کد خبر : 204440
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 7:59
-

بازی تدارکاتی خاصی برگزار نکردیم

ناظم‌الشریعه:تلاش کنیم تا مقابل آرژانتین بهترین نتیجه را به دست بیاوریم/ شاید از مسیر دوم گروه، شرایط بهتری برای‌مان به وجود بیاید

ناظم‌الشریعه:تلاش کنیم تا مقابل آرژانتین بهترین نتیجه را به دست بیاوریم/ شاید از مسیر دوم گروه، شرایط بهتری برای‌مان به وجود بیاید

ناظم‌الشریعه که یک مربی منطقی است، قولی برای قهرمانی یا حضور روی سکو نمی‌دهد اما معتقد است فوتسال ایران پتانسیل بالایی دارد تا موفقیت، حتی در جام جهانی را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  کم‌حاشیه، باشخصیت و از نظر فنی هم یکی از بهترین‌ها. درباره محمد ناظم‌الشریعه صحبت می‌کنیم. سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که روزهای موفقی را همراه شاگردانش در لیتوانی و مسابقات جام جهانی سپری می‌کند. ایران در این تورنمنت بزرگ، دو پیروزی ارزشمند برابر صربستان و آمریکا کسب کرده و در حال آماده‌سازی برای رویارویی با آرژانتین است. با این حال ناظم‌الشریعه که یک مربی منطقی است، قولی برای قهرمانی یا حضور روی سکو نمی‌دهد اما معتقد است فوتسال ایران پتانسیل بالایی دارد تا موفقیت، حتی در جام جهانی را تجربه کند.
 
به عنوان نخستین سؤال، کمی درباره بازی ایران-آمریکا صحبت کنید. برد ارزشمندی کسب کردیم، اما کمی با اما و اگر. دلیلش چه بود؟
واقعیت این است که من می‌دانستم کار سختی پیش رو داریم. یک مقدار هم آن اشتباه سهوی دروازه‌بان ما، برنامه‌ها و کارهای فنی‌مان را تحت تأثیر قرار داد. چون ما نمی‌خواستیم از آمریکا گل بخوریم. اما اینکه بچه‌ها دوباره توانستند به بازی برگردند و نتیجه را به سود خودشان کنند، باعث خوشحالی است. بازیکنان ما نشان دادند قدرتمند هستند و اینکه می‌توانند هر نتیجه‌ای را تغییر بدهند.
آرژانتین در بازی نخست موفق شد آمریکا را با نتیجه سنگین یازده بر صفر شکست بدهد. به همین دلیل انتظار بیشتری از تیم ملی ایران وجود داشت. آیا اختلاف ما با آمریکا در همین حد است یا باید با تفاضل گل بهتری این تیم را شکست می‌دادیم؟
من هم فکر می‌کنم اختلاف ما با آمریکا باید بیشتر از دو گل باشد اما فوتسال متفاوت با فوتبال است و صدم ثانیه می‌تواند نتیجه را تغییر بدهد. یک مقدار در ضربات آخر دقت نداشتیم و حرفه‌ای هم بازی نکردیم. منظورم از حرفه‌ای این است که بعد از برتری یک گله نباید بی‌محابا حمله می‌کردیم. چون آمریکا برای جبران نتیجه می‌آمد و ما می‌توانستیم اختلاف را بیشتر هم بکنیم. بازی آمریکا و آرژانتین هم به نظر من یک شرایط استثنایی داشت، به خاطر اینکه آمریکا شناخت خوبی از آرژانتین نداشت و به همین دلیل با روش تهاجمی بازی کرد و فقط ظرف سه چهار دقیقه اختلاف گل زیادی به وجود آمد. شیرازه تیمی آمریکا از هم پاشید و معتقدم نتیجه آنها را نباید ملاک ارزیابی تیم ما قرار داد. درست مانند همین بازی آرژانتین و صربستان. چه بسا اگر بازیکن صربستان اخراج نمی‌شد، این تیم می‌توانست آرژانتین را شکست بدهد.
با توجه به دو پیروزی متوالی و صعود به جمع هشت تیم برتر، آیا قولی برای قهرمانی یا کسب یکی از عنوان‌های دوم و سوم می‌دهید؟
شرایط فوتسال بسیار متفاوت است. یکی از ایرادهایی که به ما وارد است اینکه به جز پنج ماه گذشته که اردوهایی را برگزار کردیم، قبل از آن کار مثبتی انجام ندادیم و برنامه‌ای نداشتیم. این را یادمان باشد که بازی تدارکاتی خاصی برگزار نکردیم اما انتظارها از ما بالا است. با این حال من به تیمم و بازیکنانم اعتقاد دارم و به فوتسال ایران افتخار می‌کنم. یک نکته هم هست. وقتی یک تیم می‌خواهد در تورنمنتی بزرگ با حضور تیم‌های قدرتمند شرکت کند، باید با آنها بازی تدارکاتی برگزار و رقبا را از نزدیک لمس کند. ما در دو سه سال گذشته کدام بازی بزرگ را برگزار کردیم؟ چند سال است با تیم‌های قدرتمند بازی نکرده‌ایم؟ بعد از تورنمنت آستراخان روسیه که حدود سه سال قبل با روسیه و قزاقستان بازی کردیم، دیگر دیدار تدارکاتی مهمی برگزار نکرده‌ایم. سال ۲۰۱۸ به مسابقات جام ملت‌ها رفتیم و با تیم‌های آسیایی بازی کردیم. اینها همان نکته‌ها و جزئیاتی است که برخی به آن توجه نمی‌کنند اما من اعتقاد بالایی به بازیکنانم دارم و امیدوارم بتوانیم روزهای موفقی را رقم بزنیم.
حسین شمس در مصاحبه‌ای معتقد بود شاید ایران مقابل آرژانتین با تمام قوا حاضر نشود تا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد برود و آنجا با قرعه بهتری مواجه شود. آیا چنین برنامه‌ای در سر دارید؟
درباره صحبت‌های آقای شمس، نظرات متفاوت است و شاید ایشان هم درست می‌گویند. شاید از مسیر دوم گروه، شرایط بهتری برای‌مان به وجود بیاید. البته هنوز تکلیف گروه‌های دیگر مشخص نشده و ما باید منتظر سایر نتایج بمانیم. البته باید تلاش کنیم تا مقابل آرژانتین بهترین نتیجه را به دست بیاوریم و این نظر شخصی من است.
شهاب‌الدین عزیزی خادم هم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در اردو حاضر شد، برخی از مشکلات مالی را برطرف کرد و انگیزه بسیاری به تیم داد. نظر شما در این باره چیست؟
رئیس فداسیون فوتبال هم به نظرم کار بسیار شایسته‌ای انجام دادند که به لیتوانی آمدند. انصافاً حضور ایشان از نظر روحی وزنه بزرگی برای ما خواهد بود. ضمن اینکه ایشان تا به حال هر حرفی زده‌اند، عمل کرده‌‌اند و این مسأله جای خوشحالی دارد. رئیس فدراسیون قبل از بازی به هتل ما آمدند و امکانات را دیدند و البته پاداش برد بچه‌ها را پرداخت کردند. اینها نشان می‌دهد شخصیت فوتسال برای ایشان مهم است و عزیزی خادم فقط به فوتبال توجه نمی‌کند.
منبع:ایران ورزشی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.