کد خبر : 200986
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400 - 12:43
-

داوران باتجربه فوتسال را در بروجن قلع و قمع کردند!

داوران باتجربه فوتسال را در بروجن قلع و قمع کردند!

گزارشی از برگزاری تست داوران در بروجن را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وقتی فدراسیون فوتبال اعلام کرد قصد دارد به جای برگزاری وبینار داوران فوتسال، این بار سمینار چهار روزه داوران فوتسال را در هتل بام بروجن برگزار کند، با توجه به شرایط کرونایی، داوران فوتسال خواهان تغییر تصمیم فدراسیون شدند اما فدراسیون که به نظر می‌رسد از برگزاری این سمینار ۴ روزه در استان چهارمحال و بختیاری قصد و اهداف دیگری هم داشت، روی تصمیم خود پافشاری کرد و داوران فوتسال را عصر جمعه به بروجن کشاند. حدود ۷۰ داور از سراسر کشور در این سمینار چهار روزه شرکت کردند و در کمال تعجب با وجود شرایط کرونایی در همان روز اول سمینار یعنی روز شنبه از داوران تست آمادگی بدنی گرفته شد. داورانی که به خاطر شرایط کرونایی تمرین درست و حسابی ندارند، با سختگیری مواجه شدند و از جمع ۷۰ شرکت کننده ۲۵ نفر در تست آمادگی جسمانی رد شدند.
 جدا از اینکه برخی نفرات باتجربه که در این تست قبول نشدند ادعا دارند برگزار کنندگان تست عامدانه برای آنها سخت گیری کرده‌اند تا لیگ فوتسال از داوران باتجربه خالی شود و با داوران جوانتر فصل جدید را شروع کنند، نوع برگزاری تست ها هم مورد اعتراض واقع شد. در حالی که وضعیت شهر بروجن از لحاظ کرونا قرمز است و مسئولان شهری تاکید داشتند از این سمینار ۱۰۰ نفره که با حضور ۷۰ داور فوتسال و بیش از ۳۰ مسئول و مهمان برگزار می شود، عکسی به رسانه‌ها نرسد، گویا در ارتفاع ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا عدالت در تست گیری رعایت نشد و تست ها برای تمام داوران یکسان نبود. شاهدان عینی می گویند در جریان تست ها یک دستگاه هم از کار افتاد اما به شکل عجیبی برگزار کنندگان تست ها نتیجه را برای برخی داوران جوانتر به صورت دستی محاسبه کردند و نام آنها را در لیست قبول شده ها قرار دادند و در عوض از جمع ۱۱ داور تهرانی که در این سمینار حضور داشتند، پنج داور رد شدند، آن هم در حالی که نزدیک ترین نمره ها را به مرز قبولی داشتند و با این وجود هیچ ارفاقی به آنها نشد. در جریان این تست ها ۸ نفر مصدوم شدند چراکه تست ها در شرایط استاندارد برگزار نشد و با اینکه شرکت کننده ها بارها به این نکته اشاره کردند که به خاطر شرایط کرونایی و زدن ماسک به صورت مداوم و نداشتن تمرینات منظم روزانه از شرایط آرمانی دور هستند و نیاز به تطبیق بدن خود با ارتفاع شهر بروجن دارند، برگزار کنندگان سمینار به گرفتن تست ها در همان روز اول اصرار کردند و نتیجه اصرار شان قلع و قمع شدن داوران باتجربه فوتسال بود.

در بروجن هیچکس به این سوال داوران فوتسال که چرا آنها باید در ارتفاع بیش از ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا تست آمادگی جسمانی بدهند، پاسخی نگفت اما سوال مهم تر این است که چرا عده‌ای تمایل دارند در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال که بازی هایش با عجله، قبل از اعزام تیم ملی به بازی های جام جهانی آغاز می شود، داوران باتجربه قضاوت نکنند و لیگ با سوت داوران جوان تر و تازه وارد آغاز شود؟

منبع:طرفداری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.