کد خبر : 202644
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1400 - 17:00
-

در مراسم تشییع پیکر جاسم سلطانی چه گذشت؟

در مراسم تشییع پیکر جاسم سلطانی چه گذشت؟

مراسم تشییع پیکر جاسم سلطانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زنده یاد سلطانی که چندین سال از بیماری کبد رنج می برد، دهم شهریورماه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان پیوند اعضا صدرای شیراز جان سپرد و جامعه ورزش را به سوگ نشاند.

در مراسم خاکسپاری این ورزشکار با اخلاق  که جمعه دوازدهم شهریورماه در آرامستان دارلرحمه شیراز برگزار شد، سرمربی تیم ملی فوتسال ، پیشکسوتان و بسیاری از علاقه مندان به ورزش شرکت داشتند و با زدن سنج و دمام و نوحه سرایی یاد و خاطره این ورزشکار فقید را گرامی داشتند.

 زنده یاد جاسم سلطانی سال ۱۳۶۳ در شیراز به دنیا آمد و از ۱۰ سالگی فوتسال را آغاز و به سرعت پله های ترقی را طی کرد و به تیم ملی رسید.

درخشش این بازیکن به همراه تیم صدرا در لیگ برتر موجب شد این بازیکن به تیم ملی دعوت شود و سال ها نیز برای تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات داخلی و خارجی بازی کرد.

 

پیکر بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد
 استقبال از زنده یاد سلطانی به هنگام بازگشت از مسابقات جام جهانی کوچک و کسب نایب قهرمانی 

زننده گل به برزیل

جاسم سلطانی به همراه تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های جام جهانی کوچک که در سال ۲۰۰۹ در برزیل برگزار شد، زننده اولین گل تاریخ فوتسال ایران به تیم ملی برزیل بود که در این رقابت ها، ایران نایب قهرمان شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در حاشیه تشییع پیکر زنده یاد جاسم سلطانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن گفتن تسلیت خدمت جامعه ورزش فارس،  فوتسال کشور و خانواده این مرحوم، افزود: جاسم از پدیده های فوتسال کشور و در دوران خودش از بهترین ها بود که اگر زود فوتسال را کنار نمی گذاشت می توانست تاکنون بازی کند.

سید محمد ناظم الشریعه ادامه داد: سلطانی از مدرسه فوتسال صدرا قدیمی ترین باشگاه ایران  کارش را آغاز کرد،سپس به تیم جوانان پیوست و با مسعود دانشور دیگر بازیکن شیرازی تیم ملی فوتسال پله های ترقی را به سرعت طی کردند.

وی اضافه کرد: سلطانی در سال ۸۲ به تیم ملی امید فوتسال دعوت شد بعد در  تیم بزرگسالان بازی کرد و زننده نخستین گل ایران به تیم  برزیل بود که بسیار زیبا زد و ایران نایب قهرمان جام جهانی فوتسال شد.

 

پیکر بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد
 تیم فوتسال صدرا شیراز در لیگ برتر ،سلطانی ایستاده نفر سوم چپ 

بازیکن چپ با  خصوصیات اخلاقی خوب 

سرمربی سابق تیم صدرا که دیگر نامی از این تیم نیست، افزود: جاسم خصوصیات اخلاقی خوبی داشت و یکی از بازیکنان چپ پا بود که هم برای تیم ملی و هم برای تیم صدرا گل های زیادی به ثمر رساند ضمن اینکه همیشه در دهه محرم نیز در مراسم عزاداری سالار شهیدان شرکت داشت و مردم دار بود.

ناظم الشریعه اضافه کرد: پس از واگذاری تیم فوتسال صدرا به تیم گیتی پسند اصفهان چند سالی هم در این تیم بازی کرد و سپس به تیم تبریز و پرسپولیس تهران پیوست و بعد از آن هم با فوتسال خداحافظی کرد.

 مشکل واکسیناسیون حل شود

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر مردم ایران واکسینه شوند تا دیگر شاهد از دست رفتن عزیزانمان نباشیم و از مردم هم می خواهم همچنان پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک را رعایت کنند.

سرمربی سابق تیم فوتسال پرسپولیس بهزیستی تهران نیز جمعه در حاشیه این مراسم  به خبرنگار ایرنا گفت: در سال  ۹۲  که این تیم شکل گرفت زنده یاد جاسم سلطانی در سن ۲۹ سالگی در حالی که فوتسال را کنار گذاشته بود به تیم دعوت کردم.

پیکر بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد
 سلطانی کاپیتان تیم صدرا شیراز 

 

وحید  نعمت الهی ادامه داد: سلطانی در رقابت های لیگ دسته یک به همراه تیم پرسپولیس به مانند گذشته چهره پر فروغی هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی را از  خود به نمایش گذاشت و کاپیتان تیم شد و چندین گل هم به ثمر رساند. سپس برای همیشه از دنیای فوتسال خداحافظی کرد.

زنده یاد جاسم سلطانی علاوه بر حضور در تیم ملی فوتسال در تیم صدرای شیراز، گیتی پسند اصفهان تبریز و همچنین به عنوان کاپیتان تیم فوتسال پرسپولیس تهران سابقه بازی دارد.

 

پیکر بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد
 کرونا جان جاسم سلطانی را گرفت

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.