کد خبر : 199801
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:03
-

بازیکنان زیادی خواهان حضور در فرش‌آرا هستند

مرتضایی:فرش‌آرا ، شبیه تیم آرسنال شده است / چهار بازیکن از تیم جدا شده اند/تعطیلات لیگ برتر ۲ و نیم میلیارد هزینه روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد

مرتضایی:فرش‌آرا ، شبیه تیم آرسنال شده است / چهار بازیکن از تیم جدا شده اند/تعطیلات لیگ برتر ۲ و نیم میلیارد هزینه روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد

سرمربی فرش‌آرا مشهد از تیمش گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی فرش‌آرا مشهد گفت: فرش‌آرای مشهد در لیگ برتر فوتسال، شبیه تیم فوتبال آرسنال شده است. آرسنال بازیکنان بی‌نام و نشان را جذب می‌کرد و پس از رشد و افزایش توانایی بازیکنان از پرداخت دستمزد بازیکنانش عاجز می‌ماند و آنان را از دست می‌داد. این اتفاق در دو سه سال اخیر برای فرش‌آرا رخ داده است.

مجید مرتضایی  با اشاره به تمدید قرارداد خود با فرش‌آرای مشهد، از آغاز تمرینات این تیم از روز شنبه هفته جاری برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتسال کشور خبر داد و اظهار کرد: برخی منتقدان عملکرد فرش‌آرا در فصل گذشته را رضایت بخش نمی‌دانستند، اما نباید فراموش کنیم که سه تیم برتر فصل گذشته چهار بازیکن خوب فرش‌آرا را با پیشنهادهای قابل توجهی جذب کردند. این موضوع نشان می‌دهد که توانایی بازیکنان فرش‌آرا آنقدر بالا بوده که تیم‌های برتر لیگ برتر به دنبال جذب آنان هستند.

وی افزود: در حال حاضر تا حدی دست‌مان خالی شده است. در حال جذب بازیکنیم و قابل پیش‌بینی نیست که در این فصل چه اتفاقی برای فرش‌آرا رخ خواهد داد. بازیکنان جدید باید به تیم اضافه شوند و پس از آغاز تمرینات می‌توان درباره برنامه‌ها و اهداف باشگاه صحبت کرد. هدف فرش‌آرا برای فصل آتی قرارگرفتن جزو چهار تیم بالای جدول است. باشگاه نیز در این راستا به دنبال جذب بازیکن است هرچند ایجاد هماهنگی میان بازیکنان جدید سخت و متفاوت است.

سرمربی فرش‌آرا مشهد ادامه داد: فرش‌آرای مشهد شبیه آرسنال شده، آرسنال بازیکنان بی‌نام و نشان را جذب می‌کرد و پس از رشد و افزایش توانایی بازیکنان از پرداخت دستمزدها عاجز می‌ماند و ستاره‌هایش را از دست می‌داد. این اتفاق در دو سه سال اخیر برای فرش‌آرا بارها رخ داده است. در دو فصل گذشته هفت بازیکن خوب خود را از دست دادیم و احتمالا در این فصل نیز همین تعداد بازیکن از جمع فرش‌آرا جدا شوند. علی ابراهیمی، علی رستمی، مجید خزایی و بهمن جعفری تا کنون از فرش‌آرا جدا شده‌اند.

مرتضایی یادآور شد: باشگاه سقف مشخصی دارد و نمی‌تواند بیش از آن هزینه کند. برای باشگاه اهمیت دارد که به تعهدات خود نسبت به مربیان و بازیکنان پایبند باشد، به همین خاطر پیشنهاد پایین‌تری نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتر به بازیکنان ارائه می‌دهد. در ابتدا باید صبر کنیم تا تیم‌های متمول بازیکنان خود را جذب کنند، سپس به سراغ بازیکنان مستعدی که آینده خوبی دارند برویم تا بتوانیم مجددا بازیکنان جدیدی بسازیم.  

بازیکنان زیادی خواهان حضور در فرش‌آرا هستند

مرتضایی در خصوص بازیکنان اضافه شده به فرش‌آرا گفت: سینا ممبینی را از حفاری اهواز جذب کرده‌ایم و سه بازیکن دیگر می‌توانیم اضافه کنیم. در بازار نقل‌وانتقالات چهار تیم مس سونگون، گیتی‌پسند، کراپ الوند و سن‌ایچ ساوه بازیکنان خود را جذب کرده‌اند و در حال حاضر بازیکنان زیادی خواهان حضور در باشگاه فرش‌آرا هستند. به دنبال بر طرف کردن نقاط ضعف تیم هستیم و  امیدوارم با حداقل هزینه بتوانیم بازیکنان مدنظرمان را به فرش‌آرا اضافه کنیم.

احتمال حضور قدرت بهادری در مشهد از نیم فصل دوم لیگ برتر

مرتضایی در خصوص احتمال بازگشت قدرت بهادری پس از پایان دوره مصدومیتش گفت: بهادری با آسیب‌دیدگی سختی مواجه شد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، وی باید ۹ ماه از میادین دور باشد و تقریبا در نیم فصل به شرایط آمادگی خواهد رسید. باید تا آن موقع صبر کنیم تا وضعیت قدرت بهادری و باشگاه مشخص شود. احتمال جذب این بازیکن وجود دارد، اما با توجه به اینکه فصل گذشته بهادری پیشنهاد بهتری نسبت به فرش‌آرا داشت و از این تیم جدا شد، احتمالا در نیم فصل به تیم دیگری اضافه شود.

سرمربی فرش‌آرا مشهد درباره آغاز لیگ برتر از ۷ مرداد خاطرنشان کرد: این نوع برنامه‌ریزی به سود تیم ملی و فدراسیون است. بازی‌های دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی تقریبا صفر است و اگر تیمی بدون بازی دوستانه در این مسابقات حاضر شود قطعا دو سه بازی نخست را از دست خواهد داد. همچنین کار مربی تیم ملی در انتخاب بازیکنان سخت می‌شود و وی مجبور است از گزینه‌های قبلی استفاده کند، اما این موضوع مقداری به تیم ملی ضربه خواهد زد. سرمربی تیم ملی نمی‌تواند چند بازیکن جوان را بدون این که محک بخورند به جام جهانی ببرد.

مرتضایی تصریح کرد: مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران جایگزین بازی‌های دوستانه تیم ملی شده است. از آنجا که ۹۹ درصد بازیکنان تیم ملی در ایران بازی می‌کنند، بازی‌های لیگ برتر محک خوبی برای انتخاب بازیکنان خواهدبود و بازیکنان در شرایط بازی به تیم ملی اضافه می‌شوند، هرچند تیم ملی پیش از جام جهانی به ۱۰ بازی دوستانه نیاز دارد تا ناظم‌الشریعه بتواند ارنج مدنظرش را پیدا کرده و بازیکنان را در عرصه‌های بین‌المللی ارزیابی کند. بی‌شک عملکرد خوب برخی بازیکنان در ایران نمی‌تواند تضمین‌کننده درخشش آنها در مسابقات بین‌المللی باشد.

تعطیلات لیگ برتر ۲ و نیم میلیارد هزینه روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد

وی ادامه داد: آغاز زود هنگام لیگ برتر پیشنهاد کادرفنی تیم ملی بود. در واقع باشگاه‌ها جور عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی را باید بکشند. حالا که این اتفاق رخ داده، فدراسیون هم باید در کاهش هزینه‌های ورودی مسابقات با باشگاه‌ها کنار بیاید و هزینه‌ها را کاهش دهد. ۱۴ تیم لیگ برتر حداقل حدود ۲ و نیم میلیارد در تعطیلات به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی هزینه خواهند داشت. در صورت عدم همکاری با باشگاه‌ها، بعید می‌دانم کسی موافق برگزاری لیگ برتر به این شکل باشد، زیرا مسابقاتی که می‌شد در ۷ ماه به اتمام برسد، ۹ ماه طول خواهد کشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.