کد خبر : 204968
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 11:09
-

سفال‌منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی مشخص و تنوع تاکتیکی ندارد/ از تیمی ۲ گل خوردیم که ۷ گل از صربستان دریافت کرد

سفال‌منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی مشخص و تنوع تاکتیکی ندارد/ از تیمی ۲ گل خوردیم که ۷ گل از صربستان دریافت کرد

مدرس بین‌المللی فوتسال کشورمان اعتقاد دارد تیم ملی ایران در سه دیدار نخست خود در جام جهانی لیتوانی، ساختار دفاعی مشخص و تنوع تاکتیکی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهاب‌الدین سفال‌منش درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ اظهار داشت: جام جهانی برای ایران از دور یک هشتم نهایی آغاز می‌شود و باید توان و تجربه بازیکنان را در این مرحله ببینیم. ما تیم سوم جهان هستیم و امیدوارم با مسیر بسیار خوبی که داریم، به فینال برسیم. دور مقدماتی برای رسیدن به این هدف، کلاس درسی برای اعضای تیم است و نقاط ضعف ما را مشخص می‌کند.

«میانگین سنی تیم ملی بالاست، اما بازیکنان ما تجربه بالایی دارند و در مسابقات زیادی کنار هم بازی کرده‌اند.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: آنها شناخت خوبی از یکدیگر دارند و این موضوع را در بازی‌های ترکیبی‌شان نشان داده‌اند. انتظار داریم این تجارب در بازی‌های سخت به ما کمک کند. خلاقیت فردی و غیرقابل پیش‌بینی بودن بازیکنان نکته‌ای کلیدی است و مهارت تکنیکی آنها بر رقبا غالب است. در ضربات کرنر و اوت عملکرد خوبی داشته‌ایم و بازیکنان ما هنر گلزنی و میل به حمله دارند، اما تنوع تاکتیکی زیادی نداریم.

مدرس بین‌المللی AFC با انتقاد از عملکرد شاگردان ناظم‌الشریعه به تسنیم گفت: ما حملات سازماندهی‌شده نداشته‌ایم و خلاقیت بازیکنان منجر به بازی ترکیبی و خلق موقعیت شد. ستارگان ما در چندین تورنمنت کنار هم بازی کرده‌اند و در پخته‌ترین شرایط خود هستند. این بازیکنان نیاز به برنامه‌ریزی و سازماندهی دارند و کادر فنی باید این موضوع را در نظر بگیرد. نظام هماهنگی در تیم ندیدیم و ضعف بزرگ ما، سازماندهی دفاعی و اجازه دادن به حریف برای استفاده از فضاهای خطرناک است. تکلیف تیم ملی ایران در ساختار دفاعی مشخص نیست.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال ,

سفال‌منش با بیان اینکه وظایف بازیکنان هنگام پرس یا پوشش فضاها به آنها محول نشده است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر تاکنون گل‌های متعددی خوردیم و دریافت این گل‌ها، وجهه تیم ملی را متزلزل می‌کند. آمریکا هفت گل از صربستان خورد، اما دو گل به ایران زد و دروازه‌بان ما هم مقابل این تیم خیلی زود اخراج شد. کادر فنی باید تسلط بهتری روی بازیکنان داشته باشد و آنها نیز باید خودشان را بیشتر کنترل کنند. ما در مراحل بعد با تیم‌های بزرگتر و کم‌اشتباه‌تر بازی می‌کنیم و قطعاً کار دشواری خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصدومیت حسین طیبی و مسلم اولادقباد در اردوی تیم ملی ایران بیان کرد: به نظرم از لحاظ جسمانی خوب عمل نکردیم و مصدومیت بازیکنان و اُفت و خیز آنها در شرایط بازی، این موضوع را نشان می‌دهد. اُفت برخی بازیکنان ما در طول بازی کاملاً مشهود است و آنها نیاز به برنامه‌ریزی و ریکاوری بهتر دارند. البته ما در جام جهانی ۲۰۱۶ هم عملکرد فنی خوبی نداشتیم، اما نتایج درخشانی گرفتیم و این مجموعه خوب، توان صعود به فینال جام جهانی را دارد.

کارشناس فوتسال ایران با بیان اینکه تفاوت سازماندهی در دیدار ایران و آرژانتین کاملاً مشخص بود و حریف تسلط بیشتر و برنامه معلومی داشت، عنوان کرد: آرژانتین با تیم جوان خود توانست ایران را کنترل کند. بدون شک برای موفقیت، باید آنالیز بهتری از رقبا داشته باشیم. امیدوارم به ویژه در دفاع و لحظات انتقال حمله به دفاع، سازماندهی بهتری داشته باشیم و وظایف بازیکنان مشخص باشد. باید فضاها را پوشش بدهیم که جبران یک گل هم مقابل تیم‌های بزرگ دشوار است. با این مسیر بسیار امیدوارم که با کمترین اشتباه، به مراحل پایانی برسیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام چهارشنبه , ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

آخه سفال منش با کدام سابقه مربیگرى و بازیگرى در مورد تیّم ملى نظر میدى؟!! خنده دار هست تو شدى کارشناس فوتسال فقط پاى تخته بلدى حرف بزنى تو زمین هیچى بلد نیستى بهتره سکوت کنى داداش گلم