کد خبر : 203072
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 9:47
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

بازیکن آرژانتین: فشار عنوان قهرمانی را دوست دارم/ آمریکا راحت‌ترین حریف است/ کف خواسته ما حضور در نیمه‌نهایی است

بازیکن آرژانتین: فشار عنوان قهرمانی را دوست دارم/ آمریکا راحت‌ترین حریف است/ کف خواسته ما حضور در نیمه‌نهایی است

بازیکن تیم‌ملی فوتسال آرژانتین در خصوص آخرین وضعیت تیمش در آستانه جام‌جهانی لیتوانی گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری فوتسال ایران، دامیان استاسونه بازیکن تیم‌ملی فوتسال آرژانتین در آستانه جام‌جهانی لیتوانی گفت: در ابتدا وقتی به ستاره‌ی روی پیراهنم نگاه می‌کردم به نظر چیزی باورنکردنی می‌آمد. پس از قهرمانی در جام‌‌جهانی، هر بار که پا به زمین فوتسال می‌گذاری حس می‌کنی قهرمان جهان هستی، و دیگر بردن برایت به یک الزام تبدیل می‌شود، ولی لحظه‌ای فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توانی با این فشار به کارت ادامه دهی که این مساله می‌تواند باعث از دست دادن تمرکزت روی نکات تاکتیکی که در فوتسال بسیار تعیین کننده است می‌شود.

این بازیکن آرژانتین در آستانه سومین جام‌جهانی‌اش در مورد شرایط روحی تیمش خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم قهرمانی برایمان ارزشی ندارد، ولی وقتی به این جایگاه در فوتسال می‌رسی باید خودت را برای لحظه‌ی شروع مسابقه آماده کنی. اگر بخواهی با این میزان فشار وارد زمین شوی، قطعاً محکوم به شکست خواهی بود.

او افزود: البته من به خوبی می‌دانم که در ورزش موفقیت‌ها بسیار زودگذر هستند، ولی مهم‌ترین مساله این است که نباید در ناکامی ها و نه در پیروزی‌ها خود را محبوس کنیم. باید از هر دو درس گرفت و روبه جلو حرکت کرد.

او با تاکید بر فشاری که به دلیل وجود ستاره قهرمانی روی پیراهنش احساس می‌کند ادامه داد: من این فشار را دوست دارم. بهتر است با فشار بازی کنیم تا اینکونه بی هیچ مسئولیتی پا به میدان بگذاریم.

بازیکن آرژانتینی در مورد سایر تیم‌های مدعی افزود: برزیل، روسیه، پرتغال و اسپانیا تیم‌های مدعی هستند و یک شگفتی هم قطعاً خواهیم داشت. پدیده جام‌جهانی کلمبیا ما بودیم و در این جام شاید ونزوئلا و یک تیم آسیایی مثل ژاپن شگفتی‌ساز شوند. بی‌تردید یک جام‌جهانی سخت پیش‌رو خواهیم داشت.

استاسونه در مورد تیم‌های همگروه آرژانتین اذعان داشت: آمریکا راحت‌ترین حریف ماست، ولی این باعث نمی‌شود تا کار ما در این گروه آسان باشد. زمان زیادی است که هیچ بازی‌ای مقابل صربستان و ایران نداشته‌ایم و به دلیل پاندمی کوید، نمی‌دانیم ایران و صربستان با چه میزان آمادگی پا به میدان می‌گذارند.

او درمورد هدف اصلی تیم‌ملی آرژانتین گفت: بیان اینکه هدفمان تکرار قهرمانی است بسیار دشوار است، اگر هدفی بالا را برای خودمان مشخص کنیم، تحت هر شرایطی که بدان دست نیابیم در رویایت نافرجام مانده‌ای، ترجیح می‌دهم در این مورد منطقی باشم. نتیجتاً اگر در مرحله یک هشتم یا نیمه نهایی حذف شویم به هدفمان دست نیافته‌ایم. ما یک هدف حداقلی برای خود تعیین کرده‌ایم که حضور در جمع چهار تیم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.