کد خبر : 203443
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 19:48
-

واکنش‌های متفاوت لیتوانیایی‌ها به شکست دقایق آخر

واکنش‌های متفاوت لیتوانیایی‌ها به شکست دقایق آخر

اعضای تیم‌ملی لیتوانی نسبت به شکست در واپسین دقایق مقابل ونزوئلا واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پس از شکست روز اول میزبان جام‌جهانی، کاپیتان تیم لیتوانی، جاستیناس زاگورسکاس، اولین گلزن تاریخ فوتسال این کشور در جام جهانی است گفت: عملکردمان عالی بود، تنها یک لحظه غفلت به قیمت از دست رفتن تلاش ۴۰ دقیقه‌مان تمام شد.

این بازیکن با اذعان این نکته که بازی اول همیشه در خاطرشان خواهد ماند افزود: مدت زیادی در انتظار این مسابقه بودیم. هر بازیکنی، چه فوتبال و چه فوتسال رؤیای بازی در جام جهانی را دارد. این آرزو دیروز به واقعیت پیوست، گرچه می‌توانست با پیروزی‌ لذت بخش همراه شود.

زاگورسکاس پاسخ سؤال مربوط به نکات مثبت اولین مسابقه، گفت: از مدت‌ها هیچ تیمی ما را در شمار رقیبانش به‌حساب نمی‌آورد و ذهنیت غالب این بود که لیتوانی حریفی آسان است ولی ما نشان دادیم که می‌توانیم رقابت کنیم. تنها یک اشتباه بیشتر از ونزوئلا مرتکب شدیم و همین باعث شکستمان شد.
اما سرمربی تیم ملی لیتوانی، اِوگنی ریوکین، خاطرنشان کرد که عدم داشتن تجربه کافی در چنین میدان بزرگی سبب شکست تیمش شده است. او ادامه داد: بازیکنان ما در تیم‌های نیمه‌حرفه‌ای شاغل هستند و در طول فصل با رقبای قدری رقابت نمی‌کنند ولی درهرحال این بچه‌ها، پیشرفت زیادی داشته‌اند. به نظر من، هنوز توانایی بیشتری برای نمایش دارند.
درهرحال لیتوانی یکی از جوان‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات می‌باشد به‌طوری‌که آلبرت وُسکونویچ ۲۳ ساله یکی از برترین چهره‌های میدان بود. این جوان لیتوانیایی پس پایان بازی در حالی که اشک از چشمانش جاری شد یکی از احساسی‌ترین صحنه‌های جام جهانی را رقم زد.
وسکونیچ گفت: به‌شدت ناراحت بودم. کاپیتان تیم به سراغم آمد و وقتی مرا در چنان حالتی دید در آغوشم گرفت. ما تمام توان را در زمین گذاشتیم و بازی بسیار زیبایی را نمایش دادیم ولی این کافی نبود، بسیار مغموم هستیم.
در این شرایط ریاست فدراسیون فوتبال لیتوانی، توماس دانیلویسیوس نیز پس از بازی اول تیمش احساسش را این‌گونه بیان کرد: حس شادی و رها شدن را توأمان داشتم. در طول چند سال مشغول برنامه‌ریزی مسابقات و سازمان‌دهی تیم بودیم، در این مسیر شک‌های بسیاری وجود داشت، مجبور به تعویق یک‌ساله تورنمنت شدیم، اتفاقات زیادی دست‌ به‌ دست هم داد ولی نهایتاً با شروع جام‌جهانی بار مسئولیتی گران را از دوشمان زمین می‌گذاریم.

به‌علاوه، دبیرکل فیفا، فاتما سامورا که در اولین بازی این تورنمنت حضور یافته بود افزود: توجه و حمایت فیفا را برای برگزاری مسابقات ارج می‌نهیم. این نکته را نباید فراموش کرد که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در قالب ۲۰۰ کشور مختلف جام‌جهانی فوتسال را پیگیری می‌کنند. این مطلب می‌تواند کمک فرصتی برجسته را برای کشور لیتوانی فراهم کند تا بسیاری از مردم در مورد این کشور اطلاعات کسب کنند.

مترجم: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.