کد خبر : 204772
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 0:20
-

اختصاصی Fut5al ؛

نقد داوری بازی ایران و آرژانتین و گل دوم مردود شده ایران

نقد داوری بازی ایران و آرژانتین و گل دوم مردود شده ایران

کارشناس داوری کشورمان قضاوت داوران بازی ایران و آرژانتین را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اصغر علی‌بیگی ناظر لیگ‌برتری فوتسال کشور در خصوص قضاوت امشب دیدار تیم‌های ملی ایران و آرژانتین گفت: قبل از هر چیزی، حضور تیم‌ملی کشورمان در مرحله بعدی مسابقات و همچنین حضور گلاره ناظمی و ابراهیم مهرابی افشار دو همکار و دو داور ارزنده فوتسال کشورمان در جام جهانی را به جامعه فوتسال تبریک می‌گویم. بازی در نیمه نخست بسیار روان برگزار شد و چالشی برای داوران ایجاد نکرد. کلا دو صحنه در نیمه نخست داشتیم.
او افزود: دقیقه۱۵ خطای مستقیم به درستی اعلام شد. البته در این صحنه یک نکته آموزشی برای بازیکنان ما وجود داشت. در حالیکه داور اعلام خطا به سود آرژانتین کرده بود، بازیکنان ما ایستادند و مشغول اعتراض به داوری و نگاه کردن به داوران بودند که تیم مقابل بلافاصله‌ بازی را شروع کرد و موقعیت خوبی برای آن‌ها ایجاد شد. بچه‌های ما باید بدانند که نباید اعتراض کنند و حواس خود را فقط باید به بازی معطوف کنند و به فکر بازی باشند.

این کارشناس داوری تاکید کرد: دقیقه۱۷ خطای غیرمستقیم به سود حریف اعلام شد که خطای دو بار بازی کردن با توپ بوده و کاملا درست بود. ضمن اینکه آرامش داوران و جایگیری‌های بسیار مناسب از نکات بارز داوری در نیمه نخست بود.

او با اشاره به نیمه دوم این بازی گفت: در نیمه دوم بازی سرعت بسیار بالاتری به خود گرفت و در دقیقه ۲۷ و گل دوم آرژانتین، حضور داور یک متر پس از خط دروازه چندان جالب نبود زیرا اگر توپ روی خط قرار می‌گرفت تشخیص گل بودن یا نبودن آن سخت می‌شد هرچند که در این مسابقات از VS استفاده می‌شود اما طبیعتا از داوران نمره کم خواهد شد.

علی‌بیگی تصریح کرد: دقیقه۳۲ داور بازی به بازیکنان دو تیم تذکر داد که این تذکر بسیار ز‌یبا و همراه با آرامش بود و این آرامش را به داخل زمین منتقل کرد. همچنین دقیقه۳۲ خطایی که به سود آرژانتین اعلام شد، می‌توانست برای بازیکن کشورمان اخطار داشته باشد که خوشبختانه داده نشد هرچند به اعتقاد بنده بهتر بود که داور از آوانتاژ استفاده می‌کرد زیرا موقعیت مناسب‌تری در انتظار تیم آرژانتین بود. در ادامه همین صحنه نیز نیز یک خطا به سود آرژانتین باید اعلام می‌شد که داوران این صحنه را از دست دادند.

این کارشناس داوری با اشاره به مهمترین صحنه این بازی در دقیقه ۴۰ خاطرنشان کرد: خطای بازیکن ایران به درستی اعلام شد و گل ما نیز به درستی مردود شد. عدم آگاهی بازیکنان ما نسبت به قوانین جدید، سبب مردود شدن گل شد زیرا طبق قانون بازیکن مهاجم باید یک متر از دیوار دفاعی فاصله داشته باشد که این فاصله رعایت نشد و داوران به درستی گل ما را مردود کردند.

او ادامه داد: این صحنه در VS نیز کاملا مشهود بود و بر تصمیم درست داوران صحه گذاشت. در کل مورد خاصی در بازی مشاهده نشد و قضاوت برای داوران نیز دشوار نبود.
در مجموع تیم داوری عملکرد بسیار خوبی داشت و هیچ مشکلی از لحاظ داوری در این دیدار وجود نداشت.

علی‌بیگی در خاتمه یادآور شد: نکته بسیار مهم داوری در این بازی، جایگیری بسیار خوب داوران و حضور به موقع در زمین بازی بوده، موردی که در لیگ ایران بسیار زیاد دیده می‌شود که داوران بیش از حد در زمین حضور پیدا می‌کنند درحالیکه داخل زمین منطقه داوران نیست و در صورت لزوم باید ورود کنند که این بازی از حیث آموزش داوری نکته‌های خوبی برای داوران عزیز ایرانی داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.