کد خبر : 200126
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 8:26
-

سرمربی آرژانتین: تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است/ طیبی را به خوبی می‌شناسیم

سرمربی آرژانتین: تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است/ طیبی را به خوبی می‌شناسیم

سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین گروه تیمش در جام جهانی لیتوانی را دشوار دانست و با اشاره به حضور تیم ملی فوتسال ایران در این گروه، گفت: ایران حریف کاملی است و بازیکنان خلاقی دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات جام جهانی فوتسال شهریورماه امسال به میزبانی کشور لیتوانی برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در این مسابقات با آرژانتین، آمریکا و صربستان همگروه است.

در جام جهانی دوره گذشته، آرژانتین به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم ایران سوم شد. تقابل این دو تیم در گروه ششم جام جهانی لیتوانی، بر جذابیت‌های این گروه اضافه کرده است.

 در این ارتباط گفتگویی را با «ماتیاس لوکویس» سرمربی جوان آرژانتین انجام دادیم تا دیدگاه او را درباره این گروه و همچنین ارزیابی اش نسبت به این جام جهانی با وجود شرایط کرونایی جویا شود.

لوکویس که یکی از مربیان بسیار جوان فوتسال جهان است و تنها ۳۵ سال سن دارد، در این گفتگو جانب احتیاط را گرفت و به بعضی از سئوالات پاسخ مبهم و کلی داد.

وی با بیان اینکه تیمش بابت قهرمانی دوره گذشته تحت فشار نیست، از ایران به عنوان یک تیم مستعد و مدعی قهرمانی نام برد و از صحبت درباره استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در جام جهانی خودداری کرد.

تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است/ طیبی را به خوبی می‌شناسیم

مشروح گفتگو با سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین که با همکاری صمیمانه «کریستین کلاوری» مدیر رسانه‌ای این تیم میسر شد، در ادامه می‌آید:

* ابتدا می‌خواهم درباره برنامه تمرینات و اردوهای آرژانتین سئوال بپرسم. تا شروع جام جهانی، برنامه تمرینات شما به چه شکل است؟

– ماتیاس لوکویس:ژانتین در دوره گذشته جام جهانی با شایستگی قهرمان شد. آیا اکنون تیم شما برای تکرار آن قهرمانی تحت فشار است؟

– خیر؛ فشاری روی ما نیست. من به بازیکنانم و روند کاری که چند سال پیش انجام داده‌ایم اعتماد دارم. واضح است که ایده ما این است که بتوانیم هر ۷ بازی را در جام جهانی انجام دهیم (به فینال برسیم). برای این کار باید تمرین کنیم و به بهترین شکل آماده شویم.

* فکر می‌کنید شیوع ویروس Covid-۱۹ چه تاثیری بر کیفیت مسابقات جام جهانی فوتسال دارد؟

– بیایید امیدوار باشیم که این ویروس کمترین تأثیر را بگذارد. واضح است که ما باید از خود مراقبت کنیم و با این واقعیت جدید سازگار شویم.

* اردوهای آماده سازی تیم آرژانتین به خوبی سازماندهی شده بود یا به دلیل ویروس کرونا بازی‌های دوستانه زیادی را از دست دادید؟

– هدف از تمرینات کوتاه مدت، یافتن بازیکنان بود. بازیکنان پس از تقریباً ۱۴ ماه بدون انجام چنین کاری به تمرینات تیم ملی بازگشتند. ما به دنبال دعوت از بازیکنان باتجربه‌تر و سایر جوانان در تیم ملی فوتسال خود هستیم.

* چند مسابقه دوستانه تا آغاز جام جهانی فوتسال برگزار می‌کنید؟

– تعداد بازی‌های دوستانه هنوز تأیید نشده است. تنها نکته مشخص این است که برای یک اردوی آماده سازی در اسپانیا و انجام چند بازی در این کشور آماده می‌شویم.

* آرژانتین در جام جهانی لیتوانی با ایران، ایالات متحده و صربستان هم گروه است. نظر شما در مورد این گروه چیست؟ آیا این گروه برای آرژانتین آسان است؟

– از دیدگاه من، این یک گروه بسیار دشوار است؛ یکی از پیچیده‌ترین گروه‌ها. بنابراین ما خود را آماده می‌کنیم تا بتوانیم صعود کنیم.

* همانطور که می‌دانید ایران در جام جهانی کلمبیا به عنوان سوم رسید. آیا از تیم ایران شناخت کافی دارید؟

– ایران در جام جهانی کلمبیا تمام پیشرفتی را که در سالهای اخیر داشته بود را نشان داد و آن را ثابت کرد. ایران یکی از تیم‌های قدرتمند و یکی از گزینه‌های مطلوب و مدعی کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.

تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است/ طیبی را به خوبی می‌شناسیم

* به نظر شما چه تیم‌هایی از گروه ششم به مرحله بعد صعود می‌کنند؟

– نمی‌توانم به شما بگویم که چه اتفاقی خواهد افتاد و کدام تیم‌ها صعود می‌کنند اما بدون شک تیم‌ها به هم نزدیک خواهند بود.

* آیا آرژانتین نسبت به دوره گذشته مسابقات جام جهانی تغییرات زیادی کرده است؟ منظورم این است که چند بازیکن از جام جهانی قبلی در لیست جدید آرژانتین خواهند بود؟

– ما با ۱۸ بازیکن تمرین می‌کنیم و نمی‌توانم لیستی را تأیید کنم.

* آرژانتین سال گذشت با غلبه بر برزیل، در مسابقات آمریکای لاتین قهرمان شد. آیا اگر در جام جهانی هم مقابل برزیل بازی کنید، می‌توانید این تیم را شکست دهید؟

– هر بازی دنیای متفاوتی است. ما آماده می‌شویم تا هر تیمی را شکست بدهیم.

* به غیر از آرژانتین، چه تیم‌هایی می‌توانند جام جهانی لیتوانی را فتح کنند؟ فکر می‌کنید تیم ایران شانس قهرمانی هم دارد؟

– ایران تیم مطلوب و مدعی قهرمانی در جام جهانی است.

* آیا از بازیکنان تیم ملی ایران شناخت دارید؟ به نظر شما مهمترین ویژگی فوتسال ایران چیست؟

– من بازیکنان ایرانی زیادی را می‌شناسم. مطمئناً شناخته شده‌ترین بازیکن در کشور ما، حسین طیبی (ملی پوش ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند) است. او یک بازیکن و گلزن عالی است. ایران تیم بسیار با استعدادی از نظر فنی است و بازیکنان خلاق بسیاری دارد. من به این موارد، تاکتیکی تیمی را هم اضافه می‌کنم. آنها رقیب واقعاً کاملی هستند.

* و به عنوان سوال آخر؛ در جام جهانی فوتسال برای نخستین بار از فناوری کمک داور ویدئویی استفاده خواهد شد. آیا این فناوری می‌تواند به فوتسال کمک کند؟ آیا استفاده از این فناوری در جام جهانی سودمند است؟

– ترجیح می‌دهم که به این سئوال پاسخ ندهم.

تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است/ طیبی را به خوبی می‌شناسیم

(تصاویر برگرفته از سایت فدراسیون فوتبال آرژانتین)

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.