کد خبر : 204053
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 21:55
-

آشنایی با آمریکا حریف دوم تیم فوتسال ایران در جام جهانی فوتسال

آشنایی با آمریکا حریف دوم تیم فوتسال ایران در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال آمریکا حریف دوم ایران در جام جهانی ۲۰۲۱، پس از دو دوره غیبت در این رقابت ها در لیتوانی حاضر است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم های فوتسال ایران و آمریکا از ساعت ۱۹/۳۰ جمعه ۲۶ شهریور دومین بازی خود در جام جهانی فوتسال را برگزار می کنند.

 تیم آمریکا یکی از نمایندگان قاره کونکاکاف در جام جهانی ۲۰۲۱ و تیمی که از سید چهارم در گروه ششم قرار گفته یکی از ضعیف ترین تیم های جام جهانی لیتوانی است.این تیم با میانگین سنی  ۲۹.۱۱ سال با نایب قهرمانی در جام ملت‌های کونکاکاف به جام‌جهانی صعود کرد. آمریکا در بازی فینال ۳ بر ۲ به کاستاریکا باخت و دوم شد. این ششمین حضور آمریکا در جام جهانی است. آخرین حضور این تیم در سال  ۲۰۰۸ برزیل بود و یک سومی (۱۹۸۹) و یک دومی (۱۹۹۲) جام جهانی در سابقه این تیم است یعنی زمانی که هنوز فوتسال به شکل کنونی حرفه ای نشده بود و بازیکنان فوتبالی نیز در تیم های فوتسال حضور داشتند.

از سال ۲۰۰۸ به بعد فوتسال در آمریکا افت شدید کرد. کل بازیکنان این تیم با استعدادیابی در یک پروسه ۳ ساله از سطح کشور آمریکا انتخاب شدند و تعدادی از آنها بدون تیم هستند.همه ۱۶ بازیکن این تیم برای اولین بار در جام جهانی حضور دارند و توماس پوندکا (۱۹ ساله) ، روبرت دامرون ( ۱۹ساله) و دیوید اورتیز (۲۰ساله) جوان ترین بازیکن این تیم هستند.

ایران تاکنون با آمریکا دو بار بازی کرده است که در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۱۹۹۲ با نتیجه ۴ بر ۲ به این تیم باختیم و در گرندپریکس ۲۰۱۱ نیز ۸ بر صفر این تیم را شکست دادیم.

آمریکا کلا دو بازی دوستانه پیش از جام جهانی لیتوانی داشته که هر دو مقابل اسلواکی  بوده که یک باخت ۳ بر ۲ و یک باخت ۳ بر صفر در این دو بازی رقم خورده است. دوسین جاکیچا سرمربی این تیم اهل صربستان است و به گفته وی برخی بازیکنان آمریکا نجار، پیک موتوری،کارگر و معامله گر ملک هستند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.