کد خبر : 203407
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 14:16
-

فیفا نوشت:

۱۹ بازیکنی که در هر دو جام‌جهانی فوتسال و فوتبال بازی کردند

۱۹ بازیکنی که در هر دو جام‌جهانی فوتسال و فوتبال بازی کردند

۱۹ بازیکن در تاریخ فوتبال وجود دارند که در هر دو جام‌جهانی فوتسال و فوتبال بازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شاید همزمان بازی کردن فوتبال و فوتسال در سطح حرفه‌ای یادآور وحید شمسایی و یا حتی علی کریمی باشد، که اگرچه شمسایی آقای گل فوتسال ایران حضوری نه چندان موفق در فوتبال داشت اما در فوتسال یک پدیده تکرار نشدنی شد ولیکن هیچگاه جام‌جهانی فوتبال را تجربه نکرد.

اما جالب اینکه ۱۹ بازیکن هستند که هم در جام‌جهانی فوتسال و هم در جام‌جهانی فوتبال حضور داشته‌اند که برخی از شاخص‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

برجسته‌ترین آن‌ها برایان لادروپ، ستاره دانمارکی است که در جام‌جهانی فوتسال هلند ۱۹۸۹ و جام جهانی فوتبال فرانسه ۱۹۹۸ برای دانمارک درخشید. او در هردو این تورنمت های موفق به گلزنی شد.

 چهره شاخص بعدی لخضر بلومی الجزایری است که در همان جام‌جهانی فوتسال (۱۹۸۹ هلند) درخشید در حالی چند سال قبل‌تر در اولین بازی خود در جام‌جهانی۱۹۸۲ در پیروزی خاطره‌انگیز الجزایر برابرآلمان غربی زننده یکی از دو گل الجزایر بود و این برد ۲-۱ برای الجزایری‌ها خیلی الهام‌بخش بود. بلومی ۱۰۰بازی ملی برای تیم‌ملی فوتبال الجزایر انجام داده است در فوتسال نیز لباس تیم ملی این کشور را به تن کرده است.

تالار مشاهیر فوتبال ایالات متحده در بردارنده نفراتی است برخی چهره‌های آن، از جمله جف آگوس، بروس مورای، تاب راموس و پیتر ورمس؛ در هردو جام جهانی فوتسال و فوتبال حضور داشته‌اند.

ویلی اوکپارا، که در سال۱۹۹۲ به عنوان بازیکن به جام‌جهانی فوتسال در هنگ کنگ رفت و در سال۱۹۹۸ به عنوان دروازه‌بان به جام‌جهانی فوتبال در فرانسه رفت. البته علیرغم درخشش و صعود نیجریه از دوره گروه جام‌جهانی۹۸، اوکپارا دروازه‌بان دوم تیم نیجریه بود و به او بازی نرسید.

رولاندو فونسکا ملقب به ال پرینسیپیتو، مهاجم برجسته کاستاریکایی و بهترین گلزن تاریخ این کشور در فوتبال، در جام‌جهانی ۲۰۰۲ ژاپن-کره بازی کرد و در جام‌جهانی فوتسال ۲۰۰۰ گواتمالا نیز حضور داشت.

مترجم: دکتر علی پشابادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.