به پایان برسد!ضمن اینکه در ابتدا قرار بود تیم‌های بزرگ در این مسابقه حضور پیدا کنند اما در نهایت به تیم‌های ونزوئلا، آنگولا، عمان، عراق و ارمنستان رسیدند که البته همین مسابقات هم لغو شد چرا که اسپانسر تأکید بسیار زیادی به حضور ارمنستان در این رقابت‌ها داشت و پس از انصراف ارمنستان این مسابقات هم لغو شد. به این ترتیب باز هم تیم فوتسال ایران در دومین بازی تدارکاتی ناکام ماند.

پس از آن به تورنمنت تایلند می‌رسیم، البته فدراسیون تایلند از مدت‌ها قبل تیم ملی فوتسال کشورمان را به این رقابت‌ها دعوت کرده بود اما زمان آن مشخص نشده بود. در حال حاضر خبرها حاکی از این است که این مسابقات به تعویق افتاده و قرار است در ۳۱ تیرماه برگزار شود. در حالی که پیش از این سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان عنوان کرده بود در این مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند اما ناکامی در برگزاری مسابقات تدارکاتی باعث شده تا این روزها فدراسیون فوتبال در تکاپوی اعزام تیم ملی به تایلند باشد. به هر حال باید دید تیم ملی با دست خالی به مسابقات جام جهانی اعزام می‌شود یا بازی تدارکاتی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر، خیلی از تیم‌ها نتوانستند با یکدیگر دیدار داشته باشند و اکثر مسابقات هم لغو شد به همین خاطر نیاز است که تیم ملی حتماً قبل از حضور در مسابقات جام جهانی بازی‌های تدارکاتی داشته باشند.

سراجی؛ ابوالمشاغل فوتسال ایران

از زمانی که سرپرستی کمیته فوتسال برعهده سراجی گذاشته شد اتفاقات عجیب و غریبی در فوتسال ایران رقم خورد. او که مدیرعامل باشگاه سایپا و همچنین مدیریت یک تیم فوتسالی را در لیگ برتر برعهده دارد و از دو ماه پیش مسئولیت سرپرستی کمیته فوتسال را هم برعهده گرفت تا موجی از انتقادها را به سمت خود روانه کند. طبق اساسنامه حضور او در کمیته فوتسال در شرایطی که مدیریت یک تیم فوتسالی را هم برعهده دارد برخلاف قانون است؛ هر چند که کمترین توجهی به این موضوع شد، البته این تمام حواشی‌های فوتسال در دوره سرپرستی سراجی نبود، بحث فروش ساختمان‌های فوتسال هم یکی از موضوعات جدی بود که اهالی فوتسال را برآشفته کرد.

کمیته فوتسال ایران در زمان ریاست سیدرضا افتخاری دو واحد آپارتمان را در حوالی فدراسیون فوتبال خریداری کرد و با تشکیل سازمان لیگ فوتسال به این رشته توسعه داد. کمیته فوتسال ابتدا با سازمان لیگ در یکی از این واحدهای آپارتمانی کارش را شروع کرد و سپس با خریداری دیگر واحد همان طبقه، کمیته فوتسال از سازمان لیگ جدا شد. طبق گفته اهالی فوتسال، خرید این ساختمان‌ها در آن زمان با پول باشگاه‌هایی میسر شد که در دسته‌ها و رده‌های سنی مختلف فوتسال حضور داشتند. کمیته فوتسال از راه‌های مختلف از جمله تعیین حق عضویت، حق شرکت در مسابقات و سایر منابع درآمدی این دو ساختمان را به مجموعه فوتسال اضافه کرد. ساختمان نخست در سال ۹۴ و زمانی که علی کفاشیان روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نشسته بود، با حضور او و افتخاری افتتاح شد و از همان زمان پایگاه اصلی این رشته بوده است. فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی به شستا فروش ساختمان‌های فوتسال را در دستور کار خود قرار داد و همین موضوع باعث شد تا اهالی فوتسال هم به آن واکنش نشان بدهند. البته موضوع فروش فعلاً منتفی شده است اما این اتفاق هم در زمان سرپرستی سراجی رقم خورد. آخرین اتفاق هم لغو بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال کشورمان است که مشخص نیست چه زمانی کمیته فوتسال برای آن پاسخگو خواهد بود.

سایپا در الویت آقای سرپرست!

ناگفته نماند تمامی این اتفاقات در فوتسال ایران به این دلیل است که این روزها سرپرست کمیته فوتسال به شدت مشغله دارد. او مدیرعاملی باشگاه سایپا را هم برعهده دارد و هم‌اکنون تیم‌اش در معرض خطر سقوط قرار گرفته است و با چند برابر بودجه نسبت به سال‌های پیش در جایگاه سیزدهم(هم امتیاز با تیم چهاردهم) قرار دارد. طبیعی است در این شرایط سراجی به جای اینکه به برنامه‌های تیم ملی در آستانه جام جهانی لیتوانی توجه کند به وضعیت سایپا رسیدگی می‌کند تا بلکه سایپا در دوره مدیریت او به لیگ یک سقوط نکند.

منبع:آنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.