کد خبر : 204449
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 8:38
-

گفتگوی اختصاصی Fut5al با سرمربی آرژانتین در جام‌جهانی کلمبیا:

ایران پتانسیل حضور در فینال و قهرمانی۲۰۲۱ را داراست/ آرژانتین تیم بهتر یا بدتری نسبت به جام‌جهانی۲۰۱۶ نیست/ بازی فردا حساسیت ندارد

ایران پتانسیل حضور در فینال و قهرمانی۲۰۲۱ را داراست/ آرژانتین تیم بهتر یا بدتری نسبت به جام‌جهانی۲۰۱۶ نیست/ بازی فردا حساسیت ندارد

سرمربی تیم قهرمان آرژانتین در جام‌جهانی کلمبیا در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیه‌گو جوستوزی سرمربی سابق تیم‌ملی آرژانتین که در جام‌جهانی ۲۰۱۶ جام قهرمانی جهان را برای کشورش به ارمغان آورد در گفت‌وگویی اختصاصی با Fut5al شرکت کرد. صحبت‌های این سرمربی کنونی الپوزو اسپانیا را در ادامه می‌خوانید:

*نظر شما در مورد تیم فعلی آرژانتین که پا به مسابقات لیتوانی گذاشته چیست؟ از آرژانتین کلمبیا قوی‌تر است یا ضعیف‌تر؟

واقعیت این است که فکر نمی‌کنم آرژانتین تیم بهتر یا ضعیف‌تری از سال ۲۰۱۶ داشته باشد. به نظرم این تیم خیلی‌خیلی به تیم ۵ سال پیش شبیه است. از نظر سیستم بازی، میزان روحیه تیمی، بازیکنان، چون شاکله تیم هم زیاد تغییر نکرده و تعداد کمی جوان به آن اضافه شده است و خود آن‌ها هم زمان زیادی است که در قالب تیم ملی زیر نظر مربی هستند، بنابراین تیم متفاوتی نداریم؛ بنابراین، یک تیم ملی خیلی‌خیلی شبیه به دوره گذشته می‌بینم. خوب واضح است که الآن تیم‌های دیگر ما را به شکل متفاوت‌تری می‌بینند. قبلاً بیشتر یک “شگفتی” و صرفاً حریفی ساده و برابر برای دیگران بودیم و اکنون بسیار مورد احترام هستیم.

*تیم‌ملی آرژانتین را از نظر فنی در فاز دفاع، حمله و یا ضربات شروع مجدد چگونه تیمی می‌بینید؟

خوب، عملکردشان را در دفاع خیلی خوب می‌بینم. می‌دانیم که نقطه قوت آرژانتین همین بخش است. گل‌زدن به آرژانتین خیلی دشوار است؛ بنابراین آن‌ها را در فاز دفاعی بسیار قدرتمند می‌بینم و اگر بخواهم صادقانه بگویم کمی آن‌ها را در حمله ناهماهنگ می‌بینم خصوصاً با مصدومیت ماتی روسا و لوکاس تریپدی. همان‌طور که گفتم آن‌ها را ناهماهنگ ولی درعین‌حال بسیار با اعتمادبه‌نفس هنگام حمله ارزیابی می‌کنم. این نقطه قوتی است که در کنار دفاع منسجم آرژانتین را به تیمی کامل تبدیل می‌کند.

*ارزیابی شما از تیم‌ملی ایران درگذشته و حال چیست؟

ایران را دیگر همه می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند و تیمی بسیار شناخته شده در سطح بین‌المللی می‌باشد. به‌علاوه، تیمی است که همیشه از نظر تکنیک فردی بازیکنانش بسیار عالی بوده و از چند سال گذشته تا اکنون یک سیستم بازی منسجم و تیمی دارد. همین دلیل رساندنش به مراحل پایانی جام جهانی کلمبیا بود. ایران مدعی این جام جهانی نیز هست. هر حریفی مقابل ایران قرار بگیرد می‌داند که بازی دشواری پیش‌رو دارد و اگر خوب بازی نکند دیدار را واگذار خواهد کرد؛ بنابراین، ایران تیمی باکلاس جهانی است.

*تقابل ایران و آرژانتین را چگونه می‌بینید؟

قطعاً این مساله که هر دو تیم جواز حضور در مرحله بعد را کسب کرده‌اند می‌تواند روی بازی بسیار تأثیرگذار باشد. به نظرم بازی‌ای آسان‌تر و آرام‌تر خواهیم دید و جدال مرگ و زندگی برای دو تیم نخواهد بود. به نظرم ایران بازی اول حریفی دشواری مثل صربستان را شکست داد و در مقابل آمریکا ازآنجایی‌که می‌دانست کار راحتی پیش رو دارد خیلی خودش را به‌زحمت نینداخت و نهایتاً آن بازی را پیروز شد.

*به نظرتان آرژانتین و ایران می‌توانند در فینال جام‌جهانی حضور داشته باشند؟

بی‌هیچ شکی. هر دو تیم مدعی هستند. خوب آرژانتین که قهرمان دوره قبل است و با سطح آمادگی بالایی پا به میدان گذاشته و در بازی‌های دوستانه نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. از طرف دیگر، ایران با توجه‌ به عملکردش در دوره قبل که حتی در آستانه حضور در فینال بود به‌علاوه حضور قدرتمندش در تورنمنت‌های دوستانه پیش از جام‌جهانی شانس حضور در فینال را دارد. البته نکته حائز اهمیت نزدیک شدن تیم‌ها به یکدیگر خصوصاً از مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی است. اگر در یکی از بازی‌های مرحله بعد روزت نباشد دیدار را واگذار خواهی کرد.

*آیا با دیدن بازی تیم‌ها در گروه‌های مختلفی نکته‌ای بود که شما را شگفت‌زده کند یا اینکه روند جدیدی ببینید؟

شگفت‌زده که نه. صرفاً واقعیتی واضح وجود دارد که در هر گروه دو تیم مدعی و برتر وجود دارد. درگذشته از نظر تاریخ جام‌های جهانی صرفاً دو تیم برزیل و اسپانیا به‌عنوان مدعی وجود داشتند ولی اکنون این عدد به ۸ تا ۱۰ تیم رسیده است تیم‌ها رقابتی پایاپای‌تر را دارند و این اتفاق مثبتی است. نکته منفی، حضور تیم‌هایی است که فاصله بسیار زیادی با رقبای مدعی دارند. نکته جالب‌توجه دیگر استفاده از تکنولوژی VAR و حضور داوران زن است که من را خوشحال می‌کند.

*و اگر بخواهید فقط یک تیم را به‌عنوان قهرمان این دوره مسابقات نام ببرید؟

واقعاً جواب دادن به این سؤال برایم دشوار است. من به‌عنوان یک آرژانتینی تیم کشورم را بسیار همدل، منسجم، یکدست با یک فلسفه بازی مشخص ارزیابی می‌کنم. حداقل چهار تیم را بسیار آماده می‌بینم که آرژانتین، برزیل، روسیه و اسپانیا هستند و در وهله بعد قزاقستان، ایران و پرتغال که آن‌ها هم توانایی قهرمانی یا حداقل رسیدن به فینال و یا حذف یکی از تیم‌های بزرگ را دارند. هفت مدعی قهرمانی وجود دارد.

*صحبت پایانی؟

از شما بسیار متشکرم. من هم یک عاشق ورزش هستم و واقعاً به تیم ملی ایران تبریک می‌گویم چراکه هر بار که پا به زمین فوتسال می‌گذارد نمایشی فوق‌العاده دارد و از شما هم به‌عنوان فردی که برای توسعه و نشر فوتسال تلاش می‌کنید کمال تشکر را دارم.

مصاحبه و ترجمه: فرحان غضبان از پایگاه خبری فوتسال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.