کد خبر : 204250
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 15:26
-

جنجال کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال+عکس ها

جنجال کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال+عکس ها

داوران با وجود استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال،تصمیماتی بحث برانگیز داشتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فیفا چندی پیش تصمیم گرفت پس از اضافه کردن کمک داور ویدئویی به فوتبال (VAR)،این تکنولوژی را برای اولین باردر فوتسال نیز استفاده کند و قرار شد برای جام جهانی ۲۰۲۱ برای اولین بار شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

پیش از شروع جام نیز در این زمینه جلساتی با داوران گذاشته و آموزش های لازم به آنها داده شد اما به نظرمی رسد این تکنولوژی حالا به پاشنه آشیل برای فیفا تبدیل شده و آبروی داوری جام جهانی را برده است.

پس از اینکه در بازی ونزوئلا با کاستاریکا در دور اول مرحله گروهی داوران حتی با استفاده از این تکنولوژی نیز پنالتی مسلم به سود ونزوئلا را تشخیص ندادند اخیرا نادیده گرفتن دو گل صحیح در این رقابت ها جنجالی شده است.

اولی در بازی لیتوانی میزبان مسابقت با قزاقستان بود که صحنه عجیب داوری به سود تیم لیتوانی میزبان جام‌جهانی رقم خورد و در کمال ناباوری داوران با تکنولوژی کمک داور ویدئویی هم توپ وارد شده به دروازه لیتوانی را گل تشخیص ندادند تا شائبه جانبداری از تیم میزبان مطرح شود اما وقتی این اتفاق در جریان بازی ویتنام با پاناما نیز تکرار شد مشخص شد که داوران هنوز به خوبی با این تکنولوژی آشنایی پیدا نکرده اند. در این بازی نیز توپی که کاملا از خط دروازه پاناما رد شد را داوران گل تشخیص نداده و نماینده آسیا را برای رسیدن به گل برتری به زحمت انداختند تا جنجالی دیگر را شاهد باشیم.

 

صحنه ای که داوران در بازی لیتوانی با قزاقستان گل اعلام نکردند

صحنه ای که داوران در بازی لیتوانی با قزاقستان گل اعلام نکردند

صحنه ای که داوران در بازی ویتنام با پاناما گل اعلام نکردند

صحنه ای که داوران در بازی ویتنام با پاناما گل اعلام نکردند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.