کد خبر : 199981
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 8:32
-

تبعیض معنادار بین فوتبال و فوتسال/ «دستاوردِ بزرگ» فقط برای فوتبال است؟

تبعیض معنادار بین فوتبال و فوتسال/ «دستاوردِ بزرگ» فقط برای فوتبال است؟

در بحث پرداخت پاداش به تیم ملی فوتبال و تیم ملی فوتسال تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با شکست ۴ حریف خود توانست افتضاحات دوران ویلموتس را جبران کرده و به مرحله دوم و پایانی انتخابی جام جهانی راه یابد. تیم ملی در مرحله دوم انتخابی پس از رقابت سنگین با تیم‌هایی چون کره‌جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان در صورت موفقیت و کسب جایگاه مناسب در بین دو تیم برتر گروه خود می‌تواند به جام جهانی راه یابد.

صعود از مرحله اول انتخابی جام جهانی با هیچ متر و معیاری نمی‌تواند برای تیم ملی ایران با تاریخ درخشان و ستاره‌های متعدد در ترکیبش دستاورد محسوب شود چه برسد به اینکه آن را “دستاورد بزرگ” بنامیم. اما با این حال صعود از این مرحله بسیار مورد توجه مسئولان قرار گرفت و در فضای عمومی جامعه پررنگ شد.

پس از پیروزی مقابل عراق و صعود به مرحله دوم انتخابی، از جانب فدراسیون فوتبال، هیئت دولت و سازمان صداوسیما مجموعاً چیزی حدود ۲۸۰ میلیون تومان پاداش به اعضای تیم ملی تعلق گرفت. (در بازی‌های قبلی هم پاداش‌هایی به تیم ملی رسیده بود)

اما در سوی دیگر فوتبال ما، تیم ملی فوتسال قرار دارد؛ تیمی که همواره جزو قدرت‌های برتر جهان بوده و معمولاً در رده‌های بالای رنکینگ جهانی قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان بی ادعای فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا (تایوان – ۲۰۱۸) مقتدرانه قهرمان آسیا شدند و جوایز برترین گلزن و برترین بازیکن جام را هم از آن ایران کردند.

برای کسب این قهرمانی پاداشی ۲۲ میلیون تومانی در نظر گرفته شد، اما پرداخت آن از بهمن ۹۶ تا خرداد ۱۴۰۰ یعنی بیش از ۳ سال طول کشید! مبلغی که همان زمان هم ناچیز بود و حالا پس از ۳ سال واقعاً چیزی از ارزش آن باقی نمانده است. این دیرکرد و تفاوت قائل شدن بین فوتبال و فوتسال باعث دلخوری بازیکنان تیم ملی شده و گلایه‌هایی را به همراه داشته است. سالنی‌بازان ایران امیدوارند توجه مناسبی به تلاش و شأن آنها شود تا نتایج درخشانی در جام جهانی پیش رو کسب کنند.

ملی‌پوشان فوتسال ایران، شهریور ماه ۱۴۰۰ برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۱ به لیتوانی سفر خواهند کرد و در گروه F با آرژانتین، آمریکا و صربستان به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.