کد خبر : 204252
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 14:37
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

گفتگوی متفاوت سایت فیفا با کوبل داوری خانم‌ها در جام‌جهانی۲۰۲۱

گفتگوی متفاوت سایت فیفا با کوبل داوری خانم‌ها در جام‌جهانی۲۰۲۱

سایت فیفا در گفتگویی متفاوت با دو داور بانو حاضر در جام جهانی لیتوانی ۲۰۲۱ گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پینتو و پالما دو داور بانوی حاضر در جام‌جهانی لیتوانی ۲۰۲۱ به گفتگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پرداخته اند که در ذیل آمده است: “ما از خوشحالی گریه می‌کنیم. اینجا جایی‌ است که همیشه آرزویش را داشتیم.” سخنان داورزن شیلیایی، والریل پالماست که پس از باخبر شدن از مسئولیت قضاوت بازی گروه E میان اسپانیا و ژاپن به همراهی ماریا استفانیا پینتو، دستیار آرژانتینش چنین واکنشی داشتند” هر دوی ما عملکرد خوبی داشتیم”.

*چگونه وارد داوری شدید؟
ماریا استفانیا: من همیشه یک طرفدار پر و پا قرص فوتبال بودم و می‌خواستم به نوعی در بازی حضور داشته باشم. تلاش کردم تا در زمینه مدیریتی فعالیت داشته باشم ولی خیلی جوان بودم و تجربه کافی به عنوان بازیکن هم نداشتم. بنابراین، شروع به فعالیت داوری کردم که هنز هم ادامه دارد.

والریا پالما: من همیشه فوتبال و فوتسال را دنبال می‌کردم. وقتی ۱۶ ساله بودم مجبور بودم تا کار کنم و به همین دلیل بازیگری را رها کردم. پیشنهادی به من شد تا داوری را دنبال کنم  و در این کار علاوه بر انجام کاری که عاشقش هستم حقوق می‌گیرم. فوتسال زیباترین چیزیست که در جهان برایم وجود دارد. من عاشق اینکار هستم و چیزی دیگری برایم معنا ندارد.

*الهام‌بخش شما چه چیزی بود؟
پینتو: زنان داور زیادی در اطرافمان بودند. ما داوران خط یا کمک بودیم. من خیلی در داوری دقیق بودم. من انجمن داوران فوتسال آرژانتین را تاسیس کردم، به همره داوری کار اجرایی هم ‌می‌کردم. بیسار خوشحالم.
پالما: مهم‌ترین مساله برای من عشق ورزش است. این چیزی است که به من انگیزه می‌دهد. من سال‌های زیادی اینگونه کار کرده‌ام و اکنون رویایم محقق شده است.

*آیا این هدفگذاری را از قبل برای خود داشته‌اید؟ به دوستان و خانواده خود چه گفته‌اید؟

پینتو: آن‌ها بسیار خوشحالند. ما تلاش سختی داشتیم تا به اینجا برسیم. ما از همه کسانی که به ما ایمان داشتند تشکر می‌کنیم.
پالما: این غیر ممکن است تا پس از رسیدن به این هدف شادمان نباشیم. هر بار که در زمین لحظه‌ای مکث می‌کنم به تلاش‌های گذشته در سرما و گرما فکر می‌کنم. خانواده‌ام به من افتخار می‌کنند. هر کاری از دستم بر بیاد برایشان انجام می‌دهم چرا که در تمامی شرایط از من حمایت کرده‌اند.

*فکر می‌کنید ایا الگویی برای زنان جوان علاقه‌مند به داوری هستید؟ آیا قضاوت دیداری در جام‌جهانی برای شما یک رویا بود؟
پینتو: تمام داوران به دنبال چنین هدفی هستند. من بسیار خوشحالم. حضور در فینا هدف دیگریست که می‌تواند موفق شود.

پالما: بله، البته امیدوارم این هدف با داور هم‌زبانم و دوستم اتفاق بیافتد. هیچگاه تصور نمی‌کردم که اولین قضاوتم در جام جهانی با استفانیا باشد و امیدوارم که عملکردی درخشان داشته باشیم. همچنین ما اولین کوبل قضاوت مسابقات کنمبل بودیم.

*هدف بعدی شما چیست؟
پینتو: وقتی به این هدف می‌رسی، دنبال اهداف بالاتر هستی. از تاریخ ۲۶ سپتامبر گروهی از داوران باید به خانه بازگردند. هدف حضور در فینال مسابقات است. البته الآن به چنین چیزی فکر نمی‌کنم. می‌خواهم به بازی فردا فکر کنم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.
پالما: رسیدن به این جایگاه، بسیار سخت است ولی سخت‌ترین و مهم‌ترین مساله ماندن در جام است. هدف اصلی من قضاوت بازی‌های بیشتری در جام‌جهانی است. مثل استفانیا، می‌خواهم در فینال حضور پیدا کنم ولی می‌دانم همکارانی هستند که باتجربه بیشتر و آماده‌تر از من نیز هستند. این اولین جام‌جهانی ماست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.