کد خبر : 204778
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 0:49
-

/یادداشت/

تحلیل فنی ایران – آرژانتین

تحلیل فنی ایران – آرژانتین

تحلیل فنی دیدار ایران و آرژانتین به قلم مدرس اسپانیایی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ادگاردو گارسیا بلدا (میکی) مدرس اسپانیایی فوتسال در یادداشتی اختصاصی در خصوص بازی ایران و آرژانتین نوشت: قطعاً داشتن استعداد برای یک تیم حسن بزرگی محسوب می‌شود ولی استعداد بدون سازمان‌دهی کمی خطرناک است. تیمی بدون داشتن استعداد ولی با سازمان‌دهی شاید برای پیروزی شانس داشته باشد.
اگر بخواهیم در مورد عملکرد ایران در فاز حمله صحبت کنیم، بازیکنان ایرانی در این فاز آزادی عمل کامل دارند. بدین ترتیب، اکثراً گل‌های ایران یا از طریق تکنیک عالی بازیکنان و یا از استراتژی ضربات شروع مجدد (اوت، کرنر، ایستگاهی و…) به دست می‌آید.
در فاز دفاع بازیکنان آسیایی بیشتر بر اساس ادراک خودشان از شرایط تصمیم می‌گیرند و حرکات اتوماتیک و از پیش تعیین شده وجود ندارد.

در ادامه این یادداشت و تحلیل فنی آمده است: از طرفی، آرژانتین لایق پیروزی بود چراکه علاوه بر داشتن استعدادی فردی نسبتاً مشابه ایران، سازمان‌دهی بیشتری چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله داشت و نهایتاً پیروز میدان شد.
نکته‌ای که شاید کمی ممکن است برای مراحل بعد خطرناک باشد، تقابل دو تیم بااستعداد است درحالی‌که یکی از آن‌ها سازمان‌دهی بیشتری داشته باشد. در مورد سن بازیکنان، بهتر است جوان‌گرایی قبل از کسب نتایج ضعیف صورت بگیرد و نکته آخر، اگر قرار است در مسابقه‌ای به دلیل برخورد با تیم ضعیف‌تر در مرحله بعد شکست یا تساوی را ترجیح دهی، بهتر است از بازیکنان ذخیره یا جوان‌تر استفاده کنیم تا بازیکنان باتجربه از نظر ذهنی و انگیزشی دچار آسیب نشوند.

ادگاردو گارسیا بلدا (میکی)
مترجم: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد سه شنبه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

خدایی ناظم تلشریعه در حد و اندازه های تیم ملی نیست….آقایان شمس و شمسایی بهترین گزینه های داخلی ان….