کد خبر : 202923
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 9:40
-

مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱

مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱

تیم ملی فوتسال ایران که از سه روز دیگر مسابقاتش را در جام جهانی لیتوانی آغاز می‌کند، در مقایسه با دوره گذشته این بازی‌ها ۹ بازیکن مشترک دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران کار خود را در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی از روز سه شنبه این هفته و با دیدار مقابل صربستان آغاز می‌کند. تیم ایران روز پنجشنبه عازم لیتوانی شد و اردوی نهایی خود را در این کشور برپا کرده است.

سیدمحمد ناظم الشریعه در دوره گذشته جام جهانی در کشور کلمبیا موفق شد به عنوان سوم جهان دست یابد و افتخار بزرگی برای کشورمان رقم بزند.

این مربی امیدوار است این افتخار و عنوان را یک بار دیگر برای ایران تکرار کند و شاید مقایسه لیست بازیکنان تیم کشورمان در این دوره و دوره گذشته نشان بدهد که وی روی تجربه ملی پوشان هم حساب ویژه ای برای قرار گرفتن روی سکوی جام جهانی باز کرده است.

تیم ملی فوتسال در دوره گذشته جام جهانی با ۱۴ بازیکن عازم لیتوانی شد و این دوره به دلیل کرونا و با مجوز فیفا، تعداد بازیکنان به ۱۶ نفر (یک نفر الزاماً دروازه بان) افزایش یافت.

مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱

اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا به این شرح بود:

۱- سپهر محمدی
۲- علیرضا صمیمی
۳- احمد اسماعیل پور
۴- محمد کشاورز
۵- حمید احمدی
۶- محمدرضا سنگ سفیدی
۷- علی اصغر حسن زاده
۸- قدرت بهادری
۹- افشین کاظمی
۱۰- محمد طاهری
۱۱- مهران عالیقدر
۱۲- حسین طیبی
۱۳- فرهاد توکلی
۱۴- مهدی جاوید

اسامی ۱۶ بازیکن تیم ملی فوتسال برای جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی به این شرح است:

۱- علیرضا صمیمی
۲- سپهر محمدی
‌۳- باقر (مسعود) محمدی
‌۴- حمید احمدی
۵- محمدرضا سنگ سفیدی
۶- حسین طیبی
۷- فرهاد توکلی
۸- علیرضا رفیعی پور
۹- محمد شجری
۱۰- مسلم اولاد قباد
۱۱- علی اصغر حسن زاده
۱۲- محمد طاها نعمتیان
۱۳- مهدی جاوید
۱۴- سعید احمد عباسی
۱۵- احمد اسماعیل پور
۱۶- فرهاد فخیم

مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱

در این دو لیست نام ۹ بازیکن مشترک به چشم می خورد که ستون و شاکله اصلی تیم ملی را در جام جهانی تشکیل خواهند داد: علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، حسین طیبی، فرهاد توکلی، علی اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور.

در فهرست جام جهانی لیتوانی باقر محمدی، علیرضا رفیعی پور، محمد شجری، مسلم اولاد قباد، طاها نعمتیان، سعید احمدعباسی و فرهاد فخیم نفرات جدید هستند. در این میان، نام فرهاد فخیم شاید ویژه ترین چهره تیم ملی باشد؛ بازیکنی که در چند فصل گذشته یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم مس سونگون در لیگ برتر بوده است و ناظم الشریعه قصد دارد از تجربه و جنگندگی او در جام جهانی بهره ببرد.

فخیم شاید بتواند همان نقشی را در جام جهانی لیتوانی بازی کند که محمد کشاورز در جام جهانی کلمبیا بازی کرد. کشاورز در آن رقابت ها کاپیتان تیم ملی بود و از نظر فنی و روحی تاثیر بسزایی در موفقیت تیم ملی بخصوص در دیدار حساس مقابل برزیل داشت.

در این میان شاید مصدومیت حسین طیبی و خروجش از معادلات بازی های مرحله گروهی کمی کار تیم ملی را سخت کند. دنده طیبی در بازی تدارکاتی با بلاروس آسیب دید و به گفته ناظم الشریعه، وی به بازی های گروهی نخواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.