کد خبر : 204072
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 17:25
-

جوراندیرو در گفتگو با Fut5al :

تیم‌ملی قابلیت بیشتری از تیم ۲۰۱۶ دارد/ مطمئنم ایران به نیمه‌نهایی می‌رسد/ تفکر فدراسیون آن سال باعث این تیم است

تیم‌ملی قابلیت بیشتری از تیم ۲۰۱۶ دارد/ مطمئنم ایران به نیمه‌نهایی می‌رسد/ تفکر فدراسیون آن سال باعث این تیم است

سرمربی سابق تیم‌ملی امید گفت: تیم‌ملی کنونی ایران قابلیت بیشتری از تیم جام‌جهانی ۲۰۱۶ دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جوراندیرو دوترا آزردو سرمربی برزیلی سابق تیم‌ملی فوتسال امید ایران که بنیانگذار نسل طلایی تیم‌ملی کنونی فوتسال ایران به شمار می‌رود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار Fut5al گفت: ابتدا می‌خواهم احساس خوشحالیم به دلیل امکان فرصتی دیگر برای صحبت با ایرانی‌ها در رابطه با فوتسال، عشقی مشترک که ما را به هم پیوند می‌دهد بیان کنم.

او دررابطه‌ با اولین بازی ایران در جام‌جهانی لیتوانی تصریح کرد: تیمی بسیار منسجم مشاهده ‌کردم، با برنامه‌‌ای مناسب که از طرف کادر فنی اتخاذ شده بود که به واسطه آن مالکیت توپ را از صربستان گرفته و نشان داد که به‌ محض در اختیار داشتن توپ می‌داند که چه کاری باید انجام دهد.

جوراندیرو تصریح کرد: تیمی با قابلیت عالی گل‌زنی، ضدحمله و قدرت فوق العاده کنترل توپ و همچنین تاکتیک‌های خوب برای ضربات شروع مجدد را در لیتوانی از ایران دیدم.

او با اشاره به اینکه قالب اصلی این تیم از شاگردان قدیمی او محسوب می‌شوند، گفت: همان‍طور که به‌خوبی اکثر بازیکنان را می‌شناسم، در آن پروسه آن‌هایی که با من کارکرده‌اند، یکی از هدف‌های اصلی جستجوی بازیکنان جوان با پتانسیل درخشش در آینده و کسب بیشترین تجربه جهانی بود. امروز این نکته اثبات شد که تفکر فدراسیون برای هدف‌گذاری در آن دوران بسیار درست و بجا بود و تلاش خوبی انجام شد. بنابراین به‌خوبی از پتانسیل این تیم آگاهم.

سرمربی برزیلی سابق تیم‌ملی امید با ابراز امیدواری نسبت به صعود ایران تا نیمه‌نهایی متذکر شد: به عقیده من این تیم قابلیت بیشتری نسبت به ۲۰۱۶ دارد و ایمان دارم که دوباره می‌تواند حداقل به جمع چهار تیم راه پیدا کند.

او افزود: واضح است که در جام‌جهانی بازی‌ها از مرحله دوم به‌صورت حذفی خواهند بود که این شرایط نیازمند تلاش، تعهد و قدرت ذهنی بسیار بالاتری نسبت به دور مقدماتی می‌باشد.

جوراندیرو به تمجید از ناظم‌الشریعه پرداخت و گفت: قطعاً بازی اول بسیار دشوار است چراکه فشار و استرس زیادی روی همه وجود دارد که در ابتدای کار کاملاً به‌وضوح دیده می‌شد. برخی از بازیکنان جوان‌تر نیازمند زمان بیشتری برای نمایش توانمندی بازی‌شان در زمین بودند ولی این مطلب کاملاً طبیعی است. کادر فنی تیم هم تجربه بالایی دارد و نشان داده که کار فوق‌العاده‌ای با تیم انجام داده است. هدایت تیم توسط محمد ناظم‌الشریعه بسیار خوب بود.

او چند توصیه هم به تیم‌ملی کرد و گفت: از طرف دیگر تنها نکته قابل اصلاح در بازی اول، بحث کنترل ذهنی، فارغ از هر اشتباهی است که داوران می‌توانند مرتکب شوند. تیم و نیمکت نباید تمرکزشان را از بازی به سمت اتفاقات گذشته ببرند و نباید به هم بریزند. این مساله در جام‌جهانی دوباره اتفاق می‌افتد، داوران قطعاً اشتباهاتی خواهند داشت.

این مربی برزیلی ادامه داد: برای نتیجه‌گیری، به نظرم بازی اول عالی بود. پیروزی آرامش‌بخش است و برای بازیکنان این امکان را فراهم می‌کند تا با آرامش خاطر و رهایی بیشتری در بازی دوم پا به میدان بگذارند آنجاست که قطعاً فوتسال بهتری به نمایش خواهند گذاشت. روند مرسوم پیشرفت تدریجی بازی به بازی در جام‌جهانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.