کد خبر : 203673
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 14:46
-

شمسایی: چهار تیم پایانی جام جهانی از دل شش تیم رده‌بندی بیرون می‌آیند /حرف از فینال جام جهانی روحیه بالای تیم را نشان می دهد / با دومی مسیر ایران هموار می شود

شمسایی: چهار تیم پایانی جام جهانی از دل شش تیم رده‌بندی بیرون می‌آیند /حرف از فینال جام جهانی روحیه بالای تیم را نشان می دهد /  با دومی مسیر ایران هموار می شود

ستاره پیشین فوتسال ایران معتقد است تیم ملی کشورمان با درخشش خود، برای افکار عمومی ذهنیتی ایجاد کرده که می‌تواند مقابل همه تیم‌ها پیروز شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ستاره پیشین فوتسال ایران معتقد است تیم ملی کشورمان با درخشش خود، برای افکار عمومی ذهنیتی ایجاد کرده که می‌تواند مقابل همه تیم‌ها پیروز شود.

وحید شمسایی درباره وضعیت تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: جام جهانی میعادگاهی دشوار است و برای تیم‌های بزرگی چون برزیل، آرژانتین و ایران استرس ایجاد می‌کند. به نظرم اگر اتفاق خاصی نیفتد، چهار تیم پایانی جام جهانی از دل شش تیم نخست رده‌بندی جهانی بیرون می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه عمده نفرات فعلی ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ سابقه حضور در دوره گذشته را نیز دارند، بیان کرد: ۲۰ نفر از مربیان و بازیکنان فعلی ایران سابقه سومی جام را دارند و به پختگی کامل رسیده‌اند. اگر اتفاق خاصی نیفتد و اشتباهات خود را کم کنیم، می‌توانیم تیم ملی را روی سکو ببینیم. قطعاً اگر دیدار مقابل روسیه در جام جهانی ۲۰۱۶ یک دقیقه بیشتر طول می‌کشید، ایران به فینال می‌رسید. نسل طلایی فوتسال ایران در تیم ملی هستند و شاید سه سال دیگر کنار هم نباشند. همانطور که کشاورز، طاهری، کاظمی و عالیقدر در کلمبیا در تیم ملی بودند و حالا نیستند.

ستاره پیشین تیم ملی فوتسال در مورد غیبت حسین طیبی در دور گروهی مسابقات تصریح کرد: باید دور گروهی را از ذهن خود خارج کنیم. دو تیم به صورت مستقیم به یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و چهار تیم برتر رده سومی هم به دور بعد می‌رسند. ایران مدعی قهرمانی است و باید دور اول را به چشم دیدارهای تدارکاتی ببیند. از لحاظ رده‌بندی دیدار با آرژانتین، صربستان و آمریکا به ترتیب دیدارهای دوستانه قوی، متوسط و ضعیفی هستند که ذهنیت تیم ملی را برای یک چهارم نهایی به بعد آماده می‌کنند. طیبی مهره‌ای کلیدی است، اما باید او را در مراحل سخت‌تر ببینیم.

 

شمسایی در این باره که تیم ملی با کسب رتبه دوم گروه F به مصاف گواتمالا، ازبکستان یا مصر خواهد رفت، در مورد استراتژی احتمالی کادر فنی تیم ملی برای دوم شدن عنوان کرد: استراتژی هر تیمی را مسئول فنی مشخص می‌کند. شاید ناظم‌الشریعه به دنبال رتبه دوم باشد تا مسیر ایران هموار شود. بسیاری از مربیان بزرگ می‌گویند اگر تیم به دنبال قهرمانی است، باید همه را ببرد. با این حال احساس با منطق متفاوت است و باید ایده سرمربی تیم ملی را بدانیم. گواتمالا و ازبکستان که همیشه از ما باخته‌اند و مصر را هم در دو دیدار و سپس تورنمنت تایلند شکست دادیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در مرحله یک چهارم نهایی چه قرعه‌ای داریم، به تسنیم گفت: اگر به‌عنوان صدرنشین صعود کنیم، به احتمال فراوان در یک چهارم نهایی باید با برزیل یا اسپانیا بازی کنیم و اگر به رتبه دوم برسیم، قزاقستان یا پرتغال حریف ما خواهند بود. البته همه اینها روی کاغذ است و سرمربی تیم بهتر می‌تواند انتخاب کند. شانس خوب ما این است که در روز پایانی دور گروهی و پس از همه تیم‌ها با آرژانتین بازی داریم و می‌توانیم خودمان حریف‌مان را انتخاب کنیم.

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتسال ایران و آسیا با اشاره به افزایش انتظارات از این تیم خاطرنشان کرد: وقتی فوتسال ایران می‌تواند برزیل و پرتغال را شکست بدهد و مقابل روسیه هم به سختی می‌بازد، توقعی برای ما ایجاد کرده است که می‌تواند همه را شکست بدهد. خوشحال می‌شوم می‌بینم بازیکنان و سرمربی تیم ملی از صعود به فینال صحبت می‌کنند و این موضوع، روحیه بالای آنها را نشان می‌دهد. با این حال کار سختی پیش رو داریم.

معاون کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا به لیتوانی سفر خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: ما فیلمبرداری برنامه «ستاره ساز» را داریم و درگیر قراردادم با این برنامه هستم. من عشق سفر نیستم و در لیتوانی هم کاری از دستم برنمی‌آید. پای تلویزیون می‌نشینم و از ایران به تیم ملی روحیه می‌دهم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.