کد خبر : 204021
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 12:53
-

شمس:آمریکا بیش از ۱۰ گل از ایران می‌خورد/ مدعی قهرمانی جام جهانی فوتسال هستیم

شمس:آمریکا بیش از ۱۰ گل از ایران می‌خورد/ مدعی قهرمانی جام جهانی فوتسال هستیم

مربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: در دیدار با آمریکا به پیروزی با اختلاف ۱۰ گل دست خواهیم یافت و بخت قهرمانی را در جام جهانی داریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران با شکست صربستان، گام اول را در رقابت‌های جام جهانی لیتوانی با کسب حداکثر امتیاز برداشت و در دومین دیدار ساعت ۱۹:۳۰ جمعه ۲۶ شهریور به مصاف آمریکا خواهد رفت. آخرین بازی ملی‌پوشان فوتسال ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه ۲۹ شهریور با آرژانتین خواهد بود. در همین رابطه با حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه خواهید خواند.

احمدی تنبیه شود

 چه دیدگاهی درباره برتری ایران را در مصاف با صربستان دارید؟

شمس: نمایشی که تیم ملی در نخستین بازی خود ارائه کرد، قابل قبول نبود. با وجود اینکه برنده شدیم ولی متأسفانه خیلی بد بازی کردیم. همه چیز به خیر گذشت و سه امتیاز را به دست آوردیم تا صعودمان به مرحله بعدی صددرصد شود ولی مشکلات زیادی داریم و انتظار می‌رود در بازی‌های بعدی شکل تیم بهتر شود. حمید احمدی به خاطر حرکت زشت و کودکانه‌اش باید تنبیه شود تا دیگر چنین اشتباهاتی را مرتکب نشود. او بازیکن آینده‌داری است و استرس باعث چنین اشتباهی شد ولی به‌عنوان یک بازیکن عقب‌گیر نباید اشتباهی کند که به تیم آسیب برساند. اگر بعد از این چنین اشتباهی را تکرار نکند بدون شک به درد تیم می‌خورد ولی لازم است سرمربی با او برخورد لازم را داشته باشد چون اخراج وی باعث شد سرنخ کلاف از دست سرمربی و دیگر اعضای تیم در برود و به دردسر افتادیم.

 محمد شجری با وجود بازی خوبی که انجام داد در زدن ضربات آخر کم‌دقت بود. چگونه عمل شود تا تیم ملی متضرر نشود؟

شمس: شجری را یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است. البته تمامی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی فوتسال نفرات ارزنده‌ای هستند ولی شجری باید قدر خود را بیشتر بداند. وی توانایی‌های بسیار زیادی دارد و به خوبی می‌تواند بازیکنان را از پیش روی خود بردارد ولی باید در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشد. صربستان یکی از تیم‌های خوب اروپاست و اگر غفلت می‌کردیم نمی‌توانستیم برنده از زمین بیرون بیاییم. آن‌وقت شجری که فرصت‌های خوبی را از دست داد، حسرت می‌خورد. اگر او و دیگر بازیکنان به هماهنگی بیشتری دست یابند، در بازی‌های بعدی بسیار بهتر عمل خواهیم کرد.

 

آمریکا شکست سنگینی از ایران می‌خورد

چه دیدگاهی در مورد دیدار با آمریکا دارید؟

شمس: دیدار با آمریکا بازی مهم برای تیم ملی است هر چند حریف آسان‌تری از صربستان خواهد بود. پس از پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی والیبال در برابر آمریکا، بازیکنان حریف برای ما دست زدند. بنابراین باید بدانیم در فوتسال نیز قرار است یک مسابقه میان دو کشور برگزار شود و دلیلی ندارد این مسابقه رنگ سیاسی به خود بگیرد. آمریکا بدون شک شکست سنگینی را مقابل ایران متحمل می‌شود اما اگر بازیکن یا بازیکنانی از تیم مصدوم شوند، در ادامه مسابقات کار سخت‌تری خواهیم داشت.

نمایش ضعیف تیم ملی آمریکا مقابل آرژانتین بر خلاف ادعای سرمربی این تیم بود و شکست سنگینی به این تیم وارد شد. در دیدار با ایران چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟

شمس: سرمربی تیم ملی آمریکا پیش از شروع رقابت‌ها گفته بود شوق و اشتیاق زیادی دارد تا بتواند با تیمش بازی‌های بسیار خوبی را انجام دهد اما در مصاف با آرژانتین ۱۱ بار تور دروازه تیمش لرزید. بدون شک مقابل ایران نیز شکست سختی را می‌خورد و بیش از ۱۰ بار دروازه‌اش باز می‌شود تا میزان علاقه‌مندی سرمربی آمریکا برای تیمی که به ادعای وی شگفتی‌ساز مسابقات می‌شد، به حقایق فوتسال بیشتر شود. آرژانتین اگر می‌خواست می‌توانست هر دقیقه یک گل به آمریکا بزند. ما هم چنین توانایی را داریم ولی باید به شکلی بازی کنیم که بازیکنان برای ادامه مسابقات خسته و آسیب دیده نشوند.

 

ایران بخت قهرمانی دارد

 بخت کدام تیم‌ها را برای کسب قهرمانی جام جهانی بیشتر می‌بینید؟

شمس: آرژانتین را تیم بسیار خوبی دیدم. تمامی نفرات این تیم در شرایط بسیار خوبی هستند و ۱۲ بازیکن عین هم دارد. برزیل زمانی که فرائو بیرون می‌آید، کمی کیفیتش افت می‌کند. بدون شک اسپانیا از تیم‌های آماده رقابت‌ها خواهد بود و در بازی اول هم با وجود اینکه عیار همیشگی را ارائه نکرد به راحتی مقابل تیم خوب پاراگوئه برنده شد، با این حساب این تیم را نباید از جمع مدعیان خارج کرد. روسیه نیز تیم با کیفیتی است و می‌تواند فاتح جام شود. البته که ایران هم به شرط حفظ تمرکز بالا و فداکاری بازیکنان بخت قهرمانی دارد.

 نظرتان در مورد کیفیت فنی تیم ملی فوتسال ایران چیست؟

شمس: ایران در تمامی نقاط زمین بازیکنان خوبی دارد. درون دروازه علیرضا صمیمی و ذخیره‌های او سپهر محمدی و باقر محمدی از بازیکنان بسیار خوب ما هستند. دیگر نفرات از جمله علی‌اصغر حسن‌زاده، احمد اسماعیل‌پور و مهدی جاوید هم در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. البته که نباید فرهاد فخیم، مسلم اولادقباد، محمدرضا سنگ سفیدی، حسین طیبی، فرهاد توکلی و محمد شجری را فراموش کنیم و اگر نامی از قلم می‌افتد، دلیلی بر اینکه بازیکنی ضعیف‌تر از بقیه است، نیست ولی همان‌طور که گفتم باید به کیفیت بالاتری برسیم و معتقدم در دیدار با تیم آمریکا سطح هماهنگی بازیکنان بالاتر می‌رود و آن‌وقت در دیدار با آرژانتین می‌توانیم انتخاب کنیم که تیم سرگروه شویم یا اینکه به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یابیم. مسیر صعود به مراحل پایانی مسابقات اهمیت زیادی دارد و کادر فنی باید درباره آینده تیم تصمیم‌گیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.