کد خبر : 204267
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 15:18
-

/یادداشت/

انگار هر روز نقش مربی کم‌رنگ‌تر می‌شود

انگار هر روز نقش مربی کم‌رنگ‌تر می‌شود

مربی کهنه‌کار اسپانیایی به تحلیلی متفاوت از اولین دور جام‌جهانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، میکی مربی کهنه‌کار اسپانیایی در یادداشتی از بازی‌های اولین دور جام‌جهانی انتقاد کرد. در این یادداشت اختصاصی Fut5al آمده است:

تقریباً تمام تیم‌ها، یک نوع شیوه تاکتیکی را در جام جهانی استفاده می‌کنند. شاهد خلاقیتی از جانب مربیان در خلق کارهای گروهی نیستیم و این باعث می‌شود تا سطح اکثر تیم‌ها پایین بیاید و شاید یکی از دلایل نزدیک شدن نتایج تیم‌های ضعیف‌تر در تقابل با مدعیان، همین مساله باشد.

این روند نگران‌کننده باعث شده است تا بیشتر تیم‌ها به توانایی فردی بازیکنان یا ضربات شروع مجدد دل ببندند و هیچ برتری از حرکات و چرخش‌های حمله گروهی و تیمی به دست نمی‌آید.

وقتی تیم‌ها کمتر از طریق تاکتیک‌های گروهی به گل برسند و هربار بیشتر به خلاقیت‌های فردی بازیکنانشان وابسته باشند، به‌مرور نقش مربی اهمیت کمتری پیدا می‌کند.

و این هشدار من در جام جهانی ۲۰۲۱ به مربیان است. هر روز کلمه بازیکن خلاق و توانمند با قلمی پررنگ‌تر نسبت به مربی خلاق نوشته می‌شود. این خطر هر روز با صدای بلندتری در گوشمان زمزمه می‌شود.

وقتی در فوتسال مدرن از پاور پلی با دروازبان، نقش آنان در بازی با پا در فاز خروج از پرس و مشارکتشان در بازی‌سازی حمله شوت‌های بازی پنج نفره صحبت می‌کنیم شاید این مساله از دید اول بسیار مدرن و مثبت به نظر برسد ولی از طرف دیگر، هر بار ایجاد برتری در بازی توسط دروازبان با تکنیک پای خوب بدست می‌آید و نه کارهای ترکیبی و تیمی در قالب ۴*۴.

اردگاردو گارسیا بلدا (میکی)

مترجم: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.