کد خبر : 203492
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 8:59
-

گزارش روز دوم از زبان سایت فیفا؛ روزی تاریخی برای مراکش و یک فرائو جادویی

گزارش روز دوم از زبان سایت فیفا؛ روزی تاریخی برای مراکش و یک فرائو جادویی

سایت فیفا در گزارشی به مرور بازی‌های روز دوم جام‌جهانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، روز دوم رقابت‌های دور گروهی جام‌جهانی با نتایج جالب توجهی همراه بود که سایت فیفا از نگاه خود به بررسی آنها پرداخته است. در این گزارش آمده است:

*یک تیر و دونشان

هشام دعوییک، سرمربی تیم‌ملی مراکش پیش از شروع بازی‌های جام‌جهانی این‌گونه اهداف تیمش را مشخص کرد و گفت: بهبود عملکردمان نسبت به سال‌های۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ کسب امتیازات بیشتر، فاصله‌گرفتن از رکورد شش مسابقه و شش شکست و تلاش برای صعود به مرحله‌ی بعد بوده است.

در اولین مسابقه تیم آفریقایی مقابل جزایر سلیمان، شیرهای اطلس گام اول را محکم برداشتند و با نمایشی خارق‌العاده، حمله‌ای بی‌وقفه و دفاعی پولادین، با نتیجه‌ی شش بر صفر توسط شش گل زن مختلف در هفتمین بازی تاریخ ادوار جام جهانی‌شان به هدف دومشان نیز دست یافتند. تنها چالش باقی‌مانده پیروزی در بازی‌های پیشرو مقابل تایلند و پرتغال است.

 

*عطش پیروزی

طرفداران جمهوری چک که به کلیپدا سفرکرده بودند تا از نزدیک نظاره‌گر بازی و حامی تیمشان باشند. شعار «یالا یالا ما گل میخوام» از ابتدا تا انتهای بازی تنها کلماتی بود که از زبان‌شان شنیده می‌شد. در پایان نیمه‌ی اول نتیجه چهار بر صفر به سود چک بود. به ‌علاوه، آمار دقت شوت به دروازه‌شان ۵۰درصد بود. برترین بازیکن چک میچال سیدر لقب گرفت که با به ثمر رساندن سه گل از پنج گل‌بازی پا طلایی تیم اروپایی شد.

 

*فرائو به تنهای برای یک تیم کافی‌است

دو دقیقه و سی ثانیه برای فرائو کافی بود تا پا به میدان بگذارد و کار را برای برزیل تمام کند. در یک حرکت یک–دو، پاس گلی را برای کاپیتان تیمش، رودرویگو ساخت و دو دقیقه بعد پای خودش نیز به گل‌زنی باز شد سپس دو گل دیگر برای هت‌تریک! حرکات فوق سریع او با توپ هیچ شانسی را به دفاعی که او را یارگیری کرده باقی نمی‌گذارد حتی در شرایطی که زاویه‌ای برای چرخش نداشته باشد. در نیمه‌ی دوم نشان داد تا حضور ۲۰ ثانیه‌ایش کافیست تا دروازه حریف را فروبریزد.

کاپیتان تیم‌ملی برزیل، رودریگو پس از پایان بازی گفت: تیم‌ملی برزیل به دشواری‌های پیش رویش آگاه است. می‌دانیم که بیش از هر زمان دیگری باید در قالب تیمی بازی کنیم. اولویت اول تک‌تک ما باید موفقیت و کار گروهی باشد.

 

*دروازه‌بان تایلندی کار برای پرتغال دشوار کرد

درخشش برای ریکاردینیو، دیگر اعجوبه‌ی حاضر در جام کمی دشوارتر بود در شبی که دروازه‌بان آسیایی، کاتاووت هانکامپا ستاره‌ی میدان شده بود. سنگربان تایلندی با سیوهای خارق‌العاده‌اش جدالی برابر را برای تیمش مقابل پرتغال نام‌آشنا رقم زد. در این بازی جیراوات سورنویچیان تایی پایش به گل‌زنی باز شد پیش از آنکه برونو کوهلیو پرتغالی انتقام آن گل را درست در واپسین دقایق نیمه اول بگیرد. قابلیت‌های فردی اِریک نتیجه را به نفع تیم اروپایی رقم زد. پرتغال تیمی است که دیگر موتورش روشن شده و قصد توقف ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.