کد خبر : 199855
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 12:28
-

ابراهیمی: خوشحالم که شاگرد بی‌غم هستم/ حاضرم به تیم شهرم در راستای قهرمانی کمک کنم

ابراهیمی: خوشحالم که شاگرد بی‌غم هستم/ حاضرم به تیم شهرم در راستای قهرمانی کمک کنم

بازیکن مشهدی تیم مس سونگون از حضورش در این تیم می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، این‌که خراسان رضوی و به خصوص شهر مشهد در رشته فوتسال دارای ظرفیت و استعدادهای فراوانی است، شکی نیست و این مسئله بر همه کارشناسان و خبره‌ها اثبات شده و از جهات مختلف قطب فوتسال در کشور محسوب می‌شود. اما در این بین جوان‌های مستعد زیادی بوده‌اند که به راحتی دیده نشدند و به مرور از دنیای حرفه‌ای فاصله گرفتند. اما افرادی هم هستند که با تلاش و همت و با وجود کمبودهایی که در شهر مشهد وجود دارد با مشکلات جنگیدند و هیچگاه برای رسیدن به هدف‌شان مایوس نشدند و از رقابت دست نکشیدند. علی ابراهیمی هم از آن دسته فوتسالیست‌های بااستعداد و پرتلاش است که هنوز در سن ۲۹ سالگی زندگی حرفه‌ای دارد و امسال برای او سال مهم و طلایی است. چند سال تلاش کرد تا در اردوی تیم ملی حضور پیدا کند و برای رسیدن به جام‌جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نباشد. این بازیکن خوش‌استیل و خوش‌خنده که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاسیسات دریایی دارد، امسال به تیم مس‌سونگون پیوست تا بتواند در پنجمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر سهیم باشد. اما آرزوی ورزشی‌اش کسب قهرمانی برای تیم مشهدی است که در این زمینه هم قول داده هر کاری بتواند انجام دهد تا تیم شهرش به قهرمانی در لیگ برتر دست یابد. در ادامه ماحصل گفتوگوی روزنامه خراسان ورزشی با این فوتسالیست ملی‌پوش تقدیم می‌شود.   
 به دنبال قهرمانی 
علی ابراهیمی فصل گذشته پس از بازگشت از لیگ چین تصمیم گرفت چند بازی در کنار تیم شهرش یعنی فرش‌آرا باشد که بدون هیچ قرارداد مالی حدود ۷ هفته برای این تیم به میدان رفت. اما در ادامه با توجه به هدف بزرگتری که داشت به تیم راگا-تهران پیوست تا بتواند نظر کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کند. با تمام وجودش تمرین کرد و در مسابقات حضور پیدا کرد تا این‌که در حال حاضر یک پای تیم ملی فوتسال به حساب می‌آید. وی درباره شرایط حضورش در فصل گذشته لیگ برتر می‌گوید: «وقتی که از لیگ چین برگشتم به درخواست باشگاه فرش‌آرا حدود ۷ هفته به کمک این تیم آمدم و بدون هیچ قرارداد مالی برای تیم شهرم بازی کردم. سپس به دلایل شخصی به تیم راگا-تهران پیوستم. این تیم هم اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد که هدفش حضور در پلی‌آف بود. در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشتم و خیلی به من در رشد و دیده شدن کمک کرد که خوشبختانه چند بار به تیم ملی فوتسال دعوت شدم.» وی با بیان این‌که فصل جدید هم با تیم مدافع قهرمانی مس‌سونگون قرارداد منعقد کردم، می‌افزاید: «۵ سال قبل هم سابقه حضور در تیم مس را داشتم و حالا خوشحالم که شاگرد حمید بی‌غم از مربیان خوب مشهدی هستم. قطعا مس‌سونگون هم امسال برای قهرمانی می‌جنگد و ما بازیکنان هم همدل می‌شویم تا بتوانیم هم در لیگ آسیا و هم لیگ برتر نمایش خیلی خوبی داشته باشیم و از قهرمانی فصل قبل دفاع کنیم.» وی درباره سطح مسابقات لیگ برتر تصریح می‌کند: «امسال خیلی از تیم‌ها جزو مدعی قهرمانی هستند چراکه بیشتر بازیکنان خوب در تمام تیم‌ها پخش شده‌اند و همین باعث می‌شود که بازی‌های بهتری را ببینیم. از طرفی کار برای مس‌سونگون هم خیلی سخت است چراکه باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. اما بازیکنان مس‌سونگون هم در این سال‌ها نشان داده‌اند که مرد روزهای سخت هستند. از طرفی حضور حمید بی‌غم، مربی مشهدی هم در روحیه و ‌انگیزه بازیکنان بی‌تاثیر نیست. این مربی جدای از مسائل فنی با همه بازیکنان رفاقت دارد و بچه‌ها هم از کار کردن در کنار این مربی لذت می‌برند.»  
خلأ بازیکنان مشهدی
این بازیکن ۲۹ سال برای امسال خیلی تلاش کرد تا در ترکیب تیم ملی باشد که الان هم در چندین نوبت به اردوی تیم ملی دعوت شده و امیدوار است تا همراه تیم ملی به مسابقات جام‌جهانی اعزام شود. وی در این‌باره تصریح می‌کند: «خوشبختانه به لطف کادر فنی تیم ملی، در چند نوبت به تیم ملی دعوت شدم. شرایط اردوها هم تا الان خوب بوده است. از ابتدای کار روزهای سختی داشتیم و فشار‌های بدنسازی زیادی روی بچه‌ها بود. به مرور وارد تمرینات تاکتیکی شدیم و حالا از قبل هم آماده‌تر هستیم تا برای مسابقات جام‌جهانی آماده شویم.» ابراهیمی درباره این موضوع که چرا استعدادهای مشهدی چندین سال است کمتر به تیم ملی دعوت می‌شوند، تصریح می‌کند: «یکی از دلایل مهمی که خیلی تاثیرگذار است، بحث دیده شدن و شناخته شدن بازیکنان است. اگر بازیکنی در لیگ برتر بهتر دیده شود، قطعا مورد نظر کادر فنی هم قرار می‌گیرد. بنابراین باید بیشتر شرایط حضور بازیکنان مشهدی در لیگ برتر فراهم شود. به خصوص بیشتر برای تیم شهرشان به میدان بروند. این خلأ در تیم ملی وجود دارد و اگر نفراتی از مشهد در تیم ملی حضور دارند، مربوط به سال‌های قبل است که آن‌ها هم با تیم شهرشان به تیم ملی معرفی شدند.»
 نبود قهرمانی 
یکی از موضوعاتی که همه کارشناسان به آن اذعان دارند، وجود استعدادهای فراوان فوتسالی در مشهد است که به راحتی دیده نمی‌شوند. ابراهیمی با تایید این موضوع خاطرنشان می‌کند: «شهر مشهد واقعا یکی از قطب‌های فوتسال ایران است و بازیکنان با استعداد فراوانی دارد. به نوعی فوتسال در خون آن‌هاست و با این ورزش زندگی می‌کنند. اما تا وقتی که به آن‌ها بها داده نشود و دیده نشوند، هیچ فایده‌ای ندارد. حتی نیاز است که شهر مشهد نماینده دیگری هم در لیگ برتر داشته باشد. چند سال قبل طی مصاحبه‌ای اعلام کردم که خراسان رضوی نیاز دارد که حداقل یک قهرمانی در لیگ برتر داشته باشد. البته این مسئله به موضوعات زیادی مرتبط است و زنجیره‌وار به هم وصل است. همه باید دست به دست هم بدهند تا این اتفاق مبارک رخ بدهد.» وی اضافه می‌کند: «اگر این اراده وجود داشته باشد، خودم به شخصه حاضرم به تیم شهرم در راستای قهرمانی کمک کنم. همانطور که فصل قبل بدون قرارداد مالی به تیم شهرم کمک کردم. باید یک انسجام شهری به وجود بیاید.» امسال برای علی ابراهیمی سال مهمی است که بتواند به همراه تیم ملی افتخار جدیدی کسب کند. او در این باره می‌گوید: «در حال حاضر ۲۹ سال دارم و برای چنین روزهایی خیلی تلاش کردم. الان هم زندگی‌ام روی نظم است و به صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهم که دوست دارم تا ۱۰ سال دیگر در فوتسال توپ بزنم و بازی کنم. تمام تلاش خود را با توکل بر خدا به کار می‌گیرم و برای رسیدن به هدفم می‌جنگم.»
منبع:روزنامه خراسان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.