کد خبر : 203379
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 12:07
-

اختصاصی Fut5al ؛

آشنایی با شهر میزبان ایران در دور گروهی/ جدال‌های حساس مردان آریایی در رم شرق + عکس‌ها

آشنایی با شهر میزبان ایران در دور گروهی/ جدال‌های حساس مردان آریایی در رم شرق + عکس‌ها

تیم‌ملی فوتسال ایران در شهری با پیشینه جذاب به مصاف حریفان دور گروهی خود خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری فوتسال ایران، طبق برنامه‌ریزی فیفا، تمامی دیدارهای گروه F از مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی، در شهر ویلنیوس پایتخت این کشور، برگزار می شود. سالن «ویلنیوس آرنا» محل برگزاری دیدارهای ایران با سه تیم آرژانتین، ایالات متحده و صربستان است.

ویلنیوس بزرگترین شهر لیتوانی با ۵۷۰ هزار نفر؛ نه تنها پرجمعیت ترین شهر این کشور بلکه بزرگترین کلان شهر در منطقه بالتیک است.

قدمت  مرکز تاریخی ویلنیوس به تپه های یخچالی بر می گردد که در دوره نوسنگی بارها به اشغال بیگانگان در آمده بود. برخلاف قدمت زیاد آن ویلنیوس سکونتگاهی بود که اخیراً و در قرن سیزدهم شهر شد در همان دورانی که مردم بالتیک علیه مهاجمان آلمانی می جنگیدند. زمانی که اولین پرونده مکتوب ویلنیا در سال ۱۳۲۳ میلادی ایجاد شد، پایتخت قلمرو  دوک‌نشین لیتوانی بود. در قرن پانزدهم، قلمرو دوک‌نشین بزرگ لیتوانی با پایتختش ویلنیوس به بزرگترین کشور اروپا تبدیل شد و از دریای بالتیک در شمال تا دریای سیاه در جنوب امتداد داشت.

«گلگتا (پرستشگاه) ویلنیوس» یکی از مکان‌های مذهبی مسیحیت مربوط به قرن هفدهم میلادی

بناهای تاریخی شهر به سبک‌های گوتیک، رنسانس، باروک و کلاسیک است که ظاهر متمایزی به این شهر داده است. شهر قدیمی ویلنیوس یکی از بزرگترین شهرهای اروپای شرقی است و در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد. این شهر به تعداد زیاد کلیسا مشهور است و با بیش از ۵۰ کلیسا ، از آن به لقب «رم شرق» نیز یاد می کنند. بیش از ۷۰ درصد مردم این شهر مسیحی هستند.

 

کلیسای سنت کاسیمیر واقع در شهر ویلنیوس یکی از بناهای زیبای شهر

بازسازی های پی در پی ویلنیوس در پی بلایای مختلف، «رم شرق» را به محل تشکیل شده از ساختمان‌های شاخص، از جمله کلیسای جامع، تالار شهر، زرادخانه و کاخ‌های مختلف تبدیل کرده است. بسیاری از ساختمان‌های بازسازی شده در این شهر به سبک‌های قدیمی ترمیم شده‌اند.

این شهر از نظر ورزشی نیز از شهرهای برجسته کشور لیتوانی می باشد و تیم بسکتبال «رایتوس ویلنیوس» موفق ترین باشگاه بسکتبال کشور است که در یورولیگ هم حضور دارد. تیم فوتبال ژالگیریس هم از تیم های قدیمی کشور لیتوانی است.

هتل کمپینسکی شهر ویلنیوس

سالن سرپوشیده زیمنس آرنا یکی از بزگترین سالن های ورزشی شهر ویلنیوس است که  در قسمت جنوبی شهر واقع شده است و با ظرفیت ۱۱ هزار نفر میزبان بازی های بسکتبال، و همچنین کنسرت‌های مختلف است.

سالن سرپوشیده زیمنس آره‌نا

برندگان مدل المپیک از جمله لینا کاچیوشیته و روبرتاس ژولپا دو شناگری که طلا المپیک را در کارنامه دارند اهل این شهر هستند. ماراتن ویلنیوس رویدادی است که هر ساله در این شهر برگزار می شود و میزبانی جام جهانی فوتبال نیز از جمله رویدادهای مهمی است که در این شهر برگزار می شود.

بازی‌های گروه ایران در سالن «ویلنیوس آرنا» برگزار می شود که اولین سالن چند منظوره با استاندارد بین المللی در لیتوانی است که در سال ۲۰۰۴ و ظرف ۱۲ ماه ساخته شده است. ظرفیت این سالن ۱۰ هزار نفر است و میزبان بسیاری از رویدادهای مهم سرگرمی، ورزشی، هنری و تجاری است. همچنین این سالن خانه تیم بسکتبال رایتاس محسوب می شود.

فردا سه شنبه ۲۳ شهریور ماه اولین بازی تیم ملی ایران مقابل صربستان در ویلنیوس آره‌نا برگزار می‌شود و روزهای ۲۶ و ۲۹ شهریور در همین سالن به ترتیب به مصاف تیم‌های امریکا و آرژانتین می رود. این سالن میزبان چهار بازی از دور یک شانزدهم و دو بازی از دور یک چهارم نهایی نیز می‌باشد.

 

مترجم: دکتر علی پشابادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.