کد خبر : 204691
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 10:03
-

فرصتی بی نظیر برای تاریخ سازی

آرمن ساروخانیان

تیم ملی بدون اضطراب به دیدار با آرژانتین می رود

تیم ملی بدون اضطراب به دیدار با آرژانتین می رود

تیم ملی فوتسال ایران بعد از دو برد مقابل صربستان و آمریکا که صعودش را قطعی کرده نگرانی‌ای بابت نتیجه بازی امشب برابر آرژانتین ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران بعد از دو برد مقابل صربستان و آمریکا که صعودش را قطعی کرده نگرانی‌ای بابت نتیجه بازی امشب برابر آرژانتین ندارد. حتی برخی معتقدند که تیم ملی لازم نیست برای بردن این بازی و سرگروهی خودش را به آب و آتش بزند و در صورت دوم شدن مسیر ساده‌تری در پیش خواهد داشت. نگرانی اصلی اشتباهاتی است که در دو بازی اول رخ داد و در صورت تکرار در بازی‌های سخت بعدی نابخشودنی خواهد بود.
آمریکا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تورنمنت است که در بازی اول با اختلاف زیاد مغلوب آرژانتین شد، ولی چیزی نمانده بود همین تیم ما را به دردسر بیندازد و امتیاز بگیرد. حتی سرمربی و بازیکنان تیم ملی بعد از بازی اعتراف کردند که عملکرد آنها در این بازی خوب نبوده و در ادامه مسیر باید کیفیت‌ بازی‌شان را ارتقا بدهند.
پیش‌بینی می‌شد که بازی با آمریکا آسان‌ترین بازی تیم ملی فوتسال باشد، ولی اخراج علیرضا صمیمی کار را پیچیده کرد و حریف با زدن گل اول روحیه گرفت. اشتباه دروازه‌بان تیم ملی در تخمین محدوده زمین از جنس اشتباهاتی است که ممکن است برای هر بازیکنی رخ بدهد، ولی وقتی به یاد می‌آوریم که حمید احمدی هم مقابل صربستان اخراج شد و تیم ملی با دو کارت قرمز و پنج کارت زرد خشن‌ترین تیم تورنمنت تا پایان مرحله دوم است، اوضاع کمی نگران‌کننده می‌شود. این کارت‌های پرشمار بیش از آنکه نتیجه خشونت بازیکنان تیم ملی باشد ظاهراً نتیجه اضطراب بالای آنها است و به نظر می‌رسد که تمرکز کافی برای چنین بازی‌های حساسی ندارند.
بخشی از این ناآمادگی از نگاه سرمربی تیم ملی به دلیل تدارک نه چندان خوب شاگردانش است. ناظم‌الشریعه بعد از بازی با آمریکا گفت که تیمش پیش از سفر به لیتوانی بازی‌های تدارکاتی کافی نداشته و بازیکنانش با بازیکنان تیم‌های مطرح تنه به تنه نشده‌اند. چنین بازی‌هایی قطعاً می‌توانست هماهنگی بین بازیکنان را بالاتر ببرد و تیم ملی با شرایط بهتری وارد تورنمنت شود، ولی وقتی در مسابقات معتبری مثل جام جهانی هستید هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و تیم ملی باید با آخرین توان برای موفقیت بجنگد. نمونه‌های زیادی وجود دارند که تیم‌هایی با تدارک کم وارد تورنمنت شده‌اند، ولی با اراده بالا توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی برسند.
دو بازی اول مرحله گروهی که خوشبختانه با برد به پایان رسید و همچنین بازی امشب مقابل آرژانتین می‌تواند برای تیم ملی حکم بازی‌های تدارکاتی داشته باشند و کادر فنی می‌تواند از آنها برای هماهنگی بیشتر بازیکنانش استفاده کند. در بازی امشب که تقریباً بدون حساسیت است و تیم ملی نیاز به برد ندارد، انتظار می‌رود که بازیکنان بدون اضطراب بازی‌های قبلی و با آرامش بیشتری بازی کنند و از خطاهای شدید که آمار انضباطی تیم را بدتر کند، خودداری کنند.
تیم ملی از بازی بعدی وارد مرحله حذفی می‌شود که هر بازی حکم مرگ و زندگی دارد و دیگر هیچ اشتباهی جایز نخواهد بود. حتی اگر تیم ملی با دوم شدن در گروهش مسیر آسان‌تری داشته باشد و با تیم‌هایی مثل ازبکستان و قزاقستان روبه‌رو شود، در صورت تکرار اشتباهات دو بازی اول و آشفتگی تاکتیکی عاقبتی جز حذف زودهنگام در انتظار تیم ملی نخواهد بود. هرچند تدارک تیم ملی به گفته ناظم‌الشریعه کافی نبوده، ولی حالا که مسیر خوبی پیش روی آنهاست می‌توانند با روحیه و تمرکز بالاتر به نیمه‌نهایی برسند و حتی بخت‌شان را برای رسیدن به فینال امتحان کنند.
بهترین عملکرد ایران در جام جهانی فوتسال به دوره قبلی در کلمبیا (۲۰۱۶) برمی‌گردد که تیم ملی با کسب رتبه سوم موفق شد برای اولین بار روی سکو برود. هرچند تیم ملی در لیتوانی شروع چندان خوبی نداشته و ناهماهنگی‌ها در دو بازی اول مشهود بود، ولی هنوز چیزی از دست نرفته و با توجه به مسیر مناسب شاگردان ناظم‌الشریعه می‌توانند تا مراحل پایانی تورنمنت پیش بروند. تیم ملی حتی با وجود تدارک ضعیف فرصت خوبی برای پیشروی در جدول مسابقات دارد و اگر از آن استفاده نکنند، تا سال‌ها بابت آن حسرت خواهند خورد.
آرمن ساروخانیان /ایران ورزشی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.